Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از توافق رهبران سیاسی افغانستان برای پایان دادن به بحران انتخاباتی و ایجاد دولت مشارکتی یک رسانه انگلیسی از احتمال لغو کاهش کمک‌های آمریکا به افغانستان خبر داد. ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع آگاه در دولت آمریکا به «رویترز» گفتند که باوجود تهدید «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا برای کاهش یک میلیارد دلاری کمک‌ها به دولت افغانستان این میزان از کمک‌ها به افغانستان کاسته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پامپئو پس از سفر ناکامش به کابل برای میانجیگری بین «اشرف غنی» و «عبدالله» جهت پایان دادن به بحران سیاسی برخاسته از انتخابات تهدید کرده بود که واشنگتن یک میلیارد دلار از کمک‌هایش را کاهش خواهد داد اما براساس این گزارش وزیر دفاع آمریکا هیچ طرحی را برای کاهش کمک‌ها از صندوق مربوط به نیروهای امنیتی افغان ارائه نکرده است.

رویترز افزود که مشخص نیست چرا این کاهش صورت نگرفته و یا اینکه آیا دولت ترامپ تصمیم گرفته بودجه را کاهش ندهد، چرا که هنوز هیچ تغییری در رابطه با این تصمیم پامپئو اعلام نشده است.

این گزارش در حالی از عدم کاهش میزان کمک‌های آمریکا به افغانستان خبر می‌دهد که رهبران سیاسی افغانستان 28 اردیبهشت با امضای توافق ایجاد دولت مشارکتی و تقسیم قدرت به چند ماه جنجال انتخاباتی در این کشور پایان دادند.

رویترز: آمریکا یک میلیارد دلار از کمک‌ به نیروهای افغان را کاهش می‌دهدمتن کامل توافقنامه دولت مشارکتی «عبدالله» و «اشرف غنی»

رویترز پیش از این به نقل از منابعی در کنگره آمریکا خبر داده بود که وزارت خارجه این کشور می‌خواهد تا یک میلیارد دلار را از صندوق 4.2 میلیارد دلاری مربوط به نیروهای امنیتی افغان کاهش دهد.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان دولت مشارکتی یک میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۲۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای زنجان کاهش یافت

ایسنا/زنجان مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوا در اغلب مناطق استان با افزایش پوشش ابرها کاهشی شد.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان تا قسمتی ابری است، افزود: دمای هوای روزانه در استان به طور نسبی و تدریجی کاهش می‌یابد و تا اوایل هفته آینده شرایط ناپایدار جوی در استان برقرار است.

وی تصریح کرد: طی این مدت بارش پراکنده باران و رعد و برق را در نواحی مختلف شاهد خواهیم بود و برای روز جمعه بارش‌های گسترده‌تری پیش‌بینی شده است.

رحمن‌نیا با بیان اینکه وزش باد نسبتا شدید نیز در ساعاتی از بعدازظهرها انتظار می‌رود، اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی مستقر در استان با شدت کمتر در روز شنبه هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد برای استان، گفت:‌ این هشدار از ظهر امروز پنجشنبه تا اواخر وقت یکشنبه هفته آینده معتبر است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان تصریح کرد: بر همین اساس به دلیل پیش‌بینی بارش‌های رگباری، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد که به شهروندان توصیه می‌شود در این مدت از توقف و تردد در حاشیه و حریم آنها و صعود به ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق اجتناب کنند.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احتمال آبگرفتگی در معابر گیلان وجود دارد
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • دیدنی های امروز؛ از موج گرما در شرق و جنوب آسیا تا وضعیت رفح
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • حضور ویرانگرِ آمریکا در افغانستان + فیلم
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات ضداسرائیلی در آمریکا