Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر مسعود مردانی استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: نتایج اولیه تحقیقات نشان می‌دهد ۲ داروی مطرح در درمان کرونا شامل فاویپیراویر و رمدسیویر در بهبودی این بیماران اثر چندانی ندارند.

وی ادامه داد: هرچند امیدهای فراوانی در دنیا و ایران به این ۲ دارو بسته شده بود، اما مشخص شده است بهبودی بیماران با این ۲ دارو چندان امیدوارکننده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: داروی رمدسیویر که داروی گرانی است و در آمریکا هم ساخته می‌شود فقط توانست دوره بستری را در بیمارستان‌ها اندکی کم کند، ولی در مرگ‌ومیر تاثیر چندانی نداشته است.

مردانی با اشاره به این‌که تا به حال مقاله و شواهد متقنی دال بر تاثیر قابل توجه این داروها در درمان بیماران ارائه نشده است، گفت: کمیته علمی ستاد ملی کرونا مصرف این ۲ دارو را فقط در مراکز دانشگاهی تحت نظر پزشکان متخصص دانشگاهی برای طرح‌های تحقیقاتی مجاز دانسته است. 

متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: البته مطالعات کارآزمایی بالینی در ایران و سایر کشورها در خصوص این ۲ دارو همچنان در حال انجام است تا دقیقا میزان کارایی آن‌ها به اثبات برسد.

وی توضیح داد: در حال حاضر نزدیک به ۵۰ دارو در دنیا برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا استفاده می‌شود، اما هیچ‌کدام از آن‌ها داروی قطعی درمان این بیماری نیستند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا یادآور شد: تحقیقات در این زمینه در اغلب کشورها مانند ایران، اروپا و آمریکا در حال انجام است. تمام بخش‌های تحقیقاتی در آمریکا غیر از کرونا متوقف شده و فقط روی کرونا کار می کنند.

مردانی افزود: تا به حال بیشترین موارد ابتلا و مرگ‌ومیر این بیماری در دنیا در آمریکا اتفاق افتاده است و محققان این کشور در تلاش برای دستیابی به داروی این بیماری هستند.

کد خبر 513917 برچسب‌ها كروناويروس دارو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس دارو کمیته علمی ستاد ملی ۲ دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۳۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ متخصص بیماری‌های داخلی و مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در استان همدان ۲۶۹ بیمار مبتلا به هموفیلی داریم که ۱۹۴ نفر از آنها نیازمند دریافت دارو به صورت مستمر هستند.

طوس کیانی افزود: این بیماری نوعی اختلال در خونریزی به طور وراثتی است و بیشتر با علائم کاهش انعقاد خون و کبودی‌های بدن پس از ضربه مشخص می‌شود.

به گفته این متخصص داخلی، هموفیلی با خونریزی مفصلی و تغییر شکل مفاصل و گاهی گوارشی و مغزی همراه می‌شود.

دکتر کیانی افزود: راه درمان این بیماری دریافت فاکتور‌های خونی به ویژه فاکتور‌های ۸ و ۹ است که از فراوده‌های خونی در کشور ما هم تهیه می‌شود و با تزریق به بیمار منتقل می‌شود، تا آنزیم‌های خون مبتلا به هموفیلی مشابه افراد سالم شود.

دیگر خبرها

  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد