Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد، رامتین لطیفی: تارا رید که در ۲۳سالگی و در سال ۱۹۹۳ به عنوان کارمند و دستیار جو بایدن در دفتر شخصی او در مجلس سنا مشغول به کار بود با شرکت در یک مصاحبه تلویزیونی مدعی شد توسط جو بایدن در همان سال در اتاق شخصی دفتر او برخلاف میل و رضایتش مورد آزار جنسی گرفته است. تارا رید می‌گوید بایدن گلوی او را طوری فشار داد که احساس خفگی می‌کرد و او را به دیوار کوبیده و مورد آزارجنسی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به گفته او بایدن علاوه بر آزار جنسی او را مورد فحاشی و تهدید نیز قرار داده است. تارا رید مدت کوتاهی بعد از این ماجرا در دفتر بایدن حضور داشت و البته بعد از این مدت کوتاه بایدن او را اخراج کرد.

تارا رید که از از نفوذ و شهرت بایدن واهمه داشت از بیان این واقعه و شکایت علیه بایدن اجتناب کرد. اما رفته رفته با جدی‌تر شدن موضوع، شواهدی برای این پرونده نیز دست و پا شد. تماس تلفنی مادر تارا رید با برنامه لری کینگ و مطرح کردن مشکلات فی ما بین دخترش و یک سناتور مشهور و درخواست کمک از مشاوران حقوقی حاضر در برنامه یکی از شواهد اصلی این پرونده محسوب می‌شد. به علاوه برادر تارا رید، دوست برادرش، یکی از همسایه‌های آن‌ها در همان دوران و همچنین یکی از دوستان صمیمی خانم رید که در دفتر بایدن همکار او بوده است نیز بر این مدعا صحه گذاشتند که در همان زمان خانم رید درباره این تعرض جنسی با آن‌ها صحبت کرده است. اما مهمترین شاهد بر این مدعا اظهارنامه خانم رید به دفتر جو بایدن در مجلس سنا بوده است که آن را در همان زمان نوشته و ماجرا را در آن شرح داده است.

رسانه‌ها و وکلای خانم رید تلاش کردند تا مجوز بررسی پرونده‌های بایگانی شده در مجلس سنا را کسب کنند. البته سران حزب دموکرات و بایگانی مجلس سنا تمام قوای خود را به کار گرفتند تا این اتفاق محقق نشود و دست رسانه‌ها و وکلای خانم رید از این اسناد کوتاه بماند. در ادامه جو بایدن با حضور در یک گفتگوی زنده تلویزیونی که به دلیل بحران کرونا به صورت تصویری انجام می‌شد پس از ماه‌ها درباره این اتهامات اظهار نظر کرد. بایدن ابتدا اظهارات خانم رید و ۹زن دیگر که او را متهم به آزارجنسی کرده بودند را رد کرد و آن‌ها را واهی خواند. سپس برای نشان دادن حسن نیتش گفت به وکلای خانم رید و البته رسانه‌ها اجازه خواهد داد تا پرونده‌های بایگانی شده دفترش در سنا را بررسی کنند تا با چشمان خود ببیند که این اتهامات دروغ است و اظهارنامه‌ای از خانم رید در میان این پرونده‌ها وجود ندارد. مجری این برنامه که قبل از حضور در این گفتگو با وکلای خانم رید صحبت کرده بود و از این احتمال آگاه شده بود که ممکن است این اظهارنامه در میان پروند‌های شخصی بایدن به کتابخانه دانشکده حقوق دانشگاه دلاور فرستاده شده باشد از بایدن درخواست کرد اجازه جستجو در میان این پرونده‌ها را نیز صادر کند. بایدن که انتظار این درخواست را نداشت کاملا آرامش خود را از دست داد و کمی نگران شد و به وضوح می‌شد آثار ترس را در وجود او دید.

این پرونده‌ها که شامل گفتگوهای مکتوب بایدن با مقامات کشوری و همچنین رهبران کشورهای جهان می‌باشد قرار است تا دو سال پس از بازنشستگی بایدن از مشاغل سیاسی منتشر نشود. بایدن همین مطلب را بهانه کرد و از اجازه دسترسی به این پرونده‌ها طفره رفت اما مجری برنامه کوتاه نیامد و از او خواست تا خودش بدون دخالت افراد دیگر که ممکن است محرمانگی این پرونده‌ها را به خطر بیاندازد دفتر ثبت نامه‌های اداری را از میان این پرونده‌ها خارج کند و به رسانه‌ها و وکلای خانم رید تحویل دهد. بایدن دوباره از انجام این کار سر باز زد، به همین دلیل شک اذهان عمومی نسبت به خودش را دو چندان کرد. حالا خبر رسیده است که با پیگیری‌های وکلای خانم رید و نیز شبکه فاکس نیوز که نزدیک به دونالد ترامپ است احتمالا اجازه دسترسی محدود به این پرونده داده خواهد شد. اگر اظهارنامه خانم رید در میان این پرونده‌ها وجود داشته باشد رقابت‌های انتخاباتی وارد چالش جدیدی خواهد شد و ممکن است سرنوشت آن دچار دگرگونی شود و بازه این دگرگونی از خارج شدن بایدن از رقابت‌ها و جایگزینی نامزد جدید به جای او تا پیروزی دونالد ترامپ که در حال حاضر در موضع ضعف است متغیر است.

منبع: خرداد

کلیدواژه: جو بایدن رسانه ها تارا رید مجلس سنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۱۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال «افعی تهران»

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پی توهین به شأن و جایگاه معلم و امر تعلیم و تربیت در یکی از سکانس‌های  سریال «افعی تهران» برای عوامل ساخت آن پرونده قضایی تشکیل شد.  

در پی توهین به جایگاه معلم در یکی از سکانس‌های قسمت هشتم سریال افعی تهران و در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و به منظور حفظ حقوق معلمان و کارکنان نظام آموزش و پرورش کشور، غلام‌عباس ترکی؛ معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در نامه‌ای از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواست ضمن تشکیل پرونده قضایی جهت رسیدگی به تخلفات سازندگان و عوامل تولید سریال "افعی تهران"، چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر تولید و پخش مجموعه مذکور از سوی ساترا به عنوان متولی قانونی موضوع نیز در دستورکار قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال «افعی تهران»
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • مراسم تجلیل از وکلای معلم قزوین
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی
  • ماجرای نفوذ سرویس‌های جاسوسی به هیئت‌ها و ترور حاج صادق آهنگران از زبان خودش + فیلم
  • سِمت دقیق همسر رئیسی مشخص شد
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران