Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:05:23 GMT

رژیم صهیونیستی نماد بزرگترین دروغ و دزدی تاریخ است

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۳۷۸۰

رژیم صهیونیستی نماد بزرگترین دروغ و دزدی تاریخ است

روز قدس امسال به دلیل همه گیری بیماری کرونا (کویید-۱۹) در بیشتر کشورهای جهان به صورت مجازی و در فضای آنلاین برگزار شد. 

به گفته مسعود شجره، رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس، بیش از ۱۲۰ سازمان و گروه بین المللی برنامه های مجازی خود برای روز قدس را با این سازمان در میان گذاشته بودند. این سازمان روز جمعه (۲ خرداد) برنامه مفصلی را شامل سخنرانی و پیام ویدئویی از شخصیت های گوناگون دانشگاهی و دینی به اجرا گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین انجمن باب العلم در دوبلین مرکز جمهوری ایرلند کنفرانسی را با حضور کارشناسان و فعالین عرصه حقوق بشر و به طور مجازی در فضای آنلاین برگزار کرد. 

در این نشست، «رمزی برود» روزنامه‌نگار فلسطینی معتقد بود که ادامه موجودیت رژیم صهیونیستی در دراز مدت ممکن نیست. به گفته وی این رژیم در زمانی تشکیل شد که آمریکا و انگلیس ابرقدرت‌های جهان بودند و تولید ناخالص ملی آمریکا معادل ۵۰ درصد تولید ناخالص جهانی بود. اکنون که آمریکا فقط ۱۵ درصد از تولید ناخالص جهانی را در اختیار دارد، دیگر نمی توان همان توقع سابق را از آن داشت. 

به گفته این روزنامه نگار فلسطینی رژیم صهیونیستی نیز از آنجایی که تمام تخم مرغهای خود را در سبد آمریکا گذاشته است، آینده روشنی پیش رو ندارد. وی افزود؛ در حالی که امپراطوری آمریکا در حال سقوط است رژیم صهیونیستی مجبور خواهد بود به وضعیتی غیر از اشغال و سلطه کامل تن بدهد. به گفته «برود» پیروزی فلسطینی ها نه در حال حاضر بلکه آینده نسبتاً دور قطعی است. 

سخنران دیگری از فعالان حقوق بشر ایرلندی با یادآوری شرایط قرنطینه فعلی که همه افراد را مجبور به خانه نشینی کرده یادآور شد که این وضعیت عدم آزادی و محبوس بودن، وضعیت هر روزه و عادی مردم فلسطین در طی هفتاد سال گذشته بوده است. شرایطی به که دلیل حکومت نظامی، بسیار سخت تر و دردناکتر است. 

دکتر «احمد الحبش» مدیر شورای مالی ایرلند با یادآوری وضعیت مردم بیت المقدس گفت که این وضعیت جدید نیست و نقض حقوق بشر فلسطینیان سابقه طولانی دارد. 

وی وضعیت در قدس را نمونه بارز نقض حقوق بشر برشمرد و هدف از آن را پاکسازی نژادی آن شهر معرفی کرد که به منظور کسب اکثریت برای ساکنان یهودی اتخاذ شده است. 

این فعال حقوق بشری در مورد اهمیت قدس و مسجد الاقصی در اسلام نکاتی بیان کرده و گفت؛ این رژیم حرام‌زاده با کمک آمریکا و انگلیس روی ویرانه های فلسطین بنا شده است. به گفته وی تاریخ منطقه پس از حضور رژیم صهیونیستی تاریخ جنگ، خشونت و خونریزی است. 

«سید مزمل زیدی» روحانی ساکن قم نیز در سخنان خود تاکید کرد که مقاومت همیشه نتیجه داده و از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان نمونه ای از پیروزی مقاومت در برابر قدرت‌های بزرگ نام برد. 

وی عنوان کرد؛ گرچه شاید ما تصور کنیم موجودیت صهیونیستی خیلی قوی است اما واقعیت این است که این رژیم چیزی نیست جز یک تار عنکبوت. 

در ادامه «ریچارد بوید برت» نمایند پارلمان ایرلند با یادآوری هفتادمین سالگرد «روز نکبت» (اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی) اخراج اولیه یک میلیون فلسطینی و سپس اخراج ۶ تا ۷ میلیون و آواره کردن آنها در جهان را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد که ظلم و تعدی این رژیم علیه مردم فلسطین هنوز در غزه در جریان است. 

وی رژیم صهیونیستی را یک رژیم نژادپرست و استعمارگر نامید که در ذات خود مخالف حقوق برابر فلسطینی ها بوده و خواستار پاکسازی قومی است. وی خاطرنشان کرد که این رژیم باید منحل شده و یک دولت غیرآپارتاید سرکار آید که در آن همه حقوق برابر داشته باشند. 

این سیاستمدار ایرلندی با مثال زدن از جیمز کانلی رهبر انقلاب ایرلند که توسط انگلیسی ها اعدام شده است عنوان کرد انقلاب ۱۹۱۶ ایرلند با اعدام کانلی متوقف نشده و سرانجام به پیروزی رسید؛ آن هم در برابر بزرگترین امپراطوری آن زمان، یعنی انگلیس. بدین ترتیب به گفته برت پیروزی مردم فلسطین هر قدر دور از انتظار، اما حتمی است. 

وی با بیان اینکه حاکمیت انگلیس بر ایرلند خیلی شبیه حاکمیت فعلی رژیم صهیونیستی بر فلسطین بود عنوان کرد: اما سرانجام انگلیس شکست خورد و ایرلند مستقل شد.

در بیانیه نهایی این گردهمایی مجازی، سخنرانان ضمن تاکید بر حمایت از همه مظلومان جهان از جمله مردم فلسطین آنچه هولوکاست و پاکسازی قومی علیه فلسطینیان نامیدند محکوم کردند. 

همچنین این بیانیه از همه مردم ایرلند درخواست کرد که به پویش تحریم کالاهای ساخت رژیم صهیونیستی بپیوندند. 

بیانیه یادشده ضمن محکوم کردن همه انواع نژادپرستی و تاکید بر همبستگی با مردم فلسطین تاکید کرد که ادامه یافتن رفتار های رژیم صهیونیستی موجب شرم جامعه جهانی و به ویژه جهان عرب است.

در نشستی دیگری که توسط کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس برگزار شد، پروفسور رامون گروسفوگل جامعه‌شناس و استاد دانشگاه کالیفرنیا از دید مطالعات ضد استعماری فلسطین را از این بابت که یک پروژه استعماری و کلونی سازی نژادپرستانه است، نمونه کوچک (میکروکازم) آنچه در دنیا در حال اتفاق است برشمرد. 

وی گفت؛ خاورمیانه به سرعت درحال تحول است و ائتلاف آمریکا، سعودی و رژیم صهیونیستی تاکنون در چند نبرد بازنده بوده و توان رویارویی با ایران را ندارد. 

این استاد دانشگاه نتیجه گرفت که به این ترتیب ما می‌توانیم امیدوار باشیم که در زمان حیات خود شاهد تشکیل کشور فلسطین خواهیم بود. 

وی همچنین خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی حتی خارج از خاک فلسطین نیز آزادی‌های اجتماعی و آزادی بیان را تهدید می کند و در این زمینه به ممنوعیت انتقاد از این رژیم در برخی از ایالتهای آمریکا اشاره کرد. 

همچنین «مرضیه هاشمی» خبرنگار و مجری شبکه «پرس تی وی» در یک پیام ویدئویی این نکته را خاطرنشان کرد که امام خمینی (ره) بلافاصله پس از پیروزی انقلاب موضوع فلسطین را به عنوان اولویت جهان اسلام مطرح کرد. 

وی با بیان اینکه «رژیم صهیونیستی متوقف نمی شود مگر اینکه مجبورش کنیم»، این رژیم را حامی بین المللی تروریسم و از جمله حامی جبهه النصره در سوریه معرفی کرد و افزود: وجود این رژیم در منطقه عامل بی‌ثباتی است. وی با نام بردن از سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، او را فردی خواند که جان خود را فدای آزادی دیگران کرده است. 

در ادامه پیام ویدئویی زهرا مصطفوی، دختر گرامی امام راحل قرائت شد که در آن بر اهمیت مقاومت تاکید شده بود. 

اسرائیل بافت اجتماعی و همزیستی تاریخی مسلمانان و کلیمیان را نابود کرده است

همچنین « ییسروئل دووید وایس » از رهبران مذهبی و خاخام‌های ارتدکس ساکن نیویورک در سخنانی عنوان کرد: واقعیت این است که صهیونیسم و رژیم صهیونیستی دو پدیده متاخر هستند که عمر اولی حدود صد سال و عمر دومی نزدیک هفتاد سال است؛ و این در حالی است که عمر دیانت یهود بیش از ۳ هزار سال می باشد. 

وی تاکید کرد که یهودیان از سوی خدا منع شده اند که کشوری تشکیل دهند و باید مشیت الهی که بر آوارگی آنها قرار گرفته را تحمل کنند.  

این روحانی یهودی افزود: یهودیان در طول قرن‌ها در تفتیش عقاید اسپانیا و موارد دیگر، همه رنج‌ها را تحمل کرده اما هرگز به فکر فتح سرزمینی نیفتاده‌اند. 

وی یادآور شد؛ خاخام اعظم قدس در زمان تاسیس رژیم صهیونیستی با ارائه بیانیه ای به سازمان ملل به صراحت با تشکیل یک کشور یهودی مخالفت کرده است.  وایس همچنین گفت؛ رژیم صهیونیستی بافت اجتماعی و همزیستی تاریخی مسلمانان و کلیمیان را نابود کرده است. 

در ادامه این برنامه «روشن محمد صالح» روزنامه نگار مسلمان انگلیسی، «میشل ورشوسکی» فعال یهودی و ساکن قدس، «سید هاشم الحیدری» از علمای عراق، و همچنین «سهیلا زکزاکی»، دختر رهبر شیعیان نیجریه مطالبی بیان کردند. 

همچنین «میک نه‌پیر» از پویش همبستگی اسکاتلند با فلسطین نکاتی بیان کرد و با اشاره به ائتلاف بی شرمانه کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی سکوت دولت انگلیس و اسکاتلند در برابر جنایت‌های این رژیم را محکوم کرد. 

در پایان حجت الاسلام والمسلمین بهمن پور از اندیشمندان برجسته اسلامی و مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس نکاتی را خاطرنشان کردند. 

حجت‌الاسلام بهمن پور تاکید کرد که مبارزه برای آزادی فلسطین هرگز یک مبارزه با انگیزه مذهبی نبوده و بلکه مبارزه ای برای عدالت است. 

شجره نیز با اشاره به شرایط ویژه امسال و بیماری کرونا اظهار داشت که برخلاف تصور این محدویت باعث شد که حضور گروه های حامی فلسطین در شبکه های اجتماعی پررنگ تر شده و صدای آنها انعکاس بیشتری پیدا کند. 

برچسب‌ها جمهوری ایرلند انگلستان روز قدس پروندهٔ خبری روز جهانی قدس در جهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری ایرلند انگلستان روز قدس جمهوری ایرلند انگلستان روز قدس رژیم صهیونیستی مردم فلسطین حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۳۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ دریایی بی‌سابقه میان یمن و آمریکا و انگلیس | در ۴۸ساعت گذشته در دریای سرخ چه گذشت؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، یک منبع وابسته به کشتیرانی در صنعا روز چهارشنبه «عملیات دریایی یمن که در ساعات گذشته انجام شد، اهمیت زیادی داشت و نشان‌دهنده میزان توسعه توانایی‌های نظامی نیروهای صنعا بود».

این منبع آگاه به روزنامه لبنانی الاخبار گفت: عملیات هدف قرار دادن کشتی صهیونیستی MSC ORION در اقیانوس هند با استفاده از هواپیماهای پیشرفته و در دورترین نقطه در غرب جزیره ماداگاسکار در جنوب اقیانوس هند انجام شد.

منبع آگاه یمنی در ادامه اضافه کرد: به عقیده ناظران، این یک پیشرفت قابل توجه است که پیامدهای عمده‌ای بر حرکت کشتی‌های تجاری اسرائیل خواهد داشت که از مسیر دماغه امید نیک به بنادر این رژیم می‌روند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه اعلام کرده بود که ارتش این کشور با تعدادی پهپاد، کشتی صهیونیستی MSC ORION در اقیانوس هند هدف قرار گرفت.

حمله پهپادی ارتش یمن به کشتی CYCLADES

همچنین به گفته این منبع، تنش نظامی میان نیروهای مسلح یمن و نیروی دریایی آمریکا و انگلیس در ۴۸ ساعت گذشته به بالاترین سطح رسیده است.

این منبع در ادامه آنچه در حال وقوع است را یک «جنگ دریایی نامحدود» توصیف کردند.

وی همچنین اعلام کرد: انفجارهای شدیدی در سواحل «الخوخه»، «المخا» و مناطق وسیعی از «خور عمیره» واقع در مقابل تنگه باب المندب شنیده شده است و این درگیری‌ها منجر به توقف عبور و مرور کشتی‌های تجاری به مدت چند ساعت شد و سپس فعالیت کشتی‌ها ازسرگرفته شد.

یحیی سریع بامداد سه‌شنبه همچنین از هدف قرار دادن دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی در دریای سرخ خبر داد و تأکید کرد این عملیات با موفقیت صورت گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین کشتی انگلیسی CYCLADES که پیش‌تر با مخفی‌کاری و دستکاری مقصد خود وانمود کرد عازم بندری دیگر است اما سر از بندر ایلات درآورد، با همکاری مشترک نیروی دریایی و یگان‌های موشکی و پهپادی یمن هدف قرار گرفت.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

به‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آن‌ها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

کد خبر 848655 منبع: ایسنا برچسب‌ها انگلیس خبر ویژه دریای سرخ ایالات متحده آمریکا یمن

دیگر خبرها

  • حزب‌الله: خیزش دانشجویی در غرب، دروغ‌ بودن ادعای دموکراسی دولت‌ آنها را فاش کرد
  • معاون رئیسی: افکار عمومی غربی به این جمع‌بندی رسیدند که آمریکا نماد ظلم و ستم است
  • تجاوز آمریکا و انگلیس به صعده یمن
  • محاصره کارخانه اسلحه‌سازی حامی رژیم صهیونیستی در انگلیس
  • گسترش اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در انگلیس
  • خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند، سیاه‌بازی‌ که گردن BBC افتاد!
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان ارتش یمن و آمریکا و انگلیس در ۴۸ ساعت گذشته
  • تشدید مناقشات بین ایرلند و انگلیس بر سر مسئله مهاجران
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان یمن و آمریکا و انگلیس | در ۴۸ساعت گذشته در دریای سرخ چه گذشت؟
  • نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند