Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: حق تعیین سرنوشت، سرزمین فلسطین، حق مردم آن سرزمین است و هیچ زورگویی در عالم نمی تواند این حق را از آنها بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سیدابراهیم رییسی به مناسبت روز قدس بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن بدین شرح است:

بیش از هفت دهه است که آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی تلاش کردند با پول، زور و تبلیغات، یک ملت را از خانه خود بیرون برانند و آن‌ها را حقوق اولیه و طبیعی نوع بشر یعنی حق تعیین سرنوشت و حق مالکیت محروم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این دهه‌ها چه خانه‌ها و شهر‌ها و روستا‌های زیادی در سرزمین فلسطین ویران و اشغال شد و انسان‌های شریفی خونشان برای دفاع از حق طبیعی خود که بر روی زمین ریخته شد. همین ظلم بزرگ کافی است تا هر انسان آزاده‌ای صرف نظر از ملیت، نژاد و آئین، برای دفاع از این ملت تحت ظلم به حرکت و خروش در آید.

آرمان دفاع از مظلومیت فلسطین، آرمانی جهانی است و البته که به دلیل وجود قبله اول مسلمین در قدس شریف، برای مسلمان از اهمیت بالاتری برخوردار است و همین میزان بالای اهمیت انسانی و اسلامی بود که سبب شد از روز‌های اول نهضت مبارک حضرت امام ره مساله فلسطین یکی از ارکان مبارزات حق طلبانه ملت ایران باشد به نحوی که معمار کبیر انقلاب، جمعه آخر ماه مبارک هر سال را بعنوان روز جهانی قدس نامگذاری کنند.

بعد از گذشته دهه‌ها آن آرمان زنده است و تا محو رژیم غاصب و احقاق حق مردم مظلوم زنده خواهد ماند و با اینکه این روز‌ها طرح‌های مختلف غرب وحشی و غرب پرستان منطقه، برای حراج این آرمان تحت عنوان معامله قرن پیگیری می‌شود، اما مردم مقاوم فلسطین و مردم آزاده منطقه و بسیاری از کشور‌های جهان، همچنان دفاع از این آرمان را وظیفه خود می‌دانند و این طرح و امثال آن را که سال‌های قبل تحت عنواینی دیگر دنبال شده بود ناکام خواهند گذاشت.
 
امسال که به دلیل شرایط خاص شیوع ویروس کرونا امکان حضور در راهپیمایی روز قدس فراهم نشده، شاهد آن هستیم که مردم باز هم با ابتکارات جالب توجه هر کدام به نوعی حمایت خود از آرمان فلسطین و انزجار خود از اشغالگری و ظلم رژیم صهیونیستی را ابراز کرده اند.
 
پیام این حرکت‌های مردمی و پیام مسئولان جمهوری اسلامی ایران در آستانه این روز مهم آن است که حق تعیین سرنوشت سرزمین فلسطین، حق مردم آن سرزمین است و هیچ زورگویی در عالم نمی‌تواند این حق را از آن‌ها بگیرد و انشاالله در نهایت حق پیروز و ظلم و تجاوز نابود خواهد شد.

سید ابراهیم رییسی
رییس قوه قضاییه

انتهای پیام/ا
 

منبع: دانا

کلیدواژه: حق تعیین سرنوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۲۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • اینجا سرزمین آزادی‌هاست! | ببینید
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • بن گویر، دنده‌های شکسته، بیمارستان و سرنوشت سیاه آریل شارون!
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند