Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@20:17:49 GMT

ارشاد یزد از فعالیت های هنری در مساجد حمایت می کند

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۴۴۵۷

ارشاد یزد از فعالیت های هنری در مساجد حمایت می کند

به گزارش خبرنگار مهر، مجید جوادیان زاده در مراسم رونمایی از سایت اختصاصی فهما استان یزد اظهار داشت: کانون‌های مساجد بستر خوب فعالیت‌های فرهنگی هستند و اداره کل ارشاد از هر نوع فعالیت در این زمینه استقبال می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به حضور هنرمندان در مساجد بیان کرد: برخی از هنرمندان و فعالان فرهنگی هستند که درخواست حضور در مسجد دارند و ما به عنوان نهاد فرهنگی و هنری ملزم هستیم که این افراد را پوشش داده و فعالیت‌های آنها را مورد حمایت قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوادیان زاده ادامه داد: مجموعه فعالیت‌های مسجدمحور اقدامی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که ما نیز در استان سعی داریم آن را دنبال کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانی یزد بیان کرد: در سالی که یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده بود کانون‌های مساجد به عنوان پیشگام در طرح‌های کتابخوانی بودند که مورد استقبال مساجد قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت سرود در کانون‌های مساجد استان یزد گفت: خوشبختانه امروز با احیای قالب سرود روبرو هستیم که این هنر می‌تواند مفاهیم مورد نظر را به خوبی منتقل کند.

جوادیان زاده همچنین با اشاره به ظرفیت‌های دیگر کانون‌های مساجد استان یزد گفت: خوشبختانه در بحث ادبیات داستانی نیز استان یزد در حال تبدیل شدن به پایلوت ادبیات داستانی مساجد است که امیدواریم با همکاری مسئولان کشوری بتوانیم این امر را توسط کانون‌های مساجد محقق کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: مجموعه فعالیت‌های مسجد محور، سرآمد فعالیت‌های کانون‌های مساجد است که امیدواریم بتوانیم این فعالیت‌ها را استمرار دهیم زیرا حفظ موفقیت بهتر از کسب موفقیت است.

جوادیان زاده ادامه داد: ما باید امواج دانایی را به تمامی شهرها و محلات و کانون‌ها منتقل کنیم که کتاب مهمترین حامل دانایی است که باید سعی کنیم در این مسیر گام برداریم.

کد خبر 4931765

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد ارشاد یزد ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد گرگان قزوین شب قدر شیوع کرونا روز قدس بیرجند ایلام کمک به نیازمندان مواسات روابط عمومی کانون های مساجد جوادیان زاده استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین طاهری بعد از ظهر چهارشنبه طی نشستی با جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه رسانه شهرستان فومن اظهار کرد: تأثیر مؤلفه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در تمام زوایای جامعه مشهود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نگاه مطالبه گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول آفرین است، گفت: نقش اصحاب فرهنگ و هنر در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و هنری جامعه بی بدیل است.

وی با بیان اینکه به تصویر کشیدن هنر، صحبت از یک واقعیت و حقانیت است، افزود: هنر در تمام عرصه‌ها راهگشا و اثرگذار بوده و به دلیل ریشه گرفتن از حقانیت، قابل پذیرش و حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر تولیدات هنری در اجرای قرارگاه «شهید آوینی» در استان ادامه داد: این طرح با ردیف بودجه مشخص که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۰ فروردین همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی آغاز شده و تا ۲۰ خردادماه سال جاری مرحله نخست آن اجرایی می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال برای تقویت پروژه‌ها و برنامه‌های فرهنگی استان گیلان تعیین شده است، تصریح کرد: باید ارزش و جایگاه والای هنر را در رشته‌های مختلف درک کرده و برای توسعه و اعتلای نام فرهنگ و هنر استان گام‌های جدی برداریم.

وی با تشریح فعالیت‌های کانون‌های مساجد به طرح «هزار مشعل» اشاره کرد و افزود: «هزار مشعل» به واسطه فعالیت قریب به ۱۰۰۰ کانون در استان گیلان طراحی شده و در قالب این طرح هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی محسوب شده است.

کد خبر 6088049

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی