Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت‌الاسلام نوفرستی قائم مقام نماینده، ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: تشکیل رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ توسط استعمارگران و استکبار با بهانه‌های واهی یکی از ظلم‌های آشکار یکی – دو قرن اخیر است.

او افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی هم از نظر کمی و انتقال جمعیت به سرزمین‌های اشغالی و هم از نظر گسترش جغرافیایی رو به رشد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام نوفرستی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی معادلات مربوط به فلسطین را به هم زد، گفت: امام (ره) با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس آرمان فلسطین را برای همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان زنده نگه داشت.

قائم مقام نماینده، ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اهمیت موضوع فلسطین بار‌ها در سخنان بزرگان انقلاب، چون شهید بهشتی و شهید مطهری مطرح شده است، اظهار کرد: از طرف دیگر روز قدس موجب تقویت جریان مقاومت در بسیاری از کشور‌های اسلامی لبنان، سوریه، عراق و یمن و افغانستان شد.

او بیان‌کرد: همچنین این روز چهره واقعی خیانتکارانی که داعیه نجات فلسطین را داشتند، نشان داد.

حجت‌الاسلام نوفرستی با تبیین اینکه روز قدس از جنبه دیگر، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را در سطح کشور‌های اسلامی را صادر کرد، ادامه داد: با پررنگ شدن مسئله فلسطین بعد از انقلاب اسلامی شاهد شکست‌های متعدد اسرائیل در جنگ‌های متعدد بوده‌ایم.

او تصریح کرد:امسال به دلیل شیوع کرونا استکبار جهانی تصور می‌کرد که روز قدس از ذهن‌ها پاک خواهد شد، ولی جوانان مسلمان در فضای مجازی بیش از گذشته نسبت به تبیین اهمیت موضوع فلسطین و بیان جنایت‌های اسرائیل اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: لغو مراسم روز قدس در سراسر کشور

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی به روز قدس امسال وجهه دیگری داده است، اظهار کرد: رهبران جبهه مقاومت در فلسطین با صراحت از شهید قاسم سلیمانی به عنوان شهید قدس نام می‌برند.

قائم مقام نماینده، ولی فقیه در خراسان‌جنوبی  ادامه‌داد: بی‌شک خون این شهید در رگ‌های مردم مسلمان تا نابودی اسرائیل همچنان جاری خواهد بود.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روز قدس رژیم صهیونیستی شهید قدس سردار سلیمانی حجت الاسلام نوفرستی انقلاب اسلامی روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۲۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اصلاندوز به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری با بیان اینکه «بصیرت» از اصلی‌ترین مشخصه‌های شهید مطهری بود، اظهار کرد: این شهید نه یک فرد بلکه یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود و همچنین یک الگو و اسوه برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه دو مسئله در نگاه این شهید سبب ضعف تحلیل سیاسی و بازماندن عقل از تکاپو و هدایت می‌شود، افزود: گاه محتوای ذهنی انسان‌ها ناکارآمد است و عقل نمی‌تواند نتایج صحیحی در تحلیل‌های سیاسی و اجتماعی بگیرد و گاه عواطف و احساسات بر عقل، چیره می‌شوند و عقل دیگر نمی‌تواند وظیفه خود را که واقع‌نگری و تحلیل صحیح پدیده‌ها است، انجام دهد.

امام جمعه اصلاندوز با بیان اینکه بالاترین خدمت به بشریت نشر معارف دینی و بالاترین خیانت محروم کردن انسان‌ها از حقایق دینی است، ادامه داد: در شرایطی که حق و باطل در جامعه، دارای چهره‌هایی همسان‌اند و تشخیص حقایق برای مردم دشوار است، افزون بر وظایفی که بر عهده عموم طبقات است، نیاز به جهاد فکری و معنوی وجود دارد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده بیان کرد: این دانشمند بزرگ، یکه‌تاز عرصه جهاد علمی و دینی بود با وجود آنکه حتی برخی آشنایان جاهل و دوستان نادان به سنگ‌اندازی، تهمت و ملامت او پرداختند، این انسان وارسته وظیفه خویش را شناخت و در راه انجام وظیفه، هیچ‌چیز مانعش نشد.

وی افزود: شهید مطهری وظیفه خویش را به بهترین شکل انجام داد، باورهای نادرست و اندیشه‌های منحرف را افشا کرد، حقایق ناب را باز گفت، کج‌فکری‌ها و ناروایی‌ها را برنتابید و به راه خود ادامه داد و سرانجام، به فیض بزرگ شهادت رسید.

خطیب جمعه اصلاندوز با قدردانی از زحمت‌های صادقانه معلمان بیان کرد: معلم‌ها در بحث مسکن، فروشگاه فرهنگیان و حتی نانوایی فرهنگیان با مشکل رو به رو هستند و مسؤولان و متولیان نسبت به مسائل آن‌ها بی‌مهری انجام می‌دهند که انتظار داریم این موارد برای ارج نهادن به صورت عملی به زحمت معلمان برطرف شود.

جعفرزاده در بخش دیگری از خطبه‌ها با تبیین اهمیت و ابعاد مختلف سفر رئیس جمهور به پاکستان خاطرنشان کرد: یک هزار کیلومتر مرز مشترک ایران و پاکستان باعث روابط بسیار عمیقی میان دو کشور شده و آنچه حائز اهمیت است، اینکه سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان بعد از روی کار آمدن دولت جدید پاکستان و نخست وزیری شهباز شریف انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طبعاً این سفر در سازوکارهای میان دو کشور به لحاظ سیاسی، فرهنگی، تجاری و اقتصادی گشایش‌های جدیدی ایجاد می‌کند، گفت: تحرکات گروهک‌های تروریستی فعال در خاک پاکستان هر از گاهی به تنش‌زایی دامن می‌زند، بنابراین سفر رئیس جمهور برای یافتن راهی که مانع فعالیت‌های تروریستی در مرز شود، بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه اصلاندوز تصریح کرد: افکار عمومی داخل پاکستان بعد از حمله ایران به رژیم صهیونیستی آماده این سفر است، زیرا عملیات «وعده صادق» با استقبال مردم پاکستان مواجه شد و بی‌تردید فضای روانی ایجاد شده در پاکستان و استقبال مردم از سفر رئیس جمهور کشورمان و دورنمای مطلوب این سفر می‌تواند زمینه‌ساز وحدت هرچه بیشتر دو کشور در راستای همکاری‌های منطقه‌ای و تحقق آتش‌بس در غزه باشد.

کد خبر 6089093

دیگر خبرها

  • شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد
  • فرماندهی که در تمامی مسئولیت‌ها موفق بود
  • تغییر تصمیمات جبهه مقاومت و ضرورت بازنگری دربرخی تحلیل های رسمی
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • دوران تهدید ملت ها به پایان رسیده است/روح تازه در رزمندگان مقاومت
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت