Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حمیدرضا قناتی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از شیوع ویروس کرونا در این شهر و تعطیلی برخی مشاغل کاذب، تعداد زباله‌گردهای کلانشهر اراک افزایش ۲ برابری داشته، و از حدود ۵۰۰ زباله‌گرد تا قبل از شیوع ویروس کرونا به بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: فعالیت این افراد رفتاری پرخطر در راستای گسترش ویروس کرونا محسوب می‌شود اما به واقع ساماندهی این قشر با مشکلاتی همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: در راستای کاهش مشکلات زباله‌گردها و خطر افزایش بیماری کرونا، بحث برخورد با خریداران غیرمجاز پسماندهای خشک در دستور کار جدی قرار گرفت و افراد شناسایی شده به مقام‌های قضایی معرفی می‌شوند.

قناتی عنوان کرد: اگر برخورد قاطع با خریداران غیرمجاز پسماندهای خشک در کلانشهر اراک صورت گیرد، فعالیت زباله‌گردها نیز کاهش و یا متوقف می‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس ماده ۱۶، پسماند در زمره اموال شهرداری محسوب می‌شود و در این ماده قانونی جرایم مالی برای سرقت‌کنندگان مواد زاید شهری در نظر گرفته شده اما، در شرایط فعلی موضوع خطر جدی آن در شیوع ویروس کرونا اهمیت دارد و باید قوانین برخورد با این قشر تشدید شود.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک اضافه کرد: در کلانشهر اراک هیچ مجوزی به جز شرکت پاکزی برای خرید و فروش پسماند خشک داده نشده و فعالیت سایر افراد غیرقانونی است.

قناتی تصریح کرد: شرکت پاکزی هم‌اکنون در مناطق یک، ۲، سه، چهار و پنج شهرداری اراک فعالیت دارد و شهروندان می‌توانند با نصب اپلیکیشن پاکزی در تلفن همراه خود با این شرکت برای جمع‌آوری پسماندهای خشک ارتباط برقرار کنند.

کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۳۱ هزار و ۶۵۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۳۰۰ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۳۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی ادامه داد: از بین مبتلایان جدید، ۴۱۳ مورد بستری و هزار و ۸۹۸ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۳۱ هزار و ۶۵۲ نفر رسید.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۳۰۰ نفر رسید.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی شهرداری اراک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی شهرداری اراک اراک استان مرکزی شهرداری اراک کلانشهر اراک شهرداری اراک ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۰۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور

ایسنا/خراسان رضوی  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از شناسایی و برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در این شهرستان خبر داد.

محمد توحیدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در راستای تشدید نظارت بر اماکن غیرمجاز ارائه دهنده خدمات طب سنتی و پیرو گزارش مردمی، یک باب منزل که در آن فردی بدون مجوزهای علمی و قانونی مبادرت به ارائه خدمات طب سنتی(حجامت و زالو درمانی) می‌کرد، شناسایی شد.

وی با اشاره به اهمیت گزارش‌های مردمی در شناسایی مراکز غیرمجاز درمانی و مداخله‌گر افزود: در پی دریافت گزارش شهروندی، کارشناسان اداره نظارت بر درمان این معاونت از منزل مذکور واقع در محدوده میدان آزادی بازدید و صحت موضوع گزارش شده را تأیید کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور خاطرنشان کرد: مدیر و کارشناسان نظارت بر درمان در معیت نماینده حقوقی و نماینده بازرسی دانشگاه و نیروهای پلیس امنیت اخلاقی و انتظامی با حضور در منزل فوق، وسایل و ملزومات غیرمجاز موجود در محل را ضبط کرده و فرد مداخله‌گر برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی ضمن قدردانی از دقت نظر شهروندانی که با مشاهده تخلفات حوزه درمان، موارد را گزارش می‌کنند، یادآور شد: گزارش‌های مردمی کمک شایانی در شناسایی متخلفین و پیشگیری از مداخلات درمانی خواهد بود، لذا شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف درمانی با سامانه ۱۹۰ تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان
  • ۵۰ سازه ناایمن در اراک شناسایی شده است
  • بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در اراک پرداخت شد
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • آب‌دزدی در مازندران با سه‌هزار انشعاب غیرمجاز
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند