Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@06:28:23 GMT

ناسالم بودن هوای شادگان، ماهشهر و سوسنگرد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۳۳۸۰

ناسالم بودن هوای شادگان، ماهشهر و سوسنگرد

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، شاخص کیفی هوا در این مدت در شادگان ۱۵۱، ماهشهر ۱۵۳ و سوسنگرد ۱۵۷ و ناسالم بود.

همچنین در این مدت شاخص کیفی هوا در شوشتر ۱۰۱، خرمشهر ۱۰۲، شوش ۱۰۳، دزفول ۱۱۳، اندیمشک ۱۳۰، آبادان ۱۳۲ و مسجد سلیمان ۱۳۶ و ناسالم برای گروه های حساس ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در این مدت شاخص کیفی هوا گتوند ۵۷، امیدیه ۶۶، رامهرمز ۷۷، بندر امام ۸۳، هندیجان ۸۵، رامشیر ۹۳ و اهواز ۹۶ قابل قبول بود.

روز چهارشنبه هفته جاری نیز هوای سوسنگرد ناسالم اعلام شد.

AQI شاخصی است که برای گزارش روزانه کیفیت هوا به کار می‌رود و نشان می‌دهد که هوای اطراف چقدر تمیز یا آلوده است و این حد از آلودگی چه اثراتی ممکن است بر سلامتی داشته باشد. این شاخص بر اثراتی متمرکز است که ممکن است افراد چند ساعت یا چند روز بعد از تنفس در این هوا با آنها روبه رو شوند.

بر اساس این شاخص، در شرایط هوای پاک (۰ تا ۵۰) کیفیت هوا خوب است و پیامدی بهداشتی ندارد. در شرایط هوای سالم (۵۱ تا ۱۰۰) کیفیت هوا قابل قبول است؛ اما برخی از مواد آلاینده ممکن است مشکلات مختصری برای شماری از افراد به‌ طور غیرمعمول حساس به آلودگی هوا ایجاد کنند.

در شرایط هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۰۱-۱۵۰) افراد گروه حساس از جمله افراد مبتلا به بیماری های ریوی مانند آسم، افراد دارای بیماری قلبی، کودکان و سالمندان ممکن است دچار مشکل و ناراحتی تنفسی شوند.

در شرایط هوای ناسالم (۱۵۱-۲۰۰) همه افراد در صورت قرار گرفتن درازمدت در معرض هوای با این شدت آلودگی ممکن است دچار علائم تنفسی شوند؛ افراد گروه حساس ممکن است دچار پیامدهای بیشتری شوند.

شرایط هوای بسیار ناسالم (۲۰۱-۳۰۰) هشدار درباره بروز وضعیت اضطراری بهداشتی است. با احتمال بیشتر سلامت همه جمعیت به خطر می‌افتد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست آلودگی هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست آلودگی هوا سازمان حفاظت محیط زیست آلودگی هوا شرایط هوای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۳۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران پاک شد

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۵۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت.

آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۴۱ و کیفیت هوا در وضعیت پاک است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • هوای مشهد ناسالم شد
  • هوای تهران پاک شد
  • پاکی هوا ارمغان وزش باد‌های بهاری
  • هوای تهران پاک شد  
  • شاخص کیفی ۲۳ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • هوای اصفهان سالم است
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • تنفس هوای قابل قبول در پایتخت
  • هوای اصفهان و زرین شهر ناسالم برای گروه های حساس
  • هوای تهران «پاک» است