Web Analytics Made Easy - Statcounter

 امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۷ میلیون و ۵۶۰ تومان و طرح قدیم ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

قیمت سکه در روز‌های اخیر رشد چشم گیری داشت و رسماً رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است؛ سکه درحالی از ۶ میلیون وارد کانال ۷ میلیون شد که طبق اعلام برخی فعالان بازار طلا، سیگنال افزایش قیمت را از بورس دریافت کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته بورسی‌ها نظر دیگری دارند و رشد قیمت دلار را عامل اصلی گرانی سکه ارزیابی می‌کنند.

بیش از چند هفته  قیمت گواهی سکه یک روزه در بورس کالا ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان بیشتر از بازار بود، ولی در نهایت طی روز‌های اخیر ناظر بورس اعلام کرد: نماد‌های معاملاتی گواهی سپرده کالایی سکه طلا به دلیل وجود قیمت‌های نامتعارف در تابلوی معاملات تا اطلاع ثانوی در مرحله پیش گشایش باقی خواهد ماند.

بعد از آنهم بورس کالا اعلام کرد:‌طبق مصوبه جدید هیات مدیره سازمان بورس، کلیه اشخاص حقوقی به استثنای بازارگردان‌ها و صندوق‌های طلا و همچنین کد‌های سبد تا اطلاع ثانوی مجاز به خرید اوراق گواهی سپرده کالایی سکه طلای بورس کالا نیستند.

به نظر می‌رسد ممنوعیت معاملات اوراق گواهی سکه برای حقوقی ها، اثر خود را در بورس گذاشته و مصداق آن هم تشکیل صف‌های فروش برای سکه‌های یک روزه است؛ فعالان بازار می‌گویند دیگر سکه‌های بورسی جذابیتی برای سرمایه گذاران ندارند.

با این حال، اما روند صعودی قیمت طلا وسکه در بازار کماکان ادامه دارد که مهمترین دلیل آن افزایش قیمت ارز در بازار آزاد است؛ برهمین اساس هم اکنون قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۸۰  هزار  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۷۳۹ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار ۹۸۵ هزار تومان و هر مثقال طلا ۳ میلیون و ۲۰۳ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت ۱۷۳۷ دلار معامله می‌شود.

افزایش قیمت ارز در هفته‌های اخیر موجب شده تا بار دیگر رکورد‌های بالایی برای دلار و یورو در تابلوی صرافی‌ها ثبت شود؛ برهمین اساس هم اکنون قیمت دلار در بازار آزاد هم‌اکنون ۱۷ هزار و ۶۹۰ تومان و  یورو ۱۹ هزار و ۳۰۰  تومان و درهم امارات ۴ هزار و ۹۱۰ تومان است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز پنج‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم بدون تغییر نسبت به صبح دیروز  ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان خریداری می‌کنند، بر همین اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان است.

گفتنی است، صرافی ملی قیمت دلار و یورو را نسبت به قیمت‌های نخست روز کاری قبل تغییر نداده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نرخ ارز نرخ دلار بازار ارز بازار آزاد صرافی بانکی قیمت سکه قیمت طلا قیمت نیم سکه قیمت ربع سکه بورس بورس کالا سکه بورسی صرافی ملی قیمت روز ارز قیمت روز طلا قیمت روز سکه پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۰۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها

به گزارش همشهری آنلاین، امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت تا لحظه تنظیم این خبر بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۱ هزار، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۴۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

هشدار موسسه استاندارد در خصوص فروش طلای کم عیار | با این روش از مصنوعات طلا استعلام بگیرید

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۹۵۰ تومان و سکه یک‌ گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

محصول نرخ (تومان)
سکه تمام طرح جدید ۴۱ میلیون و ۹۵۰ هزار
سکه تمام طرح قدیم ۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار
نیم سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار
ربع سکه بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۹۵۰
سکه یک گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار
طلای ۱۸ عیار ۳میلیون و ۵۲۱ هزار

کد خبر 846948 برچسب‌ها خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۵ اردیبهشت ماه
  • محرک جدید بورس