Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@14:53:21 GMT

۷۵ درآمد شهرداری‌ها صرف اداره شهرها می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۸۳۹۵

۷۵ درآمد شهرداری‌ها صرف اداره شهرها می‌شود

ایسنا/زنجان مدیرکل امور شورا و شهرداری زنجان گفت: ۷۵ درصد درآمدهای شهرداری‌ها صرف هزینه جاری اداره شهرها می‌شود.

علی محمودی دیروز (اول خرداد) در مراسم تودیع و معارفه شهردار جدید هیدج با بیان این‌که هیدج، شهری با سابقه تاریخی است، اظهار کرد: حوزه علمیه علوی مانند نگین درخشان در هیدج خودنمایی می‌کند.

وی با بیان این‌که عارفان بزرگ از این شهر به منصه ظهور رسیدند و این شهر، شهر انسان‌های سخت‌کوش و پرتلاش است، عنوان کرد: هیدج دارای مردمانی مشارکت‌جو و پرتلاش در عرصه‌های مختلف است که باید از این فرصت به نحو شایسته و بهینه استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی با اشاره به این مطلب که شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است، تصریح کرد: اگر شهرداری را یک شرکت سهامی فرض کنیم ارکان آن شامل اعضای شورا، مجموعه شهرداری و مردم هستند که هر چه آورده ساکنان آن بیشتر باشد می‌توان گام‌های توسعه‌ای بلندتر و بیشتری برداشت‌.

این مسئول با تاکید بر این‌که بعد از انقلاب همه تلاش‌ها در کشور بر توسعه بوده است که هیدج نیز از این قاعده مستثنی نیست، ادامه داد: این شهر در حال حاضر در جایگاهی قرار دارد که می‌توانیم از آن به عنوان یک شهر پایدار از نظر توسعه فکر کنیم.

وی با اشاره به این‌که توسعه شهر دارای مراتبی است که اولین مرتبه آن داشتن یک فکر خوب است که شورا هسته اصلی تولید افکار است، گفت: گام جدی توسعه در شهرها ابزار اجرایی است که قانون شهرداری را برای این امر پیش‌بینی کرده است که از مجموعه شورا انتظار تولید فکر و اجرا از شهرداری انتظار می‌رود.

محمودی افزود: شورا باید در سه مرحله برنامه‌ریزی تولید فکر، بررسی عملکرد اجرای برنامه‌ها به صورت ماهیانه و اجرای بودجه، ناظر شهرداری باشد.

این مسئول با اشاره به این‌که سال گذشته بودجه مصوب شهرداری هیدج ۱۶.۵ میلیارد بود که ۹۲ درصد درآمد شهرداری محقق شده است، تصریح کرد: پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از این بودجه از محل منابع ارزش‌افزوده، بخشی از طریق فروش اراضی و بخشی نیز از طریق درآمدهای پوششی از سطح شهر تامین شده است.

وی با تاکید بر این‌که اراضی که در اختیار شهرداری‌ها قرار دارد ثروت شهرداری محسوب می‌شود، عنوان کرد: این ثروت‌ها باید به سرمایه‌گذاری تبدیل شود و از سود سرمایه‌ها برای هزینه شهر استفاده شود. ما حق نداریم از ثروت شهرداری برای سرمایه استفاده کنیم.

محمودی با بیان این‌که هزینه‌های اداره شهر بسیار زیاد است، ادامه داد: ۷۵ درصد درآمد حاصله شهرداری‌ها صرف هزینه اداره شهرها می‌شود.

این مسئول با بیان این‌که آمار پرسنل شهرداری‌ها بیش از حد است، گفت: برابر استانداردهای کشور برای هر هزار نفر باید یک نفر در شهرداری فعالیت کند که این امر در کشور ما رعایت نشده که یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش این هزینه‌ها برون‌سپاری امور است هر چند ممکن است در اوایل مشکلاتی برای برخی از شهرداری‌ها به ویژه شهرداری‌های کوچک داشته باشد. اهتمام ویژه برای حل مشکل مسکن هیدج وجود داشته باشد.

در ادامه این مراسم نیز فرماندار ابهر با اشاره به مشکل مسکن در هیدج، اظهار کرد: امیدواریم گام‌های موثری در حوزه تامین مسکن در این شهر برداشته شود که جذب سرمایه‌گذار می‌تواند یکی از راه‌های حل این معضل باشد.

وجیه‌الله نوروزی با تاکید بر این‌که شهرداری هیدج از منابع درآمدی خوبی برخوردار است، ادامه داد: مدیریت این منابع علاوه بر نظارت خوب مسئولان شایسته و کوشا را می‌طلبد.

وی با تاکید بر این‌که هیچ دخالتی در انتخاب شهردار جدید هیدج وجود نداشته است، ادامه داد: اعضای شورا در طی سه ماه پس از استعفای شهردار قبلی شهردار جدید را انتخاب کردند که ما نیز از فعالیت وی دفاع می‌کنیم.

این مسئول با تاکید بر این‌که باید کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از انحراف در بودجه مد نظر اعضای شورا و شهرداری قرار گیرد، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، برون‌سپاری، تعیین تکلیف پروژه‌های بلاتکلیف نیز از مواردی است که می‌تواند شهرداری هیدج را در دستیابی به اهداف خود یاری کند. مشکل مسکن در هیدج بیداد می‌کند.

در ادامه این مراسم نیز رئیس شورای شهر هیدج با اشاره به این‌که مردم هیدج مردمی مشارکت‌جو در امور اجتماعی هستند، ادامه داد: همه مدارس و مساجد این شهر به دست مردم ساخته شده‌اند.

سیدقدرت‌الله کاظمی با تاکید بر این‌که متاسفانه مشکل مسکن در هیدج بیداد می‌کند، افزود: جذب سرمایه‌گذار برای احداث پروژه‌های جدید مسکن و احیای بافت قدیمی شهر می‌تواند در این حوزه راهگشا باشد.

در این مراسم نیز شهردار جدید هیدج با تأکید بر این‌که خدمت‌رسانی صادقانه و مطلوب به شهروندان در اولویت کارها قرار خواهد گرفت، یادآور شد: امیدواریم با مشارکت مردم و شورا بتوانیم کارهای خوبی در هیدج انجام شود.

رضا حیدری با تاکید بر این‌که مردم محوری در رأس برنامه‌ها قرار دارد، ادامه داد: تکریم مردم سیره ائمه اطهار علیه السلام است.

وی مهم‌ترین برنامه‌های خود در شهر هیدج را توجه به مبحث شهروند محوری، مشارکت مردم در اداره شهر، قانون‌گرایی در شهرداری، اعتمادسازی مردم نسبت به مدیریت شهری، جلب رضایت خاطر شهروندان، تکریم ارباب رجوع، پاسخگویی مناسب و در شأن شهروندان، ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری و توجه به حل مشکل مسکن عنوان کرد.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم از خدمات ناصر مرسلی سرپرست شهرداری تقدیر و رضا حیدری به عنوان شهردا جدید هیدج معرفی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخاب شهردار معارفه شهردار زنجان شهردار جدید شهرداری ها اداره شهر مشکل مسکن جدید هیدج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۸۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید خلجی چهارشنبه در جلسه علنی شورای شهر زنجان، با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ در شهرها اجرا شد که اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها سه هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: استفاده از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری شهرهای استان زنجان، نشان از عزم جدی در این حوزه است و قطعاً کام مردم را شیرین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته با وجود نیاز مبرم ناوگان حمل‌ونقل شهری هیچ‌گونه اقدامی مؤثر در این حوزه انجام نشده بود، افزود: با تلاش‌های انجام شده و اعتبارات در نظر گرفته شده شاهد این هستیم که تعداد قابل توجهی اتوبوس، مینی‌بوس و ون در سطح شهرها وارد ناوگان شده و در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.

خلجی ادامه داد: در بخش خرید ماشین‌آلات سنگین نیز در سطح استان ۳۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین خریداری و در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه افزایش بودجه شهرداری‌ها در راستای تداوم نگاه توسعه‌ای به شهرها است، گفت: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم بودجه شهرداری زنجان ۳.۵ برابر شده است که رقم بسیار قابل توجهی است و با تزریق آن به طرح‌ها افزایش خدمات عمومی به مردم را شاهد هستیم.

خلجی افزود: با بررسی بودجه شهرداری استان، مشاهده می‌شود که بیش از ۶۰ درصد بودجه به بخش عمرانی اختصاص یافته است در حالی‌که در قانون این عدد ۴۰ درصد است که مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد که در شهرداری نگاه به عمران شهری بسیار جدی بوده و سعی شده است با کاهش سایر هزینه‌ها پروژه‌های مورد نیاز در شهرها به مرحله اجرا درآید.

وی ادامه داد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، تلاش شد نگاه‌ها در این حوزه به مسائل شهری منطبق بر واقعیت و کمک برای رفع نواقص باشد و همه تلاش‌ها در این راستا انجام شده است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان در ادامه با اشاره به احداث ۹۴ هزار مترمربع فضای سبز در سطح شهرهای استان، گفت: در این راستا اقدام به جداسازی آب خام و آب شهری برای آبیاری فضای سبز نیز انجام شده که بخش عمده‌ای از کار در این حوزه انجام شده است.

خلجی با اشاره عملکرد شورای شهر زنجان، افزود: فعالیت شوراهای اسلامی در شهرها به‌عنوان پارلمان شهری نشان از بلوغ سیاسی و توجه به نظرات مردم در همه حوزه‌ها به‌ویژه مدیریت شهری است.

کد خبر 6094383

دیگر خبرها

  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری رفع شود
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • سرانه درآمد مردم اردبیل افزایش یافته است
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • اختلاف سلیقه‌ها مانع از تصمیم‌گیری در شورای شهر بندرعباس نیست