Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا روز پنچ‌شنبه اعلام کرد که دیگر عضو معاهده بین‌المللی «آسمان‌های باز» نیست و این موضوع را طی روزهای آتی به طور رسمی به سران عضو این معاهده اعلام می‌کند.

دونالد ترامپ و مایک پمپئو طی اظهار نظرهای جداگانه‌ای اعلام کردند که دلیل خروج آمریکا از معاهده «آسمان‌های باز» عدم التزام روسیه به آن بوده، پمپئو همچنین مدعی شد که اگر روسیه مجددا به طور شفاف و کامل به این معاهده بازگردد، آمریکا هم در تصمیم خود تجدید نظر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکی از اعضای ناتو در رابطه با این نشست و نگرانی‌های پیرامون خروج آمریکا از این معاهده گفت که اعضای ناتو معتقدند که کنترل تسلیحات، خلع سلاح و عدم اشاعه گامی ضروری در راستای تحقق امنیت این نهاد است.

پس از این اقدام یک‌جانبه آمریکا، سایر کشورهای اروپایی واکنش نشان دادند. نمایندگان عضو ناتو قرار است تا ساعاتی دیگر از روز جمعه طی نشستی خروج آمریکا از معاهده آسمان‌های باز را بررسی کنند.

بر اساس این معاهده کشورهای عضو می‌توانند تا برای اطمینان از عدم تلاش سایر کشورها در اشاعه تسلیحات، پروازهایی تجسسی بر فراز سایر کشورها را ترتیب دهند. این معاهده یکی از بزرگترین گام‌های غرب در کنترل اشاعه تسلیحات از زمان جنگ سرد تاکنون بوده است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معاهده آسمان های باز دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا ناتو خروج آمریکا آسمان های باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۲۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد

وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد در کشور عربستان گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هیچ طرحی علیه روسیه ندارد.

به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی اظهار داشت که ناتو هیچ گونه طرحی علیه روسیه نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در نشست مجمع جهانی اقتصاد در عربستان سعودی گفت: همانطور که قبلاً اشاره کردم، ائتلاف ناتو یک ائتلاف دفاعی است که هیچ طرحی در مورد حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت.

در جریان اجلاس ماه جولای سال گذشته رهبران ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی، کشور‌های عضو این پیمان، روسیه را جدی‌ترین تهدید برای امنیت بین‌الملل خطاب کردند و اولین طرح دفاعی این ائتلاف در مقابل مسکو را تصویب کردند.

در اواخر ماه مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ادعا‌های غرب مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد در جنگی علیه ناتو وارد شود را یک هذیان خواند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • حضور سرزده دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات