Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@23:45:47 GMT

ریواس، گنج پنهان در دل کویر

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۷۴۹۴

ریواس، گنج پنهان در دل کویر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید علی باقری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز گفت: بزرگترین محدوده رویشگاه ریواس در استان یزد و حتی کشور در محدوده روستای علی آباد چهل گزی مهریز قرار دارد.

او افزود: از سطح ۵۰ هزار هکتاری ریواس استان بیش از ۴۰ هزار هکتار آن در مراتع ارچلان، کوه چاه ترش و بازرگان علی آباد چهل گزی مهریز می‌روید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری گفت: ریواس، گیاهی خوراکی با فیبر بالا است که از اوایل فروردین ماه می‌روید و این رویش تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز تأکید کرد: ریواس علاوه بر خوراکی بودن، خواص گیاهی دارد و دارای ویتامین‌های آ و سی و دارای کلسیم و پتاسیم است.

او افزود: دشت ریواس روستای علی آباد چهل گزی ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت است این دشت یک سایت گردشگری محسوب شده و ظرفیت بالای گردشگری دارد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۷۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری در بندهای طرح های آبخیزداری دردامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️ افضلی مسئول واحد آبخیزداری اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دامغان گفت : بارندگی فروردین امسال باعث آبگیری سه بند خاکی طرح آبخیزداری در بالا دست روستا‌های نعیم آباد، کلاته ملا، و مهمان دوست، شد
افضلی میزان حجم آبگیری این بند‌ها را ۲۰۰ متر مکعب عنوان کرد و گفت: آبیاری باغات پایین دست، تامین آب سفره‌های زیرزمینی و آبدار شدن قنات‌ها مهم‌ترین فواید این طرح‌هاست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وضعیت دریاچه زریبار پس از بارش‌های اخیر (فیلم)
  • رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی
  • باران همچنان مهمان کویر کرمان است
  • آبگیری در بندهای طرح های آبخیزداری دردامغان
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • برگزاری آزمون سراسری حافظان قرآن کریم در مهریز
  • افتتاح بازارچه کسب و کار دانش آموزی در روستای قاسم‌آباد بجستان
  • یادمان شهدای کارگر در خطه کویر
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • مربای ریواس ؛ یک مربای بهاری، پرخاصیت و مقوی + طرز تهیه