Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه امکان اسکان گردشگر وجود ندارد، گفت: کمیته‌های مدیریت تعطیلات عید فطر تشکیل می‌شود. ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، با تصویب ستاد مدیریت کرونا و با دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد کمیته‌های مدیریت تعطیلات عید فطر نه به منظور ارایه خدمات و افزایش میزان امکانات به مسافران و گردشگران بلکه با هدف مدیریت بهتر و منسجم تر برای جلوگیری از بروز هر گونه خطرات احتمالی ناشی از هجوم مسافران و گردشگران در سطح شهرستان ها با محوریت فرمانداران تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: تشکیل این کمیته‌ها و اقداماتی که در دستور کار دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود باید ضمن هماهنگی و تعامل بین بخشی هم راستا با ستاد ملی و همچنین استانی مدیریت و کنترل بیماری کرونا باشد.

حسین کلانتری افزود: هرچند بیان برخی هشدارها و تذکرات و همچنین اعمال محدودیت‌ها و یا عدم ارایه خدمات به مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشورمان به این استان زر خیز با جاذبه‌ها و مناظر بکر و طبیعی خدادادی بویژه در این ایام و روزها برای مسئولان امر سخت و ثقیل بوده اما بروز خطرات احتمالی ناشی از این بیماری منحوس و مرموز ایجاب می‌کند برخی شرایط را به ناچار تحمل کرد.

وی ادامه داد: مردم این استان همواره به مهمان نوازی، صمیمت و ارتباطات عاطفی شهرت دارند ولی به دلیل شیوع و موج جدید این بیماری نیز از هموطنان درخواست می‌کنیم تا اطلاع بعدی و رفع خطر بیماری به این استان سفر نکنند.

کلانتری یادآور شد: با تصویب ستاد استانی مدیریت کرونا مقرر شد که فرمانداری‌ها و شهرداران در تمام شهرستان‌ها اجازه نصب چادرهای مسافرتی در سطح پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و یا مناظر گردشگری به هیچ مسافر و گردشگری ندهند.

وی تاکید کرد: نصب چادر در سطح پارک‌ها، میادین شهر و یا مناظر گردشگری به راه اندازی تجمعات و تشکیل گروه‌های مردمی منجر می‌شود که خود مهمترین فاکتور خطر در انتقال بیماری است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: حتی برخی پارک‌ها و مناظر گردشگری بویژه در سطح شهر یاسوج در حال آماده سازی،  بهسازی و افزایش امکانات برای مسافران و گردشگران پس از کنترل نهایی بیماری کرونا هستند و هم اکنون امکان پذیرش مسافر و گردشگر در این مکان ها وجود ندارد.

بازگشایی مراکز گردشگری اصفهان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی؛ از تراکم جمعیت جلوگیری می‌شودکرونا 37 میلیاردتومان به گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه ضرر زدبازگشایی مراکز تفریحی و گردشگری ‌استان‌ها به استانداری‌ها محول شد

آغاز مرحله جدید غربالگری در ورودی‌ها

کلانتری بیان کرد: دو اقدام مهم از همان زمان شیوع بیماری کرونا شامل افزایش روند تست‌های کرونایی و بیماریابی فعال، گسترده و هوشمند و همچنین اجرای طرح غربالگری سلامت در سطح مراکز بهداشتی و مبادی ورودی برای کنترل و شکست زنجیره این بیماری در دستور کار ستاد استانی و مجموعه بهداشت و درمان استان بوده که خروجی مثبت و اثربخش آن بارها مورد تمجید و تایید ستاد ملی و مقامات و مسئولان امر در مرکز نیز قرار گرفت.

وی گفت: در راستای بیمار یابی فعال و افزایش میزان تست‌های کرونا در استان در یکی از شهرستان‌ها از حدود 188 نفر از اطرافیان و بستگان نزدیک سه فرد مبتلا به کرونا تست غربالگری انجام شده است.

کلانتری تصریح کرد: در ایام تعطیلات فطر امسال ضمن درخواست مجدد از هم وطنان برای پرهیز از سفر غیر ضرور به این استان، در راستای حفظ سلامت مسافران طرح غربالگری از افراد مشکوک در سطح ورودی های استان از روز گذشته آغاز شده است.

انتهای پیام/542/ی

R41452/P/S6,69/CT11 واژه های کاربردی مرتبط استانداری کهگیلویه و بویراحمد ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری کهگیلویه و بویراحمد ویروس کرونا استانداری کهگیلویه و بویراحمد ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه مسافران و گردشگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۲۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن

همشهری آنلاین ـ لاله غزالی: کووید ـ ۱۹ و زیرسویه‌های آن حدود ۳ سال جهان را با مخوف‌ترین پاندمی قرن مواجه کرد و جان بسیاری از انسان‌ها را گرفت. اکنون که این بیماری فروکش کرده و آمار ابتلا به آن و تلفاتش کاهش پیدا کرده است، پزشکان و متخصصان در حال پژوهش درباره مسائل مرتبط با آن هستند.

اکنون موضوع مهم درباره کرونا عوارض آن است چراکه محققان براساس مطالعات خود ثابت کرده‌اند این بیماری تبعات و عوارضی دارد که مبتلایان را تا سال‌ها پس از بهبودی هم درگیر خود می‌کند.
عوارض این بیماری برای افراد متفاوت است و فاکتورهایی همچون سابقه بیماری‌ها، ژنتیک، میزان ایمنی بدن و... را دربر می‌گیرد.

کرونا عوارض کوتاه‌مدت و بلندمت دارد و می‌تواند به اندام‌های حیاتی بدن شامل قلب، ریه، مغز، کبد، کلیه و... آسیب بزند و باعث سکته قلبی و مغزی، افزایش احتمال ابتلا به پارکینسون و آلزایمر، نارسایی کلیه، ریزش مو و بثورات پوستی، مشکلات تنفسی، خستگی مزمن و... شود.

آنچه در این میان به آن کمتر پرداخته شده، عوارض روانی کروناست و حتی شاید فرد بهبودیافته نداند بعضی تغییرات خلقی وی به دلیل کرونا باشد. این در حالی است که پژوهشگران در تحقیقات خود به نشانه‌های متقنی از ارتباط بیماری‌های روانی با کرونا دست یافته‌اند و تاکید می‌کنند افراد درگیر باید از این موضوع آگاه باشند و برای درمان اقدام کنند.

در اینفوگرافیک زیر شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن را مشاهده می‌کنید:

گرافیست: داود سرخوش

کد خبر 846950 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کرونا خبر مهم بیماری - ویروس بیماری - بیمارستان بیماری روانی روانشناسی

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • یگانی از ارتش در کهگیلویه و بویراحمد مستقر شود
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • عملیات وعده صادق پاسخی عبرت آموز به رژیم صهیونیستی بود
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن