Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آذرماه سال ۹۸ بود که دولت پس از افزایش قیمت بنزین تصمیم گرفت درآمد حاصل از این افزایش قیمت را در قالب کمک‌های نقدی تحت عنوان یارانه معیشتی به مردم پرداخت کند.

این تصمیم گرفته شد و رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر از افزایش قیمت بنزین و پرداخت یارانه معیشتی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معیشت

در مرحله اول دولت اعلام کرد ۶۰ میلیون ایرانی که شامل ۱۸ میلیون خانوار می‌شوند، یارانه معیشتی را دریافت می‌کنند و به هر خانواده تک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوار ۳ نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانوار ۴ نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده ۵ نفره و بیشتر ماهانه ۲۰۵ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

خرداد ماه؛ آغاز بررسی مجدد دریافت بسته معیشتی

حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مهلت ثبت نام مجدد برای جاماندگان دریافت بسته معیشتی در خرداد ماه، اظهار کرد: وزارت رفاه در خصوص بسته معیشتی تابع مصوبه قانونی است که ۱۵ دی ماه ۹۸ تصویب شد و مبنای کار ما همین مصوبه است و به آن پایبند هستیم.

وی ادامه داد: خرداد و آذر هر سال قرار شد کسانی که متقاضی جدید هستند به لیست اضافه شوند، به همین دلیل پیگیر هستیم که تا پایان خرداد ماه این اتفاق بیفتد و برای موعد پرداخت بعدی لیست مشمولان بسته معیشتی بروزرسانی شود. بیشتر کسانی که پیگیر هستند افرادی‌‌اند که در لیست یارانه بگیران نبودند، اما متقاضی بسته معیشتی هستند.

میرزایی تصریح کرد: نکته جالبی که باید عرض کنم آن است که یک سری از افراد اگر تعهد دوم در سایت حمایت مبنی بر اینکه "من می‌پذیرم اطلاعاتم صحت دارد" را علامت زده بودند به آن‌ها تعلق می‌گرفت، اما اگر فرآیند ثبت نام را به طور کامل طی نکردند، به همین دلیل مشمول دریافت بسته معیشتی نشدند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی با اشاره به اینکه خرداد ماه کار پرفشار برای بررسی مجدد بسته معیشتی داریم، افزود: هنوز زمان قطعی برای ثبت نام جاماندگان اعلام نشده، چراکه در بحث معیشتی فقط وزارت رفاه درگیر نیست، بلکه پلیس+ ۱۰ نیز درگیر می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که در خرداد ممکن است افرادی که در لیست قبلی بودند حذف شوند؟، گفت: فعلا تمرکزمان برای جاماندگان یارانه است که در لیست معیشتی قرار نگرفتند و قصد داریم که این افراد را در خرداد ۹۹ بررسی کنیم، اما پایگاه اطلاعات ایرانیان دائما در حال بروزرسانی است و اطلاعات بررسی می‌شود.

میرزایی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه چرا بین خانوار‌های بیش از ۵ نفره با ۶ یا ۷ نفره در پرداخت بسته معیشتی تفاوتی اعمال نشده است؟، بیان کرد:  اعداد و جدول‌ها را سازمان برنامه و بودجه مطرح کردند و وزارت رفاه هیچ دخالتی در این خصوص نداشته است، وزارت رفاه فقط مسئول شناسایی مشمولان است و سازمان برنامه و بودجه بود که اعلام کرد خانوار‌های ۱ نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، ۳ نفره ۱۳۸ هزار تومان، ۴ نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوار‌های ۵ نفره و یا بیشتر ۲۰۵ هزار تومان بسته معیشتی دریافت کنند. این اعداد را سازمان برنامه و بودجه بر اساس بعد خانوار محاسبه کردند و وزارت رفاه فقط متولی شناسایی است.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی درباره آخرین وضعیت آمار مشمولان بسته معیشتی، گفت: ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار بسته معیشتی را دریافت می‌کنند و حدود ۶۰ میلیون نفری را که قول داده بودیم بسته معیشتی دریافت کنند، پوشش دادیم و در فواصل زمانی مختلف افرادی که معترض بودند بررسی شدند و اگر شرایط لازم را دارا بودند دریافت کردند، همچنین در مرحله اول اعتراضات حدود ۳ میلیون و ۷۰ هزار خانوار اعتراض کردند که به یک میلیون و ۱۷۶ هزار خانوار واریز شد، یعنی حدود یک سوم افرادی که معترض بودند بسته معیشتی دریافت کردند.

آخرین جزئیات از پرداخت بسته معیشتی کرونا

وی بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا تصمیم بر این شد به حدود ۳ میلیون نفر این تسهیلات ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی داده شود و همچنین قرار شد که به افرادی که فاقد دارایی و درآمد هستند و از نظر شاخص‌های اقتصادی در پایین‌ترین دهک قرار دارند، این بسته معیشتی در ۴ مرحله داده شود که  سومین مرحله نیز برای این افراد واریز شد و یک مرحله باقی مانده است که باید پرداخت شود و بعد از واریز مرحله چهارم پرونده آن بسته می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حسین میرزایی کمک معیشتی یارانه معیشتی کمک هزینه معیشتی یارانه معیشتی واریز کمک معیشتی دولت ثبت نام کمک معیشتی سایت کمک معیشتی سامانه کمک معیشتی کد کمک معیشتی کمک معیشتی دولت به مردم اعتراض به کمک معیشتی پیگیری کمک معیشتی ثبت نام کمک هزینه معیشتی ثبت نام معیشتی یارانه یارانه معیشتی اعتراض سامانه یارانه معیشتی سایت یارانه معیشتی یارانه حمایتی معیشتی یارانه معیشتی دولت کمک معیشتی فروردین ماه واریز کمک معیشتی فروردین واریز یارانه معیشتی فروردین یارانه معیشتی فروردین ماه واریز یارانه معیشتی اردیبهشت یارانه معیشتی اردیبهشت ماه سازمان برنامه و بودجه شناسایی مشمولان بسته معیشتی یارانه معیشتی مشمولان بسته هزار تومان وزارت رفاه خرداد ماه ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۴۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟

سرپرست سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه با واگذاری سهام عدالت جاماندگان، قطار سهام عدالت به ایستگاه پایانی می‌رسد، گفت: اگر فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشده می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند.   به گزارش خبرآنلاین، ابراهیم بازیان درباره موضوع انبوه پیامک‌ها برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند همانطور که بارها گفته شده ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان تنها شامل 5 میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و تعدادی از ایثارگران می‌شود. اساسا تشخیص اینکه چه فردی جزو جاماندگان سهام عدالت می‌شود با وزارت رفاه بوده و شرایط را این وزارتخانه تعیین کرده است.   وی تاکید کرد: بررسی و تشخیص این موضوع بر عهده وزارت رفاه است و اگر فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشده می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند.   سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه به زودی بسته پرتفوی سهام عدالت جاماندگان را ارائه می‌کنیم و هرگونه واگذاری‌های جدید سهام عدالت منوط به دارایی دولت، ادامه داد: به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام (ارائه سهام به 5 میلیون مشمول) به ایستگاه پایانی می‌رسد به شرط اینکه پرتفوی پیشنهادی را از محل دارایی‌های دولت فراهم و بتوان این سهام را واگذار کنیم.   بازیان گفت: وزارت رفاه شرایطی را تعیین کرده که هر فردی واجد آن شرایط باشد مشمول دریافت سهام عدالت می‌شوند، در نهایت اگر فردی بر این باور است که شامل شرایط دریافت سهام عدالت جاماندگان است می‌تواند اعتراض خود را به مجموعه وزارت رفاه که متولی این موضوع هست، منتقل کند.   وی در پاسخ به این سوال که بنابراین واگذاری سهام عدالت با مدل سال ٨۵ که طیف وسیعی از جامعه مشکل دریافت سهام عدالت می‌شدند، تکرار نخواهد شد، تاکید کرد: دولت هیچ تعهدی نسبت به واگذاری سهام به تمام مردم ندارد چراکه واگذاری سهام ناظر به وجود منابع است، اگر منابع اجازه دهد سیاست‌های دولت و در واقع سیاست مجموعه حاکمیت، این بحث را رقم می‌زند. تاکید می‌کنم که شرط هرگونه واگذاری دارایی و منابع دولت است و براساس آن می‌توان در این باره سیاست‌گذاری کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان + جزئیات
  • توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان شاهرود
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان به وزارت رفاه
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • اهدای ۱۴۶ بسته معیشتی به مدرسه استثنایی پارسا در سنندج
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد