Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، در متن بیانیه این ستاد به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد سالروز حماسه باشکوه آزادسازی خرمشهر و روز ملی مقاومت، آمده است: فتح خرمشهر نماد و مظهر مقاومت سلحشورانه و دفاع غیور مردانه ملت سرافراز ایران و پیروزی بر استکبار جهانی و دشمن بعثی است و همیشه در تاریخ سراسر پرافتخار کشور عزیزمان بر تارک حماسه های این مرز و بوم خواهد درخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح آمده است: عملیات پیروزمندانه بیت المقدس که آزادی خرمشهر را پس از ۵۷۵ روز در سوم خردادماه سال ۶۱ رقم زد از نقاط عطف طلایی، درخشان و راهبردی دفاع مقدس ۸ ساله ایران است که ضربه ای مهلک و تعیین کننده را بر پیکر رژیم بعثی – صهیونیستی صدام و حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای آن به ویژه آمریکای تروریست پرور وارد ساخت.

در ادامه این بیانیه آمده است: با آزادسازی خرمشهر و فرو ریختن دژهای متجاوز رژیم بعثی،استکبارجهانی و حامیان منطقه ای و جهانی صدام ملعون و به ویژه در راس آنها آمریکای جنایتکار و کشورهای مرتجع منطقه، غافلگیر، مبهوت و شگفت زده شدند و پیدایش وضعیت جدید سیاسی – نظامی در عرصه جنگ تحمیلی و تحولات ناشی از آن را موجب به هم خوردن نقشه ها و سناریوهای طراحی شده خود دیدند.

ستاد کل نیروهای مسلح در این بیانیه با تاکید بر این که وحدت، همدلی،‌هماهنگی و هم افزایی نیروهای مسلح و بسیج مردمی از مهمترین عناصر پیروزی است یادآور شد: با فتح خرمشهر معادلات و محاسبات دشمنان به ویژه نظام سلطه شکست خورد و مرحله نوینی در دفاع مقدس با اوج گیری قدرت و توان رزم ایران پدید آمد و ماهیت جنگ تغییر پیدا کرد تا دشمنان در دست یابی به اهداف شوم خود برای نابودی انقلاب اسلامی  و یا مهار آن مایوس و سرافکنده شوند.

این ستاد در این بیانیه بازخوانی حقایق و واقعیات مهم دوران دفاع مقدس را ضروری و نیاز امروز و همیشه آحاد ایرانیان سرافراز به ویژه جوانان توصیف و تصریح کرد: ملت و نیروهای مسلح ایران بر پایه تجربه جنگ تحمیلی و مکتب دفاع عاشورایی خود در چارچوب راهبرد بازدارندگی و دفاع موثر و همه جانبه و حضور مقتدرانه توام با هوشیاری و بصیرت در صحنه ها و میدان های مورد نیاز، کشور را از هر گونه چشم طمع بیگانگان مصون ساخته و این سرزمین را برای هر بیگانه ای که بخواهد به آن دست اندازی و تجاوز کند قتلگاه آنان خواهد ساخت.

ستاد کل نیروهای مسلح در این بیانیه با مقایسه شرایط متفاوت امروز انقلاب اسلامی و کشور با دوران دفاع مقدس و وضعیت مصاف راهبردی ملت ایران با نظام سلطه، اشتکبار و رژیم ننگین و جعلی صهیونیستی تاکید کرد: نهادینه شدن راهبرد مقاومت و ایستادگی و عمق یافتن روحیه جهادی و صدور تفکر و فرهنگ بسیجی ایثار و شهادت در بیداری ملت های منطقه از برکات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایران است که ظرفیت بالنده ای را برای خلق حماسه های پایدار و پیش برنده تا اضمحلال و نابودی آمریکای خبیث و نظام پوشالی منطقه ای آن رژیم پلید صهیونیستی پدید خواهد آورد.

در ادامه این بیانیه آمده است: حضور ایثارگرانه و مخلصانه آحاد رزمندگان و جان برکفان نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و بسیج مردمی در میادین کمک به مردم و یاری رساندن در بحران هایی مانند سیل، زلزله، مقابله با ویروس کرونا و کمک های مومنانه در ماه مبارک رمضان و دیگر ایام، مصادق همراهی، وحدت و همدلی مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

ستاد کل نیروهای مسلح در پایان این بیانیه تقارن روز قدس و آزادسازی خرمشهر قهرمان به عنوان نماد مقاومت ملی و بین المللی به فال نیک گرفته، آن را نوید آزادسازی قدس شریف دانسته و اظهار امیدواری کرده است با اتحاد و همبستگی جوامع اسلامی و ملت های آزادیخواه در برابر رژیم جعلی، غاصب و کودک کش صهیونیستی در آینده ای نزدیک با آزادسازی قدس این سرزمین و قبله اول مسلمانان جهان را به ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین به عنوان صاحبان اصلی آن بسازیم.

برچسب‌ها جنگ تحمیلی خرمشهر دفاع مقدس وزارت دفاع ستاد کل نیروهای مسلح مقاومت قدس سازمان بسیج مستضعفان فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی خرمشهر دفاع مقدس وزارت دفاع ستاد کل نیروهای مسلح مقاومت قدس سازمان بسیج مستضعفان فلسطین جنگ تحمیلی خرمشهر دفاع مقدس وزارت دفاع ستاد کل نیروهای مسلح مقاومت قدس سازمان بسیج مستضعفان فلسطین ستاد کل نیروهای مسلح آزادسازی خرمشهر دفاع مقدس منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۴۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی و هتلِ محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ا رتش اوکراین را هدف قرار دادند.

لِبِدف دراین‌باره گفت: ساکنان نیکولایف گزارش دادند که انفجارهایی را در کارخانه۶۱ و مناطق پیرامون آن شنیده‌اند؛ جایی که تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در آن ساکن بودند؛ قایق‌های بدون سرنشین نیز در این منطقه مونتاژ می‌شدند.

وی اشاره نکرد که در این حمله موشکی چند نفر از مزدوران ارتش اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه نیز پ در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد

کد خبر 6090540

دیگر خبرها

  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند