Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) گفت: ما با هیچ دینی دشمنی نداریم، ولی صهیونیست‌ها کسانی هستند که هولوکاست قرن بیست‌ویکم را علیه فلسطینیان رقم زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه سه‌شنبه به‌دنبال طرح جنجالی  رژیم صهیونیستی در  الحاق کرانه باختری  به سرزمین‌های اشغالی  و نیز هم‌زمان با روز جهانی قدس گفت که رام‌الله توافق‌های خود با رژیم صهیونیستی و آمریکا را لغو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

از محمود عباس خواستیم به توافقات امنیتی با اسرائیل پایان دهد

هدف صهیونیست‌ها ضایع کردن حقوق فلسطینیان است

خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا درباره طرح الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی راست‌گرای افراطی بعد از ناکامی در تشکیل کابینه و بعد از سه دور انتخابات، امروز در وضعیتی قرار دارد که بیش از 52 وزیر در دولت جدید حضور دارند و کابینه‌ای شکننده تشکیل شده که هر فرد بر مبنای منافع شخصی خود، سهم می‌خواهد. هدف همه صهیونیست‌ها ضایع کردن حق فلسطینیان و به زانو در آوردن آن‌هاست که پیش‌تر در طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» ذکر شده بود.

خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در تهران 

وی افزود: راست‌گرایان افراطی در این پروژه صهیونیستی-آمریکایی به رهبری دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌دنبال سوءاستفاده از اوضاع کنونی شیوع کرونا و مشغول بودن افکار عمومی جهان به مبارزه با این ویروس هستند تا بتوانند توطئه‌های امنیتی سیاسی خود را در چارچوب معامله قرن اجرایی کنند.

نماینده حماس در تهران افزود: آمریکا و دشمن صهیونیستی به‌دنبال محکم کردن سیطره امنیتی خود و ضایع کردن حق فلسطینیان هستند، ولی ما در گروه‌های مقاومت و نیز همه گروه‌های فلسطینی این قرارداد (معامله قرن) را محکوم می‌کنیم، زیرا با مکتب فکری ما اختلافات زیادی دارد. از برادرانمان در تشکیلات خودگردان فلسطین می‌خواهیم زمام امور را در اختیار داشته باشند و نقش فعالی در زمینه محکومیت معامله قرن ایفا کنند.

قدومی درباره توافقات امنیتی و هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی گفت: موضوع مهم و نقطه اصلی به شکست کشاندن معامله قرن، پایان دادن به توافقات و همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی است که قصد دارند با دستاویز قرار دادن این معامله به ملت فلسطین و حقوق آن‌ها به‌عنوان یک شهروند درجه دوم در دولت یهودی مدنظر خود نگاه کنند. نه‌تنها نتانیاهو بلکه بنی گانتز، رهبر جریان «آبی و سفید» و ترامپ نیز چنین تفکری دارند، بنابراین ایده‌آل فلسطین این است که وحدت خود را بیش از پیش تقویت کنند و در زمینه برنامه‌های سیاسی به وحدت رویه دست یابند.

 تلاش ناکام آمریکا برای درهم شکستن وحدت امت اسلامی

وی عنوان کرد: متأسفانه اوضاع امت اسلامی و منطقه چندان مناسب نیست و آمریکا و رژیم صهیونیستی از این وضعیت در راستای توطئه‌های خود و اجرای توافقات پنهانی سوءاستفاده می‌کنند، ولی به فضل الهی ناکام خواهند ماند. این نخستین پروژه برای پاک‌سازی فلسطین نبوده است و در یک قرن گذشته بارها تلاش ‌کردند وحدت، مقاومت و ایستادگی ملت ما را در هم بشکنند، ولی به برکت خون شهیدان و ایستادگی ملت فلسطین در همه نقشه‌هایشان شکست خورده‌اند و در آینده نیز طعم شکست را خواهند چشید.

خالد قدومی درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: به‌طور قاطعانه و آشکارا اعلام می‌کنیم عادی‌سازی به معنای صرف خود، مفهومی شکست خورده است، زیرا می‌خواهند موضوعی غیرطبیعی را طبیعی جلوه دهند و نامحرم را محرم کنند، طبیعتاً مفهومی عجیب و اصطلاحی نامفهوم در روابط بین‌المللی است. در روابط بین‌الملل از ایجاد یا توسعه روابط صحبت می‌شود و حرفی از عادی‌سازی روابط در مفهوم اصطلاحی خود نیست و این دلالت بر آن دارد که این اصطلاح و عملیات مربوط به آن غیرطبیعی است.

نماینده حماس در تهران گفت: ما در جنبش‌های مقاومت به‌ویژه در مقاومت اسلامی حماس قاطعانه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای عربی را محکوم و همه پروژه‌های عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی را رد می‌کنیم؛ فارغ از اینکه عادی‌سازی روابط در سطح سیاسی، دیپلماسی، اجتماعی یا در دیگر زمینه‌ها باشد.

وی افزود: ما با هیچ دینی دشمنی نداریم ولی آیا می‌توان اسرائیلی‌ها را مظلوم دانست و برایشان حقی قائل بود؟ صهیونیست‌ها کسانی هستند که هولوکاست قرن بیست‌ویکم را علیه فلسطینیان رقم زدند. این واقعیت دراماتیک برای من عجیب است، ولی به خدا و همت ملت بزرگ فلسطین امید دارم.

نماینده حماس در تهران تأکید کرد: ملت‌های مصر، کویت و همه ملت‌های منطقه، امت اسلامی هستند که قلب‌شان برای قدس شریف و موضوع فلسطین می‌تپد. ما به فضل الهی و به برکت قدرت بازوانمان به صراحت می‌گوییم همه اقدامات در راستای عادی‌سازی فقط برای منافع شخصی برخی حکومت‌هاست، به نفع ملت‌های منطقه نیست و به همین دلیل قطعاً شکست خواهد خورد.

خالد قدومی با ستودن نقش و موضع‌گیری جمهوری اسلامی ایران در موضوع الحاق کرانه باختری و محکوم کردن توطئه‌های آمریکایی-صهیونیستی علیه ملت فلسطین گفت: ایران باعث شده است تا ما همیشه طرف حق باشیم و مظلومان را یاری کنیم و برای قطع دست ظالمان و مقابله با ظلم بکوشیم. بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و ما همواره زیر محاصره و شرایط اقتصادی سخت قرار داشته‌ایم.

ایران در این سال‌ها نه با حرف بلکه با عمل در کنار فلسطین قرار داشته و این اقدام تفسیر عملی و واقعی انقلاب اسلامی است که موضع راهبردی خود را از زمان امام خمینی(ره) تا رهبری امام خامنه‌ای(حفظه الله) حفظ کرده است.

وی عنوان کرد: امام خامنه‌ای به عنوان زمامدار کنونی جمهوری اسلامی ایران، شهید قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز همه مقامات ارشد ایران بر اهمیت موضوع فلسطین تأکید و آن را عامل وحدت جهان اسلام و محو رژیم صهیونیستی عنوان کرده‌اند. این رویکرد، موضع قطعی و عقیدتی است و با تحولات مقطعی و گذرا تغییر نخواهد کرد.

انتهای پیام/4106/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: حماس رژیم صهیونیستی روز قدس موضوع فلسطین نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی مقاومت اسلامی صهیونیست ها معامله قرن خالد قدومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۵۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردبیر الاخبار: پاسخ تنبیهی ایران بخشی از نبرد جاری علیه صهیونیست‌ها بود

سردبیر روزنامه لبنانی الاخبار در سخنانی پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی را بخشی از نبرد جاری علیه رژیم صهیونیستی در منطقه ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق، «ابراهیم الامین» سردبیر روزنامه لبنانی الاخبار در مصاحبه با شبکه المیادین اظهار کرد: مهم‌ترین نکته درباره واکنش ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق این است که این پاسخ بخشی از جنگ کنونی علیه اسرائیل است.

الامین درباره ترور سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران در جریان این حمله گفت: اسرائیلی‌ها شهید زاهدی را یکی از ستون‌های اتاق عملیات مشترک که جبهه‌ها را مدیریت می‌کند، در نظر گرفتند و ترور او برای اسرائیل مانند ترور فرماندهان حماس یا حزب‌الله است.

وی ادامه داد: پاسخ ایران حامل این پیام بود که ما توانایی رویارویی را داریم و این بخشی از نبرد جاری است.

وی درباره اهمیت طوفان الاقصی و روز هفتم اکتبر نیز گفت: اسرائیلی‌ها عملیات هفتم اکتبر را نتیجه ایده‌ها، فرآیندهای آموزشی و همکاری میان حماس، ایران و حزب‌الله می‌دانند و آنچه در این تاریخ رخ داد باعث شکسته شدن این قاعده سنتی شد که می‌گوید «هیچ کس به اسرائیل حمله نمی‌کند».

الامین همچنین تاکید کرد توانایی ملت فلسطین برای مقاومت فراتر از تصور است و غیرممکن است که رژیم صهیونیستی با وجود بی‌رحمی‌اش در جنگ پیروز شود.

سردبیر الاخبار در ادامه فاش کرد: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها مصر و قطر را تحت فشار قرار دادند تا بر حماس برای پذیرش شروط اسرائیل فشار بیاورند.

وی در این باره تصریح کرد: یک جریان قوی در داخل اسرائیل و یک جریان در داخل آمریکا با حمایت امارات، مخالفان قطر و طرف‌های دیگر تلاش کردند به قطر القا کنند که شما فشار کافی بر حماس وارد نمی‌کنید و به همین دلیل بنابراین منافع دوحه در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

الامین در ادامه درباره تلاش‌ها برای توقف جنگ میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی نیز افزود: آنچه آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی فهمید این بود که حزب‌الله جنگ را قبل از پایان جنگ در غزه متوقف نخواهد کرد.

الامین به رابطه مستحکم رهبران مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین پرداخت و گفت: رابطه شهید عماد مغنیه با مقاومت از فلسطین و به‌ویژه جنبش فتح آغاز شد.

وی در این باره افزود: شهیدان عماد مغنیه و قاسم سلیمانی برای توسعه توانمندی گروه‌های مقاومت تلاش کردند تا بتوانند موشک‌هایی مانند موشک‌های تولید شده توسط ارتش‌های دنیا تولید کنند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه
  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
  • سردبیر الاخبار: پاسخ تنبیهی ایران بخشی از نبرد جاری علیه صهیونیست‌ها بود
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است