Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@04:43:55 GMT

قم بهترین استان کشور در مقابله با کرونا بود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۵۴۸۰

قم بهترین استان کشور در مقابله با کرونا بود

ایسنا/قم معاون رئیس جمهور بیان کرد: قم بهترین استان کشور در مقابله با کرونا بود.

محمد نهاوندیان عصر پنجشنبه در نخستین جلسه شورای اداری قم در سال ۹۹ و آیین تکریم از خدمات علی لاریجانی در سه دوره نمایندگی مردم قم در مجلس شورای اسلامی که با حضور رییس سابق مجلس، در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، گفت: آقای لاریجانی در طول ۱۲ سال ریاست بر قوه مقننه بر اساس قاعده‌مندی و انعطاف این نهاد را مدیریت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اقتصادی رییس جمهوری اظهار کرد: قانون رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب‌وکار، حمایت از بخش خصوصی و باز کردن مسیر مناسبات اقتصادی چهار ویژگی مهم رییس مجلس شورای اسلامی در ماههای اخیر بود.

معاون اقتصادی رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت پررنگ‌تر شدن نقش بخش خصوصی در اقتصاد، گفت: موفقیت اقتصادی ایران تنها در شرایطی عملیاتی می‌شود که تصدی‌گری اقتصاد به عهده بخش خصوصی گذاشته شود و دولت صرفا وظیفه نظارتی و هدایت‌گری داشته باشد. لازمه گذر از دوران تحریم این است که در شرایط حاکم بر کشور، چالاکی در تصمیم‌گیری پیاده و مصوبات شورای عالی اقتصادی کشور به‌درستی رعایت شود.

وی با ذکر این مطلب که قم دارای بهترین عملکرد در مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح کشور بوده است، یادآورشد: قم در مقابله با کرونا رتبه اول کشوری را به دست آورده است. قم با شدیدترین و طولانی‌ترین حالت مقابله با کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کرد اما بااین‌وجود عملکرد بسیار مطلوبی را از خود بر جای گذاشته است.

معاون اقتصادی رییس جمهوری با بیان این مطلب که کرونا چالشی به وجود آورد که دولت‌ها و نظام‌ها در یک مسابقه بین‌المللی تاب‌آوری نظام سلامت و اقتصاد خود را به منصه ظهور رساندند، اظهارکرد: دراین‌ بین ایران عملکرد بسیار درخشانی داشت. وجود زیرساخت‌های درمانی مجهز در سرتاسر کشور یکی از مهم‌ترین عوامل برتری و موفقیت ایران در دوران کرونا بود.

نهاوندیان گفت: تمرکز و چالاکی در تصمیم‌گیری، حمایت بخش‌های مختلف از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و سرمایه ایمانی ملت ایران از دیگر عوامل مهم در موفقیت ایران در دوران کرونا است.

معاون اقتصادی رییس جمهوری گفت: به‌رغم تمام آسیب‌ها، شکاف‌های اقتصادی و آزردگی خاطر مردم، در مبحث کرونا سرمایه‌های اجتماعی مردم به‌شدت توسعه پیدا کرد.

وی گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان برای جبران خسارت‌های کرونا به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده به‌زودی پرداخت خواهد شد.در کشوری مانند آمریکا به دلیل نبود روحیه ایمانی و جهادی بسیاری بیماران کرونایی و سالمندان به حال خود رهاشده‌اند.

وی افزود: اگر این ۴ عامل موفقیت ایران در کرونا در عرصه اقتصادی نیز پیاده‌سازی شود، بخش بسیار مهمی از مشکلات معیشتی، تولید و اشتغال کشور از بین خواهد رفت. موفقیت‌های ایران در دوران کرونا در حالی انجام‌شده که همچنان مشکلات ساختاری، تورم و تحریم بر کشور سایه افکنده است.

نهاوندیان در پایان عنوان کرد: بعد از انقلاب اسلامی در مباحث مربوط به حمل‌ونقل و انرژی کارهای بسیار ارزنده‌ای در طول ۴۰ سال گذشته انجام‌گرفته است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی علي لاريجاني محمد نهاونديان معاون اقتصادی رییس جمهوری مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۵۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور

دریافت 20 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران امروز با حضور انسیه خزعلی معاون رییس جمهور، قاسم عمو عابدینی معاون وزارت علوم تحقیقات و فناوری، محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران و زهرا ناظم بکایی رییس دانشگاه الزهرا افتتاح شد.

رییس دانشگاه تهران در این مراسم با اعطای حکمی انسیه خزعلی معاون رییس جمهور را به عنوان عضو وابسته هیات علمی و عضو هیات اجرایی جذب هیات علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی و منصوب کرد.

خزعلی در واکنش به این حکم گفت: من هیچ مسئولیتی را اگر نتوانم کار کنم قبول نمی کنم.

محمد مقیمی، همچنین جمیله علم الهدی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و همسر رییس جمهور را به عنوان عضو دیگر هیات اجرایی جذب هیات علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی کرد.

در ادامه رییس دانشگاه تهران فاطمه یزدیان دانشیار دانشکدگان علوم وفناوری های میان رشته ای را به ریاست این دانشکده منصوب کرد.

کد خبر 6094351

دیگر خبرها

  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است
  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس