Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@18:33:27 GMT

سردار سلیمانی خود را وقف آزادی فلسطین کرده بود

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۶۷۶۹

سردار سلیمانی خود را وقف آزادی فلسطین کرده بود

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل-آذر مهدوان: در اولین سال پیروزی جمهوری اسلامی ایران با دستور حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) برای نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، این روز به  بستری برای  اعلام همبستگی مسلمانان جهان با مردم فلسطین تبدیل شد. حالا همه ساله مسلمان اقصی‌نقاط دنیا در این روز در حمایت از فلسطینیان و محکوم نمودن صهیونیست‌ها به تظاهرات می‌پردازند تا اینگونه همراهی خود را با مردم فلسطین عنوان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند با گذشت زمان با اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای مشروعیت بخشیدن به اشغالگری خود و حمایت واشنگتن از این رژیم که رونمایی از طرح معامله قرن نمونه بارز همگامی خود با اسرائیل بوده است اما اهمیت روز قدس و همبستگی مردم جهان اسلام با فلسطین با وجود این تحولات دو چندان شده است.

به مناسبت روز قدس خبرنگار مهر گفتگویی با «نورالدین شیرین» مدیر شبکه قدس انجام داده که مشروح آن از نظر می گذرد.

* چرا براین باوریم که روز قدس و مناسبت های اسلامی به ایجاد تغییرات مهمی در عرصه مقاومت انجامیده است؟

روز جهانی قدس نه تنها مورد توجه کشورهای اسلامی قرار گرفت  بلکه میان انسان های غیر مسلمانی که مخالف اشغالگری و رفتار صهیونیست بودند نیز  جرقه ای ایجاد کرد.

در حقیقت این جرقه ای بود در مقابل امپریالیسم، صهیونیست و کشورهایی که در تلاش بودند تا قدس به دست فراموشی سپرده شود و حالا این جرقه همانند توپ آتشی است در مقابل توطئه جهانی در موضوع بیت المقدس است.

دلیل این امر هم حضرت امام خمینی (ره) هست که با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس و حمایتش از مردم مظلوم فلسطین موجب شده بود مردم کشورهای مسلمان به شخصیت سیاسی و رهبری او، قاطعیتش در مبارزه با رژیم صهیونیستی و امپریالیستی او ارزش و احترام خاصی بگذارند.

زیرا در تاریخ برای اولین بار یک رهبر برای احقاق حق مردم مسلمان فلسطین و مستضعفین جهان در مقابل امپریالیست و رژیم اسرائیل پرچم مبارزه به دست گرفت.

برای همین دعوت رهبر ایران از مردم جهان برای شرکت در روز قدس همچون رمز عبور برای رسیدن به تفکر مقاومت در جهان اسلام شد.

*آیا شما هم بر این باورید که که روز قدس یک بسته استراتژیک و ایدئولوژیک ارزشمند برای رهبری ملت ها است؟

امروزه روز قدس صرفا بستر بیدار کردن وجدان ها نیست بلکه این روز همانند سپر و نقشه راهی است در مقابل اشغالگری، امپریالیسم جهانی و برنامه های استعماری و شیطانی برخی کشورها است.

برای همین روز قدس صرفا یک گفتمان نیست بلکه مکتب، استقامت، فداکاری برای  فطرت خاص انسانی است.

*شتاب روند عادی سازی روابط با اسرائیل را در راستای چه انگیزه‌های سیاسی و اهداف اقتصادی تعریف می‌کنید؟

عادی سازی روابط که در ابتدا از انور سادات آغار شد را اکنون در سیاست عربستان سعودی می بینیم که این از نگرانی و  ترس درباره پیروزی جبهه مقاومت در منطقه و شکست پروژ های صهیونیست نشات می گیرد.

زیرا به فراموشی سپردن مبارزه قدس، تدوام وجود رژیم صهیونیستی و عادی سازی اشغال سرزمین فلسطین توسط این رژیم از جمله تلاش های صورت گرفته است که این خود مهر تایید بر نزدیک بودن مردم فلسطین برای پیروزی است. 

قطعا اراده و عزم جبهه مقاومت سیاست عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم اسرائیل را با شکست مواجه خواهد کرد آنها آرزوی به سرانجام رسیدن چنین خیانتی را به گور خواهند برد.

*جایگاه قدس و فلسطین در سیاست خارجی دولت‌های عربی چگونه است و باید چگونه باشد؟

مساله فلسطین و قدس نشانه شرم برای کشورهای اطراف این سرزمین است. زیرا این رژیم های عربی همیشه سعی می کنند مساله فلسطین را به عنوان یک مساله عربی نشان دهند. این کشورهای عربی همان رژیم های فرومایه ای هستند که خاک فلسطین را به اسرائیل می فروشند.

این رژیم ها در حین مطرح کردن این موضوع که کشورهای غیر عربی در مساله فلسطین دخالت نکند و اینگونه سعی می کنند با موضع ایران در حمایتش از مردم فلسطین مخالفت کنند خود وارد ائتلاف با آمریکا بر سر پروژه معامله قرن می شوند و حالا مردم فلسطین در طول تاریخ اشغال شدن سرزمینشان به این اندازه در مقابل اشغالگری، طرح الحاق خاک کشورشان از عدم حمایت کشورهای عربی مواجه نشده بوده اند.

*نقش سازمان‌های عربی و اسلامی را در تبیین اهمیت قدس چگونه می‌بینید؟

باید به این واقعیت اشاره کرد که مسئله فلسطین بیشتر از اینکه با امپریالیسم جهانی و صهیونیسم مواجه باشد، با خیانت و اشغالگری نهادها و سازمان هایی که خود را عرب و مسلمان می دانند روبه رو است. نهادی مانند «اتحادیه عرب» به جای اینکه مرکزی برای حمایت از فلسطین باشد، در جهت خدمت به برنامه های امپریالیسم و صهیونیسم عمل می کند.

سازمان همکاری اسلامی که در سال ۱۹۶۹ پس از آتش زدن مسجدالاقصی تأسیس شده امروزه تحت کنترل کسانی است که ادعا می کنند قدس پایتخت اسرائیل است.  در حالی که در دهه ۱۹۷۰ در قاهره به عنوان مرکز اتحادیه عرب شعار حذف رژیم صهیونیستی شدت گرفته بود امروزه این نهاد به مرکزی تبدیل شده است که جنبش های مقاومت را که در حال مبارزه برای آزادسازی فلسطین هستند سازمان تروریستی اعلام می کند.

این در حالی است که دوستداران آزادی در سراسر جهان و نیروهای مقاومت در منطقه فارغ از اینکه عرب یا حتی مسلمان باشند اجازه نخواهند داد که فلسطین و قدس اهداف سیاستهای مخرب آنها باشد. به همین دلیل برای خنثی کردن جبهه مقاومت سعی میکنند گام های دیگری بردارند.

*هدف رژیم صهیونیستی از یهودی سازی قدس، ایجاد حفاری و ساخت شهرک‌های توریستی چیست؟

طرح شهرک سازی و یهودی سازی در قدس پروژه چندین ساله رژیم اسرائیل است و حالا مراحل اجرایی آن را می بینیم. در اصل پس از فروپاشی امپراتوری عثمانی در سال ۱۹۶۷اسرائیل با برخورداری ازحمایت امپریالیسم انگلیسی با اشغال فلسطین اولین گام استراتژیک خود را برداشته بود.

بعدهم این رژیم هر فرصت و شرایطی برای یهودی سازی و و حتی شهرک سازی در خاک این کشور را مغتنم دانست.

البته با آمدن نظام جمهوری اسلامی ایران شرایط برای صهیونیستها سخت تر شد زیرا مطرح کردن فلسطین به عنوان کشور اسلامی و خط قرمز مسلمانان از سوی این نظام مسیر رسیدن اسرائیل به اهدافش را کندتر کرد.

*نقش حاج قاسم سلیمانی در ادامه و تکمیل مسیر راه قدس و مبارزه با تروریسم به عنوان شهید قدس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شهید سلیمانی کسی است که تمام وجود و زندگی اش را برای آزاد سازی فلسطین و امت اسلامی وقف کرده بود. او نماد عزم، ارده، مقاومت واستقامت بود.

وقتی نام قاسم سلیمانی به پیش می آید بیش از آنکه تهران، تبریز  کرمان یعنی سرزمین ایران بر ذهنمان خطور کند بیشتر یادآور سرزمین قدس و مسجد الاقصی است.

وی بیشترین مجاهدت را برای مردم فلسطین انجام داد. مردمی که روزگاری با پرتاب سنگ در مقابل اسرائیل از خود دفاع می کردند از سال ۲۰۰۰ میلادی به بعد با حمایت های سپهبد سلیمانی با موشک ها و سلاح ها در مقابل این رژیم جنگ می کنند.

با وجود محاصره ها حالا غزه تبدیل به پایگاه مقاومت شده است که پشت چنین تلاشی نام سردار سلیمانی است. این قاسم سلیمانی بود که طعم شکست به اسرائیل چشاند.

کد خبر 4931863

منبع: مهر

کلیدواژه: فلسطین اسرائیل روز قدس 99 ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا رژیم صهیونیستی عراق فلسطین عربستان سعودی روسیه سوریه افغانستان ایران شیوع کرونا دونالد ترامپ امارات متحده عربی اسرائیل رژیم صهیونیستی مردم فلسطین عادی سازی روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۶۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ حجت الاسلام  ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه آران و بیدگل با اشاره به پاسخ کوبنده ایران به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی گفت: وعده صادق بزرگترین و مهم‌ترین عملیات نظامی یک کشور علیه رژیم کودک کش صهیونیستی بود.
امام جمعه آران و بیدگل افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز با عملکرد خود در منطقه نشان دادند به غیر آدم کشی و کودک کشی کاری برای بهبود اوضاع در خاورمیانه انجام ندادند.

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: امنیت کشور، امنیت زندگی مردم، اجرای عدالت در همه عرصه‌ها، رسیدگی به مسکن محرومان و ایجاد اشتغال برای جوانان منجر به توسعه جامعه می‌شود و باید مسؤولان این موارد را مورد توجه قرار دهند.
وی با بیان اینکه امروز مردم در سرنوشت جامعه اثرگذارند، افزود: شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» نیاز به همراهی مردم دارد و مردم باید در این زمینه همراه مسوولان باشند.

دیگر خبرها

  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • خروش علویان در جمعه خشم
  • بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • اتوبوس اخراجی‌های گوگل
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد