Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@23:58:07 GMT

کاشت گیاه دارویی در واحد اراک آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۶۷۵۸

کاشت گیاه دارویی در واحد اراک آغاز شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: کاشت 2 هزار بوته رزماری در زمین‌های تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اراک، حسین کلانتری در حاشیه بازدید از زمین‌های کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک از کاشت ۲هزار بوته رزماری در زمین‌های تحقیقاتی  این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: از ۸ ماه گذشته ۱۳ هکتار از زمین‌های زراعی دانشگاه به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شده و در حال حاضر ۳۳ هکتار زمین تحت فشار داریم که۵ هکتار آن به کاشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان اینکه  در چند روز گذشته ۲هزار بوته رزماری در ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع از زمین های دانشگاه غرس شده است، افزود: کشت گل محمدی، نعناع فلفلی، کدو پوست کاغذی و...از جمله این گیاهان است  که با هدف فرآوری گیاهان تولید شده به‌صورت دمنوش و چاشنی غذایی و عرقیات گیاهان دارویی توسط شرکت دانش‌بنیان گیاهان دارویی دانشگاه انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی اراک بابیان اینکه برداشت گل محمدی از مزارع دانشگاه آغاز شده است، اظهار کرد: امیدواریم در سال‌های آتی بتوانیم مقدار زمین‌های بیشتری را به کشت گیاهان دارویی اختصاص داد و جامعه از مزایای این محصولات بسیار با ارزش بهره‌مند شود.

انتهای پیام/۴۱۱۷/

کشت گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک کشت گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک کشت گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک کشت گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک کشت گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک کشت گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک کشت گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک

منبع: آنا

کلیدواژه: کشت گیاهان دارویی حسین کلانتری رزماری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۶۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین تقی‌پور فرمانده سپاه ناحیه دامغان در دیدار حسین افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با تبریک انتصاب وی اظهار کرد: تغییرات و تحولات در زندگی ما نه‌تنها فرصت‌های جدید را به دست می‌آورند، بلکه به ما امکان رشد، یادگیری و تجربه‌ جدید را‌ می‌دهد.

وی اضافه کرد: هر تغییری می‌تواند به ما ارزش‌های جدیدی آموزش دهد و ما را به سمت بهبود و پیشرفت هدایت کند و باید آن را به‌عنوان فرصت‌هایی برای رشد و توسعه دیده و از این تجربه استفاده کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه دامغان افزود: همواره ارتباطات تنگاتنگ و مثبتی را با دانشگاه آزاد داریم و به‌عنوان یک مدرس دانشگاه از نزدیک شاهد حرکت رو به پیشرفت دانشگاه در تمامی ابعاد فرهنگی و علمی‌ هستم.

تقی‌پور بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان خود را در جنبه‌های مختلف علمی و فرهنگی ازجمله دانشکده حقوق، کشاورزی و داروسازی به‌عنوان یک نشان کشوری شاخص کرده که این دستاورد ارزشمند به همت استادان و دانشجویان به دست آمده است.

وی با اشاره به صحبت‌های کارآفرینی و اقتصادی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: دانشگاه‌ها نقش محوری در تحقق اهداف اقتصادی دارند و به‌عنوان مرکزی برای تولید دانش، تحقیقات علمی، و انتقال این دانش به جامعه عمل می‌کند و این فرآیند می‌تواند به توسعه اقتصادی و تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم و اهداف مقدس نظام اسلامی کمک کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان
  • رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید