Web Analytics Made Easy - Statcounter

باز هم یکسال دیگر گذشت و روز قدس مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان فرا رسید، اما این بار خیابان‌های مختلف سراسر دنیا شاهد راهپیمایی مسلمانان نخواهد بود؛ ویروس کرونا همانگونه که تمام ابعاد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی را تحت تاثیر خود قرار داد، راهپیمایی روز قدس هم از این قائده مستثنی نشد، ولی این موضوع مسلمانان را از حرکت‌های خود در روز قدس ناامید نکرده و قرار است تا به صورت مجازی در اقصی نقاط دنیا این مراسم‌ برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صلاح الزواوی سفیر فلسطین در تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن روز قدس گفت: ابتدا به رهبر معظم انقلاب اسلامی شهادت امیرالمومنین(ع) و همه شهیدان از جمله حاج قاسم سلیمانی و برادرانش، درگذشت برادران عزیز شیخ الاسلام، خسروشاهی و میرمحمدی را تسلیت می‌گویم، همچنین ماه رمضان و عید سعید فطر را به رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران و مسئولان تبریک میگویم.

سفارت ایران در پایتخت اردن می‌تواند، سفارت ایران در فلسطین هم باشد

الزواوی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل سفارت و یا کنسولگری مجازی ایران در فلسطین، اظهار کرد: موضوع تاسیس سفارت مجازی ایران در فلسطین که اکنون به صورت مصوبه مجلس شورای اسلامی در آمده، پیش تر مورد بحث با مقامات ایران قرار گرفته است؛ امیدوارم این مصوبه مقدمه‌ای برای آزادی همه خاک فلسطین و پایتخت آن یعنی قدس شریف باشد؛ به عقیده من سفارت ایران در امان پایتخت اردن می‌تواند به عنوان سفارت ایران در فلسطین هم استفاده شود.

شیخ السفرا نمایندگی‌های سیاسی در تهران با اشاره به تعطیلی راهپیمایی روز قدس به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: همانگونه که می‌دانید بیماری کرونا به همه دنیا از جمله ایران سرایت کرده و باعث شده ما جان‌های پاک بسیاری را از دست دهیم، همچنین تعداد زیادی به این بیماری مبتلا هستند که ما برای آنها دعا می‌کنیم تا شفا پیدا کنند؛ وزارت بهداشت ایران تلاش‌های بسیاری برای مقابله با این بیماری انجام داده که هنوز هم ادامه دارد.

روز قدس یادآور فاجعه ملت فلسطین است

او ادامه داد: راهپیمایی روز قدس یکی از پیامد‌های نظام اسلامی، برکت انقلاب اسلامی و ابتکار امام راحل است که در حال حاضر پرچم آن در دست امام خامنه‌ای است؛ انقلاب اسلامی ایران که بر روی دو رکن اساسی یعنی وحدت جهان اسلام و آزادی فلسطین بنا شده و روز قدس که امام راحل در آخرین روز جمعه  ماه مبارک رمضان انتخاب کرده‌اند هم یک روز جهانی بوده که یادآور فاجعه ملت فلسطین و قدس شریف است.

الزواوی با اشاره به بیت‌المقدس تصریح کرد: قدس شریف دارای مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان و دومین مسجد و سومین حرم شریف است، شهری که پیامبر(ص) ما از مسجد الحرام به مسجد الاقصی رفته و از آنجا به آسمان‌ها عروج کرده است؛ شهری که پیکر ١٠ هزار شهید از صحابه پیامبر اکرم (ص) دارد.

سفیر فلسطین در تهران ادامه داد: ما اکنون در یک مرحله دقیق و حساس قرار داریم؛ همانگونه که می‌دانید بحران فعلی تنها به مسئله فلسطین ربط ندارد، بلکه مسئله همکاری صهیونیستی- آمریکایی است که نه فقط مسجد الاقصی و فلسطین تاریخی مورد هدف قرار می‌گیرد، بلکه هر ذره شِن از فلسطین، قدس و مسجدالاقصی را هدف قرار می‌دهد که هر ذره آن برای مسلمان واقعی مقدس است.

او با اشاره به ائتلاف صهیونیستی، آمریکایی گفت: ائتلاف و همپیمانی آمریکایی- صهیونیستی نه تنها برای تشکیل دولت اسرائیل در فلسطین و راندن مردم آن است، بلکه هدف ائتلاف تشکیل یک دولت بزرگ است که نه فقط شامل فلسطین، بلکه شامل اردن، سوریه، لبنان، عراق نصف صحرای سینا و یک سوم عربستان سعودی تا مدینه منوره هم می‌شود که یک خیال پردازی و توهم نیست، بلکه روی سکه اسرائیلی ١٠ اگورا هم حکاکی شده است.

فکر کردن به عادی سازی روابط با اسرائیل وقت تلف کردن است

الزواوی افزود: زمانی از سوی شهید یاسر عرفات به روسای ممالک عرب هشدار داده شده تا بدانند که این پروژه نه تنها فلسطین را هدف قرار داده، بلکه تمام جهان اسلام را هدف قرار داده است و در مقدمه آن دولتی قرار دارد که ائتلاف آمریکایی صهیونیستی را می‌خواهد تأسیس کند؛ رژیم صهیونسیتی به عنوان یک پایگاه نظامی علیه منطقه خاورمیانه است که برای صرف تمام ثروت‌ منطقه، امکانات و تصمیمات سیاسی تشکیل شده و می‌خواهد آینده ملت‌های منطقه را در خدمت این ائتلاف قرار دهد.

سفیر فلسطین در تهران ادامه داد: پدر من شیخی بود به که در دهه ۵٠ میلادی به من گفت که استادانش در دهه ١٩٢٠ که آغاز زمزمه‌های آمدن رژیم صهیونیستی بود گفته بودند یهودیان از تمام جهان برای تشکیل دولت خود در فلسطین خواهند آمد؛ او همچنین می‌گفت آنها دولت خود را تشکیل خواهند داد،  نبردی در منطقه مرج «ابن عامر» فلسطین در خواهد گرفت که آن دشت به نام دشت ندبه کنندگان نامیده خواهد شد چراکه زنان کشتگان خود را ندبه خواهند کرد و ما آن را شکست خواهیم داد، رودخانه نعامین میان حیفا و عکا پر از خون خواهد شد و سطح آب دریای مدیترانه به اندازه یک یا دو مایل پر از خون می‌شود؛ در آن موقع رژیم صهیونسیتی به پایان خواهد رسید و پروژه اسرائیل کوچک و بزرگ ان‌شاءالله برچیده خواهد شد.

او با اشاره به حدیث امیرالمومنین (ع) گفت: روزی امام علی (ع) فرمودند «روزگاری یهودیان از مغرب زمین می‌آیند تا دولت خود را در فلسطین روی کار آورند؛ در آن زمان مردم عرب پراکنده و رشته اتحادشان گسسته خواهد بود، به گونه‌ای که از وحدت و انسجام در میانشان نشانی نیست»؛ به هر کسی که به فکر عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی است می‌گویم که فقط وقتش را تلف می‌کند چون عمر این رژیم به پایان خواهد رسید.

الزواوی ادامه داد: پیامبر اکرم هم می‌فرمایند «ساعت (قیامت) نخواهد آمد، تا اینکه امت من با یهودیان بجنگد؛ در آن زمان درخت و سنگ به زبان آمده و می‌گویند‌ ای مسلمان،‌ ای بنده خدا، پشت من یهودی است، بکش؛ مگر درخت غرقد که برای یهودی هاست.» در اسرائیل هم صهیونیست‌ها از این درخت زیاد می‌کارند.

شیخ السفرا و سفیر فلسطین ادامه داد: به همین دلیل پیروزی برای خدا، پیامبر و مومنان است و مسیر این نظام اسلامی عزیز به رهبری امام خامنه‌ای امام خامنه‌ای (حفظه الله) بوده که یک موسسه‌ای بر اساس آزادی کل و کامل فلسطین و همچنین وحدت اسلامی تأسیس کرده است؛ از رهبر معظم انقلاب و مسئولان جمهوری اسلامی تقاضا دارم که نسبت به کشور‌های جهان اسلام و عرب سعه صدر داشته باشند و شرایط آن کشور‌ها را در نظر گرفته و بر مشترکات تاکید کنند تا از امکانات هر کشور برای پیروزی ما در فلسطین استفاده شود.

او همچنین با تشریح وضعیت فلسطین در شرایط بحران کرونا، گفت: در فلسطین ۶٠٠ نفر مبتلا هستند که ۴٠٠ نفر شفا پیدا کرده و ۴ نفر فوت کرده‌اند، از آن‌هایی که تست گرفتیم ٣۵ هزار نفر که میان تشکیلات خودگردان و مردم همکاری خوبی وجود دارد و به همین دلیل نتایج بهتری از ایالات متحده داشته‌اند.

الزواوی اظهار کرد: برای شما، خواهران، برادران و جوانان توفیق روز افزون را خواستارم که ان‌شاءالله آزادی فلسطین وحدت اسلام به دستتان اتفاق خواهد افتاد؛ زحمت و سختی که ملت ایران از سوی فشار‌های ائتلاف صهیونیستی آمریکایی می‌کشد و آغاز آن خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای بود؛ ائتلاف آمریکایی- صهیونیستی فراموش کرده که تشکیلات هسته‌ای از زمان پهلوی آغاز شده و امام راحل فتوا دادند که استفاده از سلاح هسته‌ای حرام است.

سفیر فلسطین در تهران ادامه داد: فتوای امام واضح است که استفاده از بمب اتمی شرعا حرام بوده و این موضوع یک قاعده اساسی در نظام اسلامی است؛ برای واشنگتن درگیری و جنگ با ایران سخت نبود و تنها مانع او، ترسشان از واکنش ایران علیه رژیم صهیونسیتی بود؛ خدا را و شکر که رئیس نامتعادل کاخ سفید (ترامپ) به سزای کار خود و رفتار بدش رسید، در برابر کرونا عاجز شد و درصد بیکاری هم در این کشور زیاد شد که پمپئو وزیر امور خارجه خود را به اسرائیل فرستاد تا از آن‌ها کمک گرفته و فشاری بر صهیونیست‌های آمریکا آورده تا ترامپ دوباره در انتخابات ریاست جمهوری امسال پیروز شود، اما در نهایت همه اطلاعات نشان داد که به هدف خود نمی‌رسد.

او با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) خطاب به آل یاسر اضافه کرد: برای شما توفیق روز افزون خواسته و آنچه پیامبر اکرم(ص) به آل یاسر گفته به شما می‌گویم، چون می‌دانم ملت شماست که مشکلات زیادی را به دلیل فشار‌های واشنگتن تحمل می‌کند.

پیامبر وقتی دیدند آل یاسر از سوی قریش شکنجه داده شدند به آن‌ها فرمود: «صبراََ آل یاسر إن موعدکم الجنه»یعنی‌ این افراد خاندان یاسر شکیبا باشید که موعد شما بهشت است؛ از آنچه پیامبر اکرم ما گفته استعاره کرده و می‌گویم که‌ «ای عشاق شهادت‌ ای پرچمداران وحدت مسلمانان و آزادی فلسطین شکیبا باشید آنکه شهید می‌شود به دیدار خداوند می‌رود و آنکه زنده می‌ماند شادی و پیروزی می‌بیند» و از خداوند متعال می‌خواهم ما را به عنوان شهید با شما محشور کند، خدا ما را از شهادت محروم نکند.

 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سفیر فلسطین در تهران ایران در فلسطین سفارت ایران پیامبر اکرم هدف قرار روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟

استیون کوک، ستون نویس و نویسنده کتاب "پایان جاه طلبی: گذشته، حال و آینده آمریکا در خاورمیانه" در فارن پالیسی نوشت: آیا رهبران کشور‌های عربی هوای اسرائیل را دارند؟ اگر کسی نگاهی به تحلیل‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در خصوص تلاش‌های ترکیبی دولت‌های اسرائیل، آمریکا، بریتانیا، فرانسه، اردن و احتمالا سایر دولت‌های عربی برای ناکام گذاشتن حملات موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل بیاندازد، چنین برداشتی خواهد کرد. گروهی از تحلیلگران، اسرائیلی‌ها و فعالان طرفدار اسرائیل دوست دارند چنین تحلیلی را باور کنند.

به گزارش انتخاب، اما افسوس که این ادعا تا حد زیادی اغراق آمیز است. آخر هفته گذشته در بردارنده تحولات بسیاری بود، اما تقویت همکاری‌های عربی اسرائیلی جز تحولات سپیده دم"خاورمیانه جدید" نبود.

تهاجم نظامی ویرانبار اسرائیل به نواز غزه در طی ۶ ماه گذشته فشار زیادی بر روابط این کشور با دولت‌های عربی به ویژه اردن و مصر وارد آورده است. از بین دولت‌های عربی‌ای که دارای روابط دیپلماتیک با اسرائیل هستند، سفرای مراکش، مصر و امارات همچنان در تل آویو حضور دارند، اما پس از کشته شدن ۷ عضو سازمان غیرانتفاعی آشپزخانه مرکزی جهان، ابوظبی هماهنگی خود در زمینه کمک‌های بشردوستانه را با اسرائیل به حالت تعلیق درآورده است. با این حال همچنان پس از همه این خشونت‌ها و تنش‌های دیپلماتیک، خبرنگاران و تحلیلگران این سوال را مطرح می‌کنند که آیا توافقات ابراهیم، که با وساطت دولت ترامپ به عادی سازی روابط بین اسرائیل و چند کشور عرب حاشیه خلیج فارس منجر شد اکنون مرده است یا نه.

یک دلیل وجود دارد که چرا هماهنگی‌های امنیتی منطقه‌ای در آخر هفته گذشته با رهبری فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) حائز اهمیت بسیاری بوده است. جنبه دیگر اهمیت موضوع مربوط به خود آمریکاست. پس از بیش از یک دهه تلاش برای تمرکز زدایی و چرخش توجه سیاست خارجی ایالات متحده از خاورمیانه به سایر مناطق، دولت بایدن اثبات کرد که واشنگتن می‌تواند صرف نظر از رویکرد سردرگم خود در قبال جنگ غزه، یک منبع تامین کننده امنیت در منطقه باشد.

اما نباید در نتیجه گیری‌ها از این اتفاق بیش از حد اغراق کرد. همزمان با اشتراک مساعی دوستان اسرائیل و در حالی که تل آویو به صورت علنی از ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، اردن و قدرت‌های منطقه بابت کمک هایشان قدردانی می‌کرد، مقام‌های کشور‌های عربی و تحلیلگران به سختی در تلاش بودند تعبیر‌ها درباره تولد خاورمیانه جدید را تعدیل کنند. ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن تصریح کرد که ساقط کردن پهپاد‌های ایرانی دفاع از حریم هوایی کشورش بوده و اگر پهپاد‌هایی از سمت مقابل نیز شلیک می‌شد اردن همان کار را انجام می‌داد.

