Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@01:04:43 GMT

روز‌های طلایی برداشت گندم در سیستان

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۳۰۴۹

روز‌های طلایی برداشت گندم در سیستان

بعد از دو دهه خشکسالی، روز‌های طلایی برداشت گندم در شمال سیستان و بلوچستان بازگشته است.

سهرابی معاون مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در سفر به منطقه سیستان و بازدید از روند برداشت محصول گندم گفت: امسال، ۲ میلیون هکتار گندم آبی و ۴ میلیون هکتار گندم دیم در کشور کشت شده است که انتظار می‌رود بیش از ۱۴ میلیون تن گندم از سطح کشور برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهرابی با بیان اینکه کار خرید تضمینی گندم نیز آغاز شده است، افزود: امسال ۶۸ هزار هکتار در استان سیستان و بلوچستان زیر کشت گندم رفته و پیش‌بینی می‌شود ۱۹۰ هزار تن گندم برداشت شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی زابل با اشاره به اینکه شرایط آبی مناسب  و افزایش سطح زیر کشت غلات در منطقه سیستان گفت: در شهر زابل، ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی به کشت گندم و جو اختصاص یافت.

موسوی افزود: تعدادی از کشاورزان علی‌رغم توصیه‌های مروجین کشاورزی نسبت به استفاده از بذر‌های اصلاح شده، از بذر بومی استفاده کردند که محصول آنها به آفت زنگ زرد گندم دچار شد.

او گفت: در همین رابطه، در ۴ هزار و ۱۶۸ هکتار از زمین‌ها کار مبارزه و سم‌زدایی صورت گرفت و میزان خسارت به حداقل رسید.

رئیس اداره جهاد کشاورزی زابل گفت: متوسط عملکرد برداشت در هر هکتار از ارقام اصلاح شده، ۳ و نیم تن و در ارقام محلی، ۲ تن است.

تاکنون در استان‌های جنوبی و گرم کشور مانند بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان کار برداشت گندم آغاز شده است./ باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۳۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد

مدیر جهاد کشاورزی نظرآباد گفت: در حوزه تولید و رتبه بندی و توزیع نان هم با مدیریت درستی که انجام شد خوشبختانه مشکلی در حال حاضر در زمینه نان و آرد  نداریم و امسال در زمینه خرید گندم بهتر از گذشته عمل خواهد کرد .   الماسی گفت: یکی از اهداف برگزاری این‌مراسم ارتقاء امنیت غذا،نحوه مبارزه صحیح و به موقع با آفات غلات و همچنین انجام بیمه محصولات کشاورزی است.   وی گفت: در سال زراعی جاری حدود شش هزار هکتار گندم و حدودا پنج هزار هکتار جو در شهرستان نظرآباد کاشه شده است. باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان