Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - وزیر نفت گفت: از تمام امکاناتمان برای صادرات نفت، فرآورده‌های نفتی و صادرات محصولات پتروشیمی استفاده می کنیم و در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه شامگاه پنجشنبه (یکم خردادماه) در گفت‌وگوی زنده با بخش خبری شبکه یک سیما درباره این موضوع که پایان بخش دریایی پارس جنوبی به چه معناست، اظهار کرد: بدان معناست که تمام سکوهای این میدان مشترک گازی نصب و تمام خطوطی که گاز را از دریا و سکوها به خشکی می آورند، عملیاتی شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه با تکمیل 27 فاز متعارف پارس جنوبی نزدیک 800 میلیون مترمکعب گاز ترش از این میدان قابل برداشت است، افزود: این گاز پس از ارسال به پالایشگاه و شیرین سازی به شبکه سراسری تزریق می‌شود و همچنین بخشی ازآن به عنوان خوراک پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد.
وزیر نفت درباره اینکه میزان برداشت ایران و قطر از این میدان مشترک هم اظهار کرد: ایرن هم اکنون روزانه 700 میلیون مترمکعب گاز از این میدان مشترک برداشت می‌کند که تا آخر سال 50 میلیون مترمکعب به این مقدار افزوده می‌شود.
به گفته وی، ایران در برداشت روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی از قطر جلوتر است.
زنگنه به این پرسش که وزارت نفت با توجه به افت قیمت نفت و کاهش درآمدهای نفتی چه برنامه‌ای برای گذشتن از سد تحریم دارد، اظهار کرد: همیشه گفتم ما خیلی برنامه‌های تحریم‌ شکنی را نمی‌گویم. تلاشمان این است کارهایمان را انجام دهیم و با تمام قدرت و احساس مسئولیت در مقابل دشمنی که ظالمانه و غیرقانونی به حقوق ما تجاوز کرده، ایستاده‌ایم.
وزیر نفت با تاکید بر اینکه ما از تمام امکاناتمان برای صادرات نفت، فرآورده‌های نفتی و صادرات محصولات پتروشیمی استفاده می‌کنیم و در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد و کارمان را با قدرت انجام می دهیم، تصریح کرد: اجازه بدهید بیشتر از این دراین باره توضیح ندهم چون فقط ملت ایران حرف‌های من را نمی‌شنوند و دشمنان هم می‌شنوند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میدان مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۶۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...

به گزارش همشهری آنلاین، کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.

وی گفت: بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، به دور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

کد خبر 847070 منبع: ایرنا برچسب‌ها ناصر کنعانی اردن وزارت امور خارجه کویت خبر ویژه

دیگر خبرها

  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...