Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان از اجرای بیش از 400 برنامه بمناسبت سالروز فتح خرمشهر در استان خبر داد و گفت: برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس از شنبه سوم خرداد آغاز و تا پایان سال ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا کاظمی ظهر امروز در نشست تخصصی رسانه، دفاع مقدس و مقاومت که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: در سی و هشتمین سالگرد فتح خرمشهر بیش از ۴۰۰ برنامه اجرایی در روز شمار استان تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از تفاوت‌های برنامه‌های امسال با سال‌های گذشته را تقارن سالروز فتح خرمشهر با گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس عنوان و تصریح کرد: سال‌های گذشته از ۳۱ شهریور هفته دفاع مقدس شروع می‌شد اما امسال از سوم خرداد کلید می‌خورد، گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس تا پایان سال جاری گرامی داشته می‌شود.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان افزود: در کنار شعار سال ۱۳۹۹ که به فرمان امام خامنه‌ای به عنوان جهش تولید مزین شده است ما در هفته دفاع مقدس با شعار «ما قوی هستیم» برنامه‌های این ایام را در استان اجرا و در راستای همین شعار تحقق پیدا خواهد کرد.

کاظمی با بیان اینکه در زمینه دفاع مقدس خیلی گفته‌ها و ناگفته‌ها وجود دارد،ابراز کرد: خرمشهر یکی از بارزترین شاخصه های دوران دفاع مقدس است پیروزی در دفاع مقدس هدیه الهی برای ملت ایران بود ما در همه عملیاتهایی که موفق شدیم به وضوح دست قدرت الهی وجود داشت.

وی مهمترین رکن پیروزی ملت ایران را توکل بر خدا، توسل به ائمه اطهار (ع)، فرماندهی الهی ولی فقیه در دفاع مقدس، وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح و حضور یکپارچه اقشار مردم برشمرد.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان با بیان اینکه در کلام امام راحل و مقام معظم رهبری از فتح خرمشهر بعنوان معجزه الهی تعبیر شده است، گفت: تمام استکبار پشت قضیه جنگ با ایران اسلامی قرار گرفت تا این نظام را از پای درآورد که به فضل الهی ملت ایران در این آزمون پیروز و سر بلند شد.
کاظمی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ برنامه اجرایی بمناسبت سالروز فتح خرمشهر در سطح استان گلستان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: عطرافشانی و تجدید میثاق با شهدا از جمله برنامه‌ها است.

 وی از دیگر ویژه برنامه‌های سوم خرداد را بانگ مقاومت عنوان کرد و افزود: این برنامه ساعت ۱۱ صبح همزمان با آزادسازی خرمشهر در تمام ادارات برگزار می‌شود.

به گفته کاظمی گرامیداشت سوم خرداد در یگان‌های نظامی، ادارات و نهادها انجام می‌گیرد، برنامه‌های ما از حالت میدانی خارج شده و اکثر آنها در فضای مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان گفت: مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان، پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس را خواهیم داشت همچنین رونمایی از ۲۳ کتاب مکتوب و چهار کتاب صوتی دفاع مقدس از جمله برنامه‌های ما است.

کاظمی با اشاره به برگزاری مراسم مجازی شب شعر و خاطره از برپایی نمایشگاه عکس پایداری در فضای مجازی خبر داد و افزود: تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان در ادارات، نمایشگاه کتاب و اسناد دفاع مقدس، افتتاح ۱۴۰ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده توسط سپاه استان، تولید موشن گرافی در فضای مجازی و سخنرانی پیشکسوتان و رزمندگان عملیات بیت‌المقدس در نماز جمعه شهرستان هایی که وضعیت آنها سفید اعلام شده است جزو برنامه‌های ترسیم شده است.

وی از نشست تشریح عملیات بیت المقدس در صدا و سیما و ادارات خبر داد و گفت: آغاز چهلمین سالگرد دفاع مقدس از شنبه سوم خرداد تا پایان سال کلید خواهد خورد و 43 هفته برنامه بمناسبت دفاع مقدس و 60 مناسبت تقویمی در تمامی سازمان‌ها، ادارات، یگان‌های نظامی، مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات برگزار می‌شود.
انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس استان گلستان خرمشهر کتاب کاظمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان فضای مجازی برگزار می شود چهلمین سال فتح خرمشهر سوم خرداد برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه اگر دولت تا یکشنبه برنامه خود برای مقابله با مشکلات ارزی را ارائه نکند ما این موضوع را در صحن مجلس دنبال خواهیم کرد، گفت: با اینکه در موضوع ارز با دولت اختلاف سلیقه داشتیم اما با دولت همراهی کرده‌ایم. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دومین نشست بررسی مسائل ارزی شامگاه چهارشنبه با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی،  محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید،  عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش ها در  مجلس برگزار شد.

بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد

قالیباف در این نشست با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد گفت: زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را  به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید بر روی اصل موضوع بحث و گفتگو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکارها به جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: واقعیت این است که ناترازی‌ها در قیمت ارز تاثیرگذار است بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت و دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس قوه مقننه با یادآوری اینکه  حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش تشخیص علمی و دیگری تصمیم سیاسی است؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تاثیر تصمیم های سیاسی قرار دارد درحالی که اگر ترکیب آنها را با هم رعایت کنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم اما اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: همچنین اگر  به تشخیص علمی بدون شرایط سیاسی کشور توجه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تعادل این موضوع مهم است.

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیارهای موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

وی با اشاره به تورم کالاهای اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکردهای اقتصادی در این زمینه، گفت:  به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

قالیباف خطاب به مسئولان اقتصادی حاضر در نشست گفت: ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

در این جلسه محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارائه کرد.

همچنین وزیر اقتصاد و  روسای کمیسیون های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکارهای خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان