Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمشید بنی فری مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: براساس برنامه هر ساله تعاون روستایی استان علیرغم همه مشکلات و شیوع ویروس کرونا با تمام توان اقدام به تجهیز و استانداردسازی مراکز خرید خود در تمام وسعت استان نمود و سپس در ۱۱۰ مرکز خرید اعم از ۷۲ مرکز خرید گندم و ۴۰ مرکز خرید کلزا و با  یکهزار و ۵۰۰ نیروی کار موفق به خریدی بزرگ از کشاورزان استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری و ترسیم شعار سال مبنی بر جهش تولید بدون شک تعاون روستایی که یکی از دستگاه‌هایی است که نقش بزرگی در تامین مواد غذایی کشور و خودکفایی گندم و کلزا دارد از روز‌های اول سال کار خود را آغاز و توانست با خرید ۷۳۵ هزار تن گندم و ۵۳ هزار تن کلزا تا اول خردادماه نقش مهمی در رسیدن به اهداف عالی کشور در زمینه تامین نیاز‌های غذایی مردم داشته باشد.

بنی فری تصریح کرد: در این زمینه با خرید ۵۳ هزار تن کلزا به شکستن رکورد همه ادوار خرید کلزا در تعاون روستایی دست یافتیم و طبق بررسی‌های به عمل آمده امسال بهترین کیفیت گندم و کلزا را در سطح استان شاهد بودیم که این مهم بسیار برای ما ارزشمند است.

مدیر تعاون روستایی خوزستان بیان داشت: یکی از اقدامات ما در مدت زمان خرید، حذف واسطه‌ها و دلال‌ها و خرید‌های توافقی بود، زیرا معتقدیم کشاورزان، ولی نعمتان ما هستند و محصول آن‌ها باید بین همه ملت شریف ایران به صورت عادلانه و به دور از گرانی و در بهترین شرایط تقسیم شود، از این رو در ۴ سوی استان و از دورترین تا نزدیک‌ترین مناطق را رصد و با بازگشایی تمامی مراکز خرید، این مهم را پوشش دادیم.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از تاکیدات استاندار و ریاست سازمان جهاد کشاورزی خوزستان حفظ محصول با کیفیت گندم و کلزا درون استان است، از این رو انتظار داریم اداره غله و بازرگانی با توجه به اینکه مقصد مبنای تسویه حساب است را با توجه به بعد مسافت‌های طولانی درون استان مد نظر قرار دهند، زیرا خروج یک کامیون گندم آن هم به مقاصد خارج از استان بسیار آسیب پذیر است.

جمشید بنی فری اذعان داشت: یکی دیگر از اتفاقات در طول خرید با توجه به مشکلات فراوانی که پیش راه ما قرار داشت، حفظ جایگاه خود بود و اینکه با توجه به استقبال کشاورزان از کلزا ما در این زمینه رشد بسیار مطلوبی نسبت خرید کلزا در همه سال‌ها داشتیم، کما اینکه ما در زمینه شالی هم با رشدی خیره کننده‌ای روبه رو بودیم و توانستیم نیاز‌های عمده استان و کشور را مرتفع سازیم.

او با اشاره به اینکه روند حمل گندم و کلزا از مراکز خرید نیاز به سرعت بیشتری دارد گفت: گندم و کلزا خریداری شده در مراکز خرید بسیار با کیفیت و درجه یک هستند و طبیعتا با توجه به موضوع گرما، گرد و خاک و احتمال بارندگی احتمال افت محصول و حتی خراب شدن آن‌ها وجود دارد که امیدواریم با هماهنگی‌های لازم سریعا گندم و کلزا باقی مانده در مراکز خرید به مقاصد مدنظر حمل شوند.

او با اشاره به اینکه شوش رکورددار خرید گندم و کلزا در خوزستان است، اظهار کرد: شهرستان شوش موفق به خرید بیش از ۱۱۰ هزار تن گندم و ۱۹ هزار تن کلزا از کشاورزان شد و این اتفاق توانست رکورد خرید سال‌های گذشته را هم بشکند.

بنی فری در ادامه با اشاره به اینکه تعاون روستایی باید به سمت تامین زیرساخت‌های خود به خصوص احداث سیلو گام بردارد گفت: در تلاشیم با احداث دو سیلوی ۳۰ هزار تنی در اهواز و حمیدیه با سرمایه شرکت‌های داخلی افقی روشن را در حفظ گندم و کلزا در استان پیش روی خود ترسیم کنیم.

مدیر تعاون روستایی خوزستان در پایان بیان داشت: در طول پروسه خرید گندم و کلزا یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت ۳ شیفت و شبانه روزی مشغول کار بودند و خوشحالیم که توانستیم با جان و دل از دسترنج کشاورزان حفاظت کنیم و خرید را بدون کمترین مشکل انجام دهیم.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خرید گندم خرید کلزا جهش تولید ویروس کرونا تعاون روستایی گندم و کلزا مراکز خرید بنی فری هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد

اصغر باباخانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از هفته‌های گذشته برداشت گندم در شهرهای جنوبی استان ایلام شامل دهلران، مهران و آبدانان آغاز شده و تاکنون ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شده است.

وی گفت: این میزان خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چهار برابری داشته است.

باباخانی افزود: با توجه به باز شدن سامانه پرداخت، اسامی کشاورزانی که گندم خود را تحویل داده‌اند برای دریافت وجه به بانک عامل معرفی شده است.

کد خبر 6094169

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود