Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نوشته روزنامه القدس العربی، حساب کاربری توییتری «بدون ظل» که توسط یک افسر اطلاعاتی اماراتی اداره می‌شود، نوشت: شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی دستور داده تا در صورت درخواست خلیفه حفتر برای پناهندگی سیاسی او و خانواده‌اش به امارات با آن مخالفت شود.

از سوی دیگر، روزنامه مصری «مدی مصر» به نقل از منابع لیبی و مصری نوشت: ابوظبی و قاهره در مسیر پایان حمایت از خلیفه حفتر قرار گرفتند، به ویژه اینکه بیش از یک سال از آغاز عملیات نظامی نیروهای حفتر برای تسلط بر طرابلس می‌گذرد و این عملیات ناکام بوده و حتی نیروهای حفتر به تازگی نیز پایگاه هوایی الوطیه را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام سیاسی لیبیایی نزدیک به حفتر به این روزنامه گفت: مصر و امارات متحده عربی به این نتیجه رسیدند که حفتر از لیبی خارج می‌شود.

یک مقام مصری نیز گفت: سؤال امروز ائتلاف مصری، اماراتی و فرانسوی که تا این لحظه از حفتر حمایت کردند، درباره گام بعدی در صورت شکست حفتر است.

این مقام افزود: هیچکس نمی‌تواند یک بار دیگر به روی حفتر حساب باز کند.

ارتش لیبی در چند روز گذشته به پیروزی‌هایی علیه شبه نظامیان حفتر دست یافته است.

عناصر وابسته به حفتر در این مدت ضربات سنگینی را در تمامی شهرهای ساحل غربی تا مرز تونس و همچنین پایگاه راهبردی الوطیه و شهرهای بدر و تیجی (شمال غرب) متحمل شده‌اند.

آزادسازی پایگاه الوطیه از سوی نیروهای دولت وفاق لیبی بعد از سقوط شهر غریان در ماه ژوئن، دومین سقوط اتاق اصلی عملیات شبه نظامیان حفتر در این منطقه به شمار می‌رود.

حفتر در آوریل ۲۰۱۹ (فروردین- اردیبهشت ۹۸) حمله‌ای را برای تسخیر شهر طرابلس انجام داد و منجر به درگیری شدید و کشته شدن بیش از یک هزار نفر شد.

تحلیل‌گران سیاسی می‌گویند باز پس گیری الوطیه توسط دولت وفاق ملی به نیروهای آن اجازه می‌دهد تا به طور کامل بر روی اخراج جنگجویان حفتر در جنوب طرابلس تمرکز کنند.

لیبی تولید کننده بزرگ نفتی از سال ۲۰۱۱ (۹۰-۱۳۸۹) پس از سقوط معمر قذافی دیکتاتور لیبی همچنان درگیر جنگ داخلی است. از آن زمان دولت وفاق ملی در طرابلس و نیروهای متحد حفتر همراه با ارتش ملی در شرق کنترل اوضاع را در دست دارند.

برچسب‌ها خلیفه حفتر طرابلس مصر امارات‌ متحده ‌عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلیفه حفتر طرابلس مصر امارات متحده عربی خلیفه حفتر طرابلس مصر امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری کیهان درباره مخالفت دولت با لایحه عفاف و حجاب

روزنامه کیهان در مطلبی با انتقاد از سیاست‌های دولت درباره لایحه حجاب و عفاف خبر از مخالفت دقیقه نودی دولت سیزدهم با این لایحه داد.

روزنامه کیهان به نقل از علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نوشت: اخیراً مکاتبه‌ای از سوی مجلس شورای اسلامی مجدداً در خصوص ماده‌ای صورت گرفته بود که در آن ماده قید شده هزینه‌های حمایت از فرهنگ عفاف و تقویت بنیان خانواده، به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی تلقی شود و این نوعی مشوق سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در این زمینه است.

شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد. قبلاً رفت‌وبرگشت‌هایی در این زمینه انجام شده بود و مذاکراتی در جلسات نهادهای مختلف صورت گرفته بود و لایحه‌ای از سوی مرجع قضائی تقدیم دولت شد.

به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضائی و اجرائی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

دیگر خبرها

  • افشاگری کیهان درباره مخالفت دولت با لایحه عفاف و حجاب
  • نجات مصدوم در ارتفاعات سخت‌گذر اشنویه
  • درخواست مقام عالیرتبه نظامی: فعالان رسانه‌ای کشور آرایش تهاجمی بگیرند
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • اعتراضات روز کارگر و مخالفت با جنگ غزه در سراسر آلمان
  • هشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکا
  • جوان ۲۹ ساله بر اثر سقوط از آبشار لوه گلستان جان باخت
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات