Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-وزیر نفت گفت: ایران در برداشت روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی از قطر جلوتر است.

بیژن زنگنه درباره این موضوع که پایان بخش دریایی پارس جنوبی به چه معناست، اظهار کرد: بدان معناست که تمام سکوهای این میدان مشترک گازی نصب و تمام خطوطی که گاز را از دریا و سکوها به خشکی می‌آورند، عملیاتی شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با تکمیل ۲۷ فاز متعارف پارس جنوبی نزدیک ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز ترش از این میدان قابل برداشت است، افزود: این گاز پس از ارسال به پالایشگاه و شیرین‌سازی به شبکه سراسری تزریق می‌شود و همچنین بخشی ازآن به عنوان خوراک پتروشیمی استفاده می‌شود.

وزیر نفت درباره مقدار برداشت ایران و قطر از این میدان مشترک هم اظهار کرد: ایران هم‌اکنون روزانه ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز از این میدان مشترک برداشت می‌کند که تا پایان سال ۵۰ میلیون مترمکعب به این مقدار افزوده می‌شود.

زنگنه به این پرسش که وزارت نفت با توجه به افت قیمت نفت و کاهش درآمدهای نفتی چه برنامه‌ای برای گذشتن از سد تحریم دارد، اظهار کرد: همیشه گفتم ما خیلی برنامه‌های تحریم‌ شکنی را نمی‌گوییم. تلاشمان این است کارهایمان را انجام دهیم و با تمام قدرت و احساس مسئولیت در مقابل دشمنی که ظالمانه و غیرقانونی به حقوق ما تجاوز کرده، ایستاده‌ایم.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه ما از تمام امکاناتمان برای صادرات نفت، فرآورده‌های نفتی و صادرات محصولات پتروشیمی استفاده می‌کنیم و در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد و کارمان را با قدرت انجام می دهیم، تصریح کرد: اجازه بدهید بیشتر از این در این باره توضیح ندهم زیرا فقط ملت ایران حرف‌های من را نمی‌شنوند و دشمنان هم می‌شنوند.

ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میدان مشترک پارس جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۹۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از ۳ ماه حاشیه؛ پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ از حدود ۳ ماه پیش حواشی پیرامون تحویل خودروی پژو پارس (موعد زمستان ۱۴۰۱) شکل گرفت و روز به روز هم به این حواشی افزوده می‌شود؛ ماجرا از آنجایی شروع شد که به دلیل عدم انطباق این خودرو با استانداردهای ۸۵ گانه قرار شد که تولید پژو پارس متوقف شود و پس از اعتراضات اعلام شد که صرفاً تا پایان سال ۱۴۰۲ تولید خواهد شد.

با این حال چند روز پیش سخنگوی تعزیرات حکومتی اعلام کرد که بنا به دستور رئیس جمهور مقرر شده تولید این خودرو در سال جاری نیز ادامه یابد. بر همین مبنا هم شرکت ایران خودرو با اعلام قیمت جدید برای پژو پارس، اقدام به ارسال فراخوان به متقاضیان کرد.

ارسال فراخوان با قیمت‌های جدید کافی بود تا متقاضیان با صدای بلندتری اعتراض و مقابل نهادهای ذی نفع از جمله شورای رقابت تجمع کنند.

با توجه به حجم بالای اعتراضات شورای رقابت امروز هشتم اردیبهشت ماه شورای رقابت در ششصد و پنجاه و ششمین جلسه خود به بررسی مسائل پیرامون عرضه پژو پارس می پردازد. در این جلسه نمایندگان وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و همچنین مدیر عامل ایران خودرو حضور خواهند داشت‌.

کد خبر 847530 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از خبرگزاری های ایران
  • پس از ۳ ماه حاشیه؛ پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد
  • پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