Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخب مردم زنجان در مجلس با بیان اینکه فروش فرآوردهای نفتی راه مناسب برای دور زدن تحریم ها است، گفت: جلوگیری از خام فروشی یکی از اولویت های مجلس یازدهم است. ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

مصطفی طاهری منتخب مردم زنجان در مجلس یازدهم، در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه یکی از اولویت های مجلس آتی باید جلوگیری از خام فروشی باشد و قطعا نمایندگان در مجلس آتی برنامه های برای این موضوع خواهند داشت، گفت: با توجه به اینکه در شرایط تحریم فروش نفت به راحتی انجام نمی شود و راه دور زدن تحریم ها عملا پر خطر است، در مقابل این وضعیت گستره وسیع بازار هدف فرآورده‌های نفتی، سهولت صادرات و تحریم ناپذیری آن، از مزیت‌های توسعه ظرفیت پالایشی و پتروپالایشی کشور و عبور از خام فروشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسپور: تسهیل قوانین کسب و کار در اولویت مجلس یازدهم قرار گیرد

وی با تاکید بر اینکه  نیاز کشورهای همسایه به فرآورده‌های نفتی موجب می شود که صادرات بخش زیادی از فرآورده ها، با کشورهای همسایه، از راههای زمینی (تانکر یا خط لوله) و در مسافت‌های نزدیک تجارت شود که اعمال تحریم بر روی آن به مراتب سخت‌تر از تحریم نفت خام است، ادامه داد: بررسی‌های کارشناسی نشان میدهد تبدیل نفت خام به فراورده، موجب سودآوری حداقل2 برابری نسبت به خام فروشی نفت می شود. علاوه بر این، عبور از خام فروشی، اثرگذاری تحریم‌های نفتی را کاهش می دهد و عملا تحریم فروش نفت را امکان‌ناپذیر می‌کند. در نتیجه پتروپالایشگاهها، نه تنها یک پروژه اقتصادی دارای توجیه مالی و فواید اشتغال‌زایی بسیار محسوب می شود، بلکه یک راه حل راهبردی برای کاهش آثارتحریم‌هاست.

منتخب مردم زنجان در مجلس با بیان اینکه بررسیهای اولیه در حوزه اقتصادی نشان می دهد که با تجمیع پتروشیمی و پالایشگاه، می توان هزینه‌های احداث و عملیاتی این مجتمع‌ها را کاهش داد، افزود: بنابراین تجمیع پالایشگاه و پتروشیمی، یا اصطلاحاً احداث پتروپالایشگاه، با هدف تنوع فرآورده، کاهش قیمت تمام شده محصولات، بهینه‌سازی راندمان، افزایش سودآوری و بهینه‌سازی مصرف انرژی پایه‌ریزی شده است.

طاهری با اشاره به اینکه قانون افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی نیز از سوی مجلس مصوب شده که قانونی راه گشا است، گفت: با اجرای این قانون و ایجاد الزام به استفاده از منابع مردمی، زمینه را برای هدایت نقدینگی و کسب سود مردم از این مسیر فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

R1373/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس خام فروشی مجلس یازدهم تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صورت دریافت پیشنهاد مناسب؛ آمادگی آرسنال برای فروش گابریل ژسوس

ممکن است شاهد آخرین روزهای حضور ژسوس در ترکیب توپچی‌ها باشیم

طرفداری | به گزارش اتلتیک، آرسنال آماده‌است تا در صورت دریافت پیشنهادی مناسب، گابریل ژسوس را در تابستان ۲۰۲۴ به فروش برساند. نمایش‌های خوب کای هاورتس در نوک حمله و همچنین عملکرد نوسانی ژسوس در فصل جاری، از مهم‌ترین دلایل این تصمیم عنوان شده‌اند.

گابریل ژسوس که در تابستان ۲۰۲۲ با مبلغی در حدود 52 میلیون یورو از منچسترسیتی به آرسنال پیوست، در فصل جاری 33 بازی برای تیمش انجام داده و آمار 8 گل و ۷ پاس گل را به ثبت رسانده‌است. این مهاجم برزیلی تا سال ۲۰۲۷ با آرسنال قرارداد دارد و ارزش تقریبی او با استناد به سایت ترنسفرمارکت، 70 میلیون یورو تخمین زده شده‌است.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • در صورت دریافت پیشنهاد مناسب؛ آمادگی آرسنال برای فروش گابریل ژسوس
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • ترکیب منچستریونایتد متحول می‌شود/ ۳ بازیکن فروشی نیستند
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...