Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام تقوی در بیانیه ای تاکید کرد: تقارن روز قدس به عنوان نماد مبارزات ضدصهیونیستی با سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر بیانگر پیوند عمیق و معنادار آرمان قدس شریف با ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی، حجت‌الاسلام «سید رضا تقوی» نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت روز قدس و سالروز آزادسازی خرمشهر بیانیه ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن بیانیه به شرح زیر است:


یوم‌الله قدس روز دمیدن خون تازه در رگ‌های امت اسلامی و برافراشته تر کردن پرچم مبارزه با رژیم صهیونیستی و مقاومت توأم با امید و معنویت تا آزادی فلسطین و محو کامل غاصب قبله اول مسلمین و جرثومه فساد یعنی رژیم جعلی، کودک‌کش و نژادپرست صهیونیستی است.


امسال، تقارن ارزشمند روز جهانی قدس، به عنوان نماد ظلم‌ستیزی و مبارزات ضدصهیونیستی امت اسلامی، با سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس و روز مقاومت، ایثار و پیروزی بیانگر پیوند عمیق و معنادار آرمان قدس شریف با ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی است.


همان گونه که رزمندگان دوران دفاع مقدس با اقتداء به حضرت امام خمینی«ره» و با محوریت رکن رکین ولایت فقیه در سوم خرداد ۱۳۶۱ موفق به خلق حماسه‌ی بی‌بدیل فتح خرمشهر شدند، اینک همان فرزندان انقلاب اسلامی و نسل‌های بعد از آن، با تأسی به روح ایمان، خودباوری و اتکاء به خداوند قادر متعال، تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری «مدظله العالی» را سرلوحه کار خویش قرار داده‌اند.


نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، یادگار ماندگار و ارزشمند امام خمینی(ره) و یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است، که در وهله نخست تذکر موضوع اشغال فلسطین از سوی صهیونیست های کودک کش و آرمان آزادی قدس شریف، یک وظیفه همگانی است و ملتهای جهان نباید نسبت به این ظلم بی حد و حصر در حق انسانیت بی تفاوت باشند، پس فلسفه حمایت از ملت ستمدیده و آواره فلسطین دارای مبنای انسانی است، انسانیت حکم می کند که از مظلوم دفاع کنیم و در برابر ظالم بایستیم.


مطلب حائز اهمیت اینکه، بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس به دنبال زنده نگه داشتن مسئله مهم فلسطین در بین وجدانهای بیدار جهان بود؛ همانا مردم دنیا نباید موضوع اشغال یک سرزمین و آواره شدن و کشتار وحشیانه مردم آن را به فراموشی بسپارند.


روز قدس در حقیقت روز ملتها است، ملتهای آزاده و انسان دوستی که جدا از سیاست دولتهایشان، هرساله حرف دل خود را نسبت به جنایات صهیونیستهای اشغالگر فریاد میزنند.


روز جهانی قدس در واقع نماد و نشان دهنده صف بندی حق در برابر باطل است، باید مرز میان حق و یاطل کاملاً روشن شود، بی تردید یکی از دلایل هوشمندانه امام راحل(ره) برای نام گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس تحقق این نکته مهم است.


اصل مهم نام گذاری روز جهانی قدس از سوی رهبرکبیر انقلاب اسلامی، حمایت از مجاهدان و مبارزانی دانست که با نثار جان و خون خود از آرمان آزادی سرزمینشان دفاع میکنند؛ مجاهدانی که صهیونیستها، خانه ها و زمین ها و سرزمین آبا و اجدادی آنها را غصب کرده اند، اکنون ما با بزرگداشت روز قدس به هرشکل ممکن، به آنها اعلام می کنیم که حامی و یاور آنها هستیم.


روز جهانی قدس، پیوند انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران و انقلاب و انتفاضه ملت مظلوم فلسطین می باشد و معتقدیم انقلاب ما از ابتدا با خیزش انقلابی و مقاومت ملت ستمدیده فلسطین پیوندی مبنایی و ناگسستنی داشته و دارد که در یک مسیر مقدس حرکت میکند.


حال باید به این سؤال مهم پاسخ دهیم که مبنای حمایت ما از ملت مظلوم فلسطین چیست؟ اولاً لزوم دفاع از مظلوم؛ آنگونه که رسول گرامی اسلام(ص)، میفرماید: " مَنْ سَمِعَ رجلا ینادی یا لَلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یجِبْهُ فَلَیسَ بِمُسْلِمٍ " هرکس بشنود صدای انسانی را که فریاد می‌‏کند، ای مسلمانان به فریاد من برسید، و او را کمک نکند، مسلمان نیست.


اهتمام به امور مسلمین که مورد تأکید پیامبراسلام و دین ما است، عدم سکوت و لزوم ایستادگی در برابر ظالم، کمک به همنوعان صرف نظر از هردین و آیین، جهانی بودن اسلام فارغ از مرزهای جغرافیایی یعنی هرکجا مسلمانی مورد تعرض قرارگیرد وظیفه داریم دست ظالم را قطع کنیم، لزوم دفاع از هویت دینی خود و بیت المقدس به عنوان قبله اول ما و بخش مهمی از تاریخ اسلام، از دلایل و مبانی حمایت ما از ملت مظلوم فلسطین است.


دنیا بداند، تا این غده سرطانی صهیونیستی در منطقه باشد، انسان ها و دنیا روی آرامش را نخواهند دید، باید این غده را ریشه کن کنیم؛ ما با یهودیان مشکلی نداریم اما صهیونیست های جنایتکار را دشمن اصلی خود می دانیم، همانا در برابر رژیم جعلی اسرائیل تنها چیزی که مؤثر است مقاومت و مبارزه است و امت بزرگ اسلام باید حمایت از ملت فلسطین را دفاع از اسلام و وظیفه خود بدانند.


در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان هستیم و امیدواریم تمام عبادات و شب زنده داری مردم و همه انفاق و صدقات و کمک به محرومین در این ماه مورد قبول درگاه حق قرار بگیرد.


اینجانب ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای عزیز ۸ سال دفاع مقدس و شهدای عرصه امنیت و سلامت و پاسداشت شهیدان جبهه مقاومت به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی(سید الشهداء مقاومت) ، این روز بزرگ و پیروزی تاریخی فتح خرمشهر و این میراث معنوی ماندگار را به عموم ملت اسلامی و تمامی آزادگان جهان  بویژه تلاشگران و جهادگران عرصه تولید در بخش کشاورزی تبریک و تهنیت نموده و تجدید میثاق خود را با آرمان‌های والای حضرت امام خمینی(ره) وبیعت ناگسستنی با مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی ) و شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی و فرج مولای خوبی ها حضرت صاحب الزمان (عج) و سلامتی همه دلسوزان نظام جمهوری اسلامی ایران و رهایی قدس را از خداوند منان مسئلت داریم./

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی قدس روز قدس انقلاب اسلامی امام خمینی ره روز جهانی قدس حضرت امام روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد

سومین مراسم سالگرد شهادت سرلشکر شهید سید محمد حجازی امروز در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی  برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سومین مراسم سالگرد شهادت سرلشکر شهید سید محمد حجازی امروز در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی  برگزار شد.

در این مراسم سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ «محمد شیرازی» رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا، سردار سرتیپ پاسدار «محمدرضا فلاح‌زاده» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «محسن رضایی» دبیر شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده قرارگاه فرهنگی، اجتماعی بقیةالله (عج)، «مهدی فضائلی» عضو دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی،  سردار دریادار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ بسیجی «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ «اسماعیل احمدی‌مقدم» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، سردار سرلشکر «مصطفی ایزدی» فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص)، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی محمدی‌سیرت» مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار «حسین اشتری» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار «قاسم قریشی» جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرتیپ دوم «یدالله جوانی» معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و خانواده شهید حجازی حضور داشتند.

تبلور شهادت‌گونه در زندگی سردار شهید حجازی

گفتنی است سردار سید محمد حسین‌زاده حجازی از جمله فرماندهان سپاه بود که از همان ابتدای تأسیس سپاه، به عضویت آن درآمد.

او در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌هایی نظیر ریاست ستاد سپاه منطقه دوم کشوری، جانشینی سپاه منطقه چهار کشور و جانشینی قرارگاه عملیاتی سلمان در جبهه میانی را داشت و پس از آن تا پایان دفاع مقدس به‌عنوان جانشین قرارگاه عملیاتی قدس سپاه مشغول به خدمت شد.

سردار حجازی فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه تهران، دانش‌آموخته دکترای دانشکده عالی دفاع ملی در رشته مدیریت استراتژیک و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) بود.

پس از پایان دفاع مقدس سردار حجازی معاون هماهنگ‌کننده نیروی مقاومت بسیج شد تا اینکه در سال 76 به فرماندهی این نیرو برگزیده شد و تا سال 86 نیز در این سمت باقی ماند. دوران 10ساله فرماندهی سردار حجازی در نیروی مقاومت بسیج یکی از بهترین دوران‌های این نیرو محسوب می‌شود.

پس از آن با حکم فرماندهی معظم کل قوا، رئیس ستاد مشترک و معاون هماهنگ‌کننده فرمانده‌کل سپاه شد و تا سال 87 در این سمت باقی ماند تا اینکه در سال 87 به سمت جانشین فرمانده‌کل سپاه برگزیده شد و همزمان جانشین فرمانده سپاه در قرارگاه ثارالله تهران نیز بود.

سردار حجازی در سال 88 به ستادکل نیروهای مسلح رفت و جایگزین سردار نقدی در معاونت آماد و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح شد.

پس از آن سردار حجازی به فرماندهی سپاه لبنان منصوب شد و تا 1398 در این جایگاه خدمات ویژه‌ای در راستای تقویت جبهه مقاومت انجام داد. این شهید بزرگوار در جریان جنگ سوریه نیز کنار شهید سپهبد سلیمانی خدماتی تأثیرگذار را در راستای مبارزه با تروریسم تکفیری انجام داد.

نقش‌آفرینی در تقویت حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت از درخشان‌ترین نقاط کارنامه این شهید بزرگوار است که موجب شد طی سال‌های اخیر صهیونیستها برنامه ترور وی را در دستور کار خود داشته باشند.

پس از شهادت سردار سلیمانی و با پیشنهاد سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار حجازی در 30 دی ماه سال 98 با حکم سرلشکر سلامی فرمانده‌کل سپاه به‌عنوان جانشین نیروی قدس سپاه منصوب شد.

سرانجام این مجاهد خستگی ناپذیر در فروردین سال 1400 پس از یک دوره بیماری بر اثر جراحات ناشی از دفاع مقدس به شهادت رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احکام دین باید در اجتماع جاری شود
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"