یک مقام سابق عربی در این باره به من گفت: «باید دید دولت‌ها چه برداشتی از مشروعیت اقدام نظامی اخیر (در دفع حمله ایران) دارند. در دریای سرخ ظاهرا کسی نمی‌خواست بخشی از ائتلاف دریایی‌ای باشد که به منزله دفاع از اسرائیل تلقی می‌شد. هفته گذشته، کشور‌ها پرتابه‌های شلیک شده را به این دلیل ساقط کردند که می‌شد آن را در قالب دفاع از حاکمیت بر آسمانشان تعبیر کرد و نه تمایل به یک جنگ منطقه ای.»

استدلال‌های مهمی این وسط وجود دارد. با توجه به جنایت‌های رخ داده در غزه و خشم بسیاری از شهروندان خاورمیانه از به خاک و خون کشیدن غیر نظامیان توسط ارتش اسرائیل، هیچ رهبر عربی‌ای تمایل ندارد که به صورت علنی در کنار اسرائیل قرار بگیرد، چه رسد به تلاش برای حفظ امنیت آن. با این حال، دفاع از حریم هوایی و جلوگیری از تشدید نزاع منطقه‌ای کنونی نتیجه یکسانی به دنبال دارد: کمک به اسرائیل.

صرف نظر از هیاهو‌های روز‌های اخیر، عملیات نظامی هماهنگی که از اسرائیل در برابر تلفات انسانی و مادی احتمالی محافظت کرد، نشان دهنده پایداری توافقات صلح اردن - اسرائیل و مصر - اسرائیل و همچنین توافقات عادی سازی سال ۲۰۲۰ است. تردیدی نیست که روابط میان دولت‌های اسرائیل و اردن در سال‌های اخیر و با توجه به تمرکز نتانیاهو بر توسعه روابط با کشور‌های حوزه خلیج فارس و اقدامات تحریک آمیز در بیت المقدس و کرانه باختری تحت فشار بوده است. این وضعیت مشکلاتی سیاسی برای ملک عبدالله ایجاد کرده بود و توازن ظریف برقرار شده میان خواسته‌های جمعیت فلسطینی ساکن اردن، جنبش اسلامی فعال این کشور و رهبران قبایل کرانه شرقی از یک سو و ضرورت راهبردی حفظ روابط عمیقا نامحبوب با اسرائیل از سوی دیگر را تهدید می‌کرد.

عزم ملک عبدالله برای حفظ روابط با اسرائیل، با توجه به اهمیت روابط اردن و آمریکا در بردارنده یک دیالوگ امنیتی بود که با وجود تضعیف روابط با اسرائیل در سایر جنبه ها، همچنان برای رهبران اردن از اهمیت برخوردار بود. این همکاری امنیتی زمانی که اسرائیل در سپتامبر ۲۰۲۱ در حوزه تحت مسئولیت سنتکام قرار گرفت تقویت شد. مصری‌ها به نوبه خود ظاهرا نقش قابل تشخیصی در تحولات آخر هفته گذشته ایفا نکردند، اما آن‌ها هم اطمینان یافته اند که به رغم بحران‌های متعددی که روابط دو کشور را از سال ۱۹۷۹ تاکنون تحت تاثیر قرار داده، دیالوگ‌های امنیتی شان با اسرائیل همچنان به قوت خود باقی و برای طرفین سودمند بماند.

منتقدان بدون تردید استدلال خواهند کرد که این روابط امنیتی شده جای تحسین و مباهات چندانی ندارد. روابط میان دولت‌های عربی که مشروعیتشان از جمله به دلیل روابط با اسرائیل زیر سوال است، و یک دولت اسرائیلی که فلسطینیان را قتل عام و سرکوب می‌کند، جز برای رهبران اقتدارگرا و با هدف جلب حمایتی که آن‌ها از واشنگتن دریافت می‌کنند برقرار نیست. اما این موضوع نافی این واقعیت نیست که دیالوگ‌های امنیتی‌ای که سال‌ها بین این کشور‌ها برقرار بوده، در روز ۱۳ آوریل به ثمر نشسته است.

استدلال مبنایی در مورد ضرورت وجود توافقات ابراهیم که بر اساس آن همکاری‌های امنیتی پس از سال‌ها هماهنگی غیررسمی و پنهانی به سرعت توسعه یافت، همچنان پابرجاست. هیچ رهبر عربی در حاشیه خلیج فارس نیست که به نتانیاهو اطمینان داشته باشد و مخالف اقداماتی که ارتش اسرائیل در غزه انجام می‌دهد نباشد، اما اماراتی ها، بحرینی‌ها و سعودی‌ها (که شرکای ساکت توافقات ابراهیم هستند) مطمئنا بیشتر از اسرائیل از ایران ترس دارند. این تاکیدی بر استدلال حامیان توافقات ابراهیم است و اینکه چرا حامیان مردم فلسطین از این توافقات عصبانی هستند: رهبران عربی که روابط خود با اسرائیل را عادی سازی کرده اند، بیش از آنکه به موضوع تشکیل دولت فلسطینی اهمیت بدهند، بر دفع چالش ایران متمرکز هستند. به رغم عدم حضور برخی از سفرای کشور‌های عربی در تل آویو در طول ۶ ماه گذشته، هیچ یک از دولت‌های عربی که دارای روابط با اسرائیل هستند، اقدام به قطع روابط خود نکرده اند. برای مثال دولت عربستان علنا تصریح می‌کند که همچنام متعهد به عادی سازی روابط است، اما مسئولین سعودی خاطر نشان می‌کنند این عادی سازی را منوط به تشکیل دولت فلسطینی خواهند کرد. با این حال پس از همه این خشونت و قتل غیرنظامیان بی گناه در غزه، صرف این واقعیت که عربستان همچنان مایل به پیشبرد روابط خود با اسرائیل است ناگفته‌های زیادی درباره جایگاه موضوع فلسطین در میان اولویت‌های رهبران کشور‌های عربی دارد.

در نهایت پس از آنکه بیش از دو دهه سرمایه گذاری آمریکا برای ایجاد تغییر در خاورمیانه نتیجه چندانی به دنبال نداشت، تلاش هماهنگ هفته گذشته برای جلوگیری از یک جنگ گسترده منطقه‌ای نتیجه رهبری واشنگتن بود. این اقدام نشان داد که زمانی که سیاستگذاران آمریکایی بر جلوگیری از تهدیداتی که ثبات و امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد تمرکز کنند، واشنگتن می‌تواند موفق عمل نماید. مطمئنا منتقدان استدلال خواهند کرد که ایالات متحده در توانمندسازی ارتش اسرائیل برای نابود کردن غزه نقش کاملا مخربی را ایفا نموده است. این انتقادی کاملا بجاست. آیا این ناظران یک جنگ تمام عیار منطقه‌ای را ترجیح می‌دهند؟ برخی ممکن است با توجه به نگاهشان نسبت به اسرائیل موافق چنین جنگی باشند، اما سیاست آمریکا بر خلاف چنین سناریویی است.

آخر هفته گذشته بسیاری از تحلیلگران در شبکه‌های اجتماعی و سایر رسانه‌ها با هیجان از این مسئله سخن گفتند که چگونه خاورمیانه جدیدی متولد شده که در آن کشور‌های منطقه تلاشی هماهنگ را برای دفع حملات ایران علیه اسرائیل شکل داده اند، اما آنچه هیجان انگیزتر است اینکه جنگ حاضر تغییر چندانی در مناسبات منطقه‌ای صورت نداده است. دولت‌های منطقه همچنان مرعوب ایران هستند، هیچ تعهد ویژه‌ای به برقراری عدالت در حق فلسطینیان ندارند، خواهان روابط خود با اسرائیل و مایل به ایفای نقش رهبری از جانب واشنگتن هستند.

دیگر خبرها

  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۲/ رئالیسم نوین ایرانی