Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@23:08:19 GMT

زنده ماندن یک نفر در سقوط هواپیمای پاکستانی!

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۲۰۶۳

زنده ماندن یک نفر در سقوط هواپیمای پاکستانی!

سازمان هوانوردی پاکستان در تازه‌ترین گزارش خود از کار افتادن موتور، بازنشدن چرخ ها و نقص فنی را عامل سقوط هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان (PIA) با ۱۰۷ مسافر و خدمه اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع رسمی در سازمان هوانوردی این کشور (CAA) ، هواپیمای مسافربری ایرباس ۳۲۰ با شماره پرواز ۸۳۰۳ که از شهر لاهور راهی کراچی در جنوب این کشور شده بود، تنها در فاصله یک دقیقه‌ای از باند فرودگاه دچار آتش سوزی شده و در شهرک مسکونی نزدیک فرودگاه سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع آگاه در پاکستان از احتمال جان باختن سرنشین‌ها و خدمه این هواپیما خبر می‌دهند اما تاکنون اظهارات رسمی در این خصوص اعلام نشده است.

لحظاتی پیش شبکه‌های خبری پاکستان گزارش دادند رئیس بانک پنجاب که یکی از سرنشینان هواپیمای حادثه دیده در کراچی بود، به شکل معجزه آسا زنده مانده و هم اکنون در بیمارستان در شرایط پایدار بسر می‌برد.

برخی از شاهدان عینی از محل حادثه به خبرنگاران گفتند: بخش انتهای بدنه هواپیما اولین برخورد آن با زمین بوده و پس از آن تیم‌های امداد ونجات پیش بینی می‌کنند که برخی از سرنشینان این هواپیما که در قسمت جلوی هواپیمای بودند، احتمال زنده بودن آنان زیاد است.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان با ابراز تاسف عمیق نسبت به سقوط هواپیمای مسافربری این کشور در کراچی، دستور فوری بررسی و دریافت علل این حادثه را به مدیراجرایی سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ کرد.

شبکه‌های خبری پاکستان با پخش آخرین تبادل پیام میان خلبان هواپیمای ایرباس ۳۲۰ و برج مراقبت در کراچی، اعلام کردند: از کار افتادن موتور هواپیما، باز نشدن چرخ‌ها و آتش سوزی از دلایل حادثه امروز به نظر می‌رسد.

گزارش‌ها حاکی از آتش سوزی در محل سقوط هواپیما در شهرک مسکونی و بیرون آورن برخی از اجساد از زیر آوار است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سقوط هواپیما پاکستان سقوط هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۲۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جوان کرمانی از لبه یک پرتگاه در کوه صاحب الزمان

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید حسین‌خانی، عصر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ظهر امروز پس از اعلام سقوط فردی از ارتفاعات کوه‌های صاحب‌الزمان (عج) به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی آتش نشانی کرمان، بلافاصله گروه امداد کوهستان سازمان آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: در ادامه، با همکاری نیروهای جمعیت هلال‌احمر شهرستان کرمان و عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه، عملیات انتقال و نجات مصدوم به‌صورت تخصصی آغاز شد.

حسینخانی، تصریح کرد: تیم تخصصی امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی از ارتفاع، در کمترین زمان به محل سقوط فرد حادثه‌دیده که در لبه یک پرتگاه به ارتفاع ٣٠ متر بود رسیدند و پس از تثبیت، فرد حادثه‌دیده را به صورت تخصصی به پایین کوه و محل استقرار آمبولانس منتقل کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

وی، با بیان اینکه شهروندان هنگام رفتن به کوه تجهیزات و کفش مناسب به‌همراه داشته باشند افزود: باید با برنامه قبلی و با رعایت نکات ایمنی در کوه، به پیمایش و حرکت اقدام کنند و با برنامه‌ریزی دقیق در زمان‌بندی، از هرگونه اقدامی که احتمال بروز حادثه و ریسک دارد پرهیز شود.

کد خبر 6096570

دیگر خبرها

  • فوت یک بیرجندی بر اثر سقوط در چاه فاضلاب
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • اولین تصاویر از سقوط هواپیمای فوکر ۵۰ در کومور
  • سقوط جوان ۲۵ ساله از نورگیر طبقه سوم در اصفهان
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • نجات جوان کرمانی از لبه یک پرتگاه در کوه صاحب الزمان
  • جوان ۳۳ ساله از سقوط در کوه‌های کرمان جان سالم به در برد