Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:50:35 GMT

۴۹ هزار تن برگ سبز چای در گیلان خریداری شده است

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۰۸۴۹

۴۹ هزار تن برگ سبز چای در گیلان خریداری شده است

جبیب جهانساز روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری گیلان در رشت با شرایط مطلوب امسال برای مزارع چای اظهار داشت :  امسال می توانیم جهش تولید را در این بخش داشته باشیم .

وی با اشاره به حمایت های انجام شده دولت از چایکاران  بویژه طی دو سال اخیر افزود: قیمت تضمینی برگ سبز  امسال  ۵۰ درصد در  درجه یک و ۲۷ درصد در درجه ۲ّ نسبت به مدت مشابه  سال گذشته افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانساز گفت:  میانگین خرید چای روزانه  سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ تن بود و امسال میانگین خرید یک هزار و ۸۵۱ تن می باشد.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته صرفه اقتصادی برای چایکار وجود نداشت،  تصریح کرد:  با تلاش های انجام شده ۷۸ میلیارد تومان ذخیره داریم و امسال ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات  پرداخت شد.

چهانساز اظهار کرد:ّّعملیات بهزراعی چای امسال از هر سال مهیاتر بوده است که در همین راستا سال گذشته سه برابر سال های قبل از آن تسهیلات در اختیار قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه امسال میانگین چای موجود در هر کارخانه ۳۰۲ تن بوده است، اظهار کرد: ۱۶۱ کارخانه فعال بوده است.

وی با بیان اینکه افزون بر۱۶ هزار  هکتار  ارضی استان زیر کشت چای  است، تصریح کرد: امسال چین اول ما نسبت به سال گذشته پنج تا ۶ درصد افزایش  دارد.

جهانساز  همچنین از پرداخت ۴۰ میلیارد تومان تا کنون برای خرید تضمینی برگ سبز چای خبر داد و  اظهار کرد: سال گذشته ۲۸ هزار تن  چای تولید شد که پیش بینی می شود این میزان به ۳۱ هزار تن برسد.

استان گیلان و مازندران حدود ۲۵ هزار هکتار باغ های چای  دارند که حدود ۹۰ درصد از این اراضی در استان گیلان واقع است .

۱۳ شهرستان گیلان تولید چای دارند که حدود ۵۰ هزار واحد خانوار یا بهره بردار در این عرصه هستند.

برچسب‌ها سازمان چای کشور استانداری گیلان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان چای کشور استانداری گیلان گیلان سازمان چای کشور استانداری گیلان گیلان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۰۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز‌، امید جهان‌نژادیان  با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از 20 فروردین ماه سال جاری آغاز شد، اظهار داشت: عملیات خرید محصول گندم از شهرستان هندیجان آغاز شد و تا به امروز بیش از 560 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر وارد پیک خرید شده‌ایم و روزانه بیش از 60 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

جهان‌نژادیان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران ادامه داد: در سال جاری 103 مرکز ویژه خرید گندم آماده است تا مانند سال‌های گذشته تا دانه آخر گندم کشاورزان استان را دریافت کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و 720 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد