Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سید کمال هادیانفر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برابر قانون پلیس راهنمایی و رانندگی جدا از پلاکی که روی خودرو در طرح تعویض پلاک نصب می‌کند باید یک پلاک سومی هم روی ماشین‌ها نصب می‌کردند که به آن پلاک سوم می‌گویند، پلاک سوم یک قانون است.

وی افزود: این پلاک در قالب دو چیپ روی پلاک و زیر شیشه جلو و زیر آئینه باید نصب شود که این چیپ اطلاعات VIN و سایر اطلاعاتی که نیاز است در یک حجم مشخص (۳۰ تا ۹۰ کیلوبایت) در آن چیپ گنجانده می‌شود و اطلاعات به صورت RFID در اختیار پلیس قرار می‌گیرد تا مأموران راهور بتوانند با دست افزارهایی که دارند این اطلاعات را بخوانند و به هویت اصلی مالک و خودرو پی ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا نصب پلاک سوم بر روی خودروها یک قانون است که در سال ۸۶ تصویب شده است اما در چند سال گذشته اجرایی نشده و به آن اهمیتی داده نشده است.

سردار هادیانفر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا توانایی عملیاتی کردن این طرح را در داخل کشور داریم، گفت: با تدبیر فرمانده ناجا این موضوع در کمیسیون فناوری ناجا تصویب شد و قرار شد تا شرایطی را برای ساخت و تولید این چیپ ها ایجاد کنیم، فعلاً بحث مطالعات تمام شده و کار تولید در نمونه‌ها انجام می‌شود.

فعلاً پلاک سوم برای همه لازم‌الاجرا نیست

وی خاطرنشان کرد: امسال بنا داریم خودروهایی که به مراکز شماره‌گذاری کشور مراجعه می‌کنند، یعنی افرادی که برای نقل و انتقال و یا سند زدن می‌آیند یا شماره‌های جدیدی که قرار است به پلاک‌ها اضافه شود مجهز به پلاک سوم شوند. البته فعلاً این طرح به صورت سراسری برگزار نمی‌شود و فقط برای افرادی است گفته شد.

پلاک سوم هویت اصلی یک خودرو را در لحظه به پلیس اعلام می‌کند

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه پلاک سوم مزایای بسیار فوق العاده ای برای راننده و مالک خودرو دارد، گفت: یکی از موضوعاتی که در مورد پلاک سوم مطرح است، بحث مقابله با سرقت است. در سرقت‌هایی که رخ می‌دهد باید اصالت خودرو ثابت شود که فعلاً تنها ملاک اصالت برای پلیس پلاک است. مثلاً پلاک را می‌زنیم نوشته پراید سفید، پلاک شماره فلان با سامانه من همخوانی دارد ولی من شاسی موتور و VIN را در لحظه ندارم تا بررسی کنم ببینم آن خودرو سرقتی است یا خیر، درست که در دست افزار این مشخصات را دارم ولی نمی‌توانم کاپوت هر ماشینی را بالا بزنم و شاسی را چک کنم.

به گفته سردار هادیانفر تمامی اطلاعات در چیپ ها که موسوم به پلاک سوم هستند وجود دارد که مأموران راهور می‌توانند در لحظه ارکان خودرو را با اطلاعاتی که نزد پلیس است تطبیق دهند و در لحظه ثابت می‌شود که این خودرو سرقتی است یا خیر.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه این طرح از چه زمانی اجرا می‌شود، گفت: بنا داریم برای آبان ماه این طرح را برای افرادی که بالاتر گفته شد، اجرایی کنیم.

کد خبر 4932346 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: رئیس پلیس راهور ناجا شماره گذاری خودرو سرقت خودرو پلاک سوم شورای شهر تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران شهر تهران کمیته امداد امام خمینی محسن هاشمی قوه قضاییه نیروی انتظامی پلیس راهور مترو شورای شهر آتش سوزی سیدابراهیم رئیسی پلاک سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۴۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود

به گزارش پارس نیوز، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در مراسم تحکیم بستر 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان و ... که صبح امروز برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌ در دو سال گذشته شهرداری تهران اقدامات خوبی را در محور آزادگان انجام داده است. در زمستان سال گذشته در محدوده بزرگراه آزادگان در منطقه 16 اقدام خوبی صورت گرفت و یک لاین کندروی جدید اضافه شد و سبب شد که بار ترافیک سنگین صبح و عصرگاهی که از قبل پل رجایی تا صنیع‌خانی ایجاد می‌شد تا حدودی رفع شده و تداخل بار ترافیکی نداشته باشیم.

وی با بیان این‌که همچنین اخیرا در محور آزادگان در محدوده پل فتح یک لاین احداث شد که موجب روان‌سازی بار ترافیکی شد، تصریح کرد: تحکیم بستر 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان و ایمن‌سازی کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری که امروز وارد مدار می‌شود نیز یکی دیگر از اقدامات مهم بود چرا که لاین کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری محور تنگی بود که حالا این محور استانداردسازی شده و سبب شده که حجم سنگین بار صبحگاهی ترافیک تقلیل یابد چرا که شاهد بودیم این بار ترافیکی تا کیلومترها محور آزادگان را درگیر می‌کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص این‌که شهرداری در نظر دارد طرح ترافیک را تغییر دهد و آیا در این زمینه نظرات پلیس احصا شده یا خیر؟ تصریح کرد: هنوز صحبت جدی در این زمینه با پلیس نشده است اما اعتقاد دارم که تغییرات در محدوده طرح ترافیک و غیره خوب است و نباید در برابر تغییرات مقاومت کنیم.

موسوی‌پور با بیان این‌که با توجه به افزایش تردد خودروها موتورسیکلت‌ها و غیره باید طرح ترافیک بروزرسانی شود، اظهار کرد: باید کارگروه مشترکی فی‌مابین پلیس و شهرداری تشکیل شود تا به نظر واحدی در خصوص تغییرات طرح ترافیک برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای طرح ترافیک جدید تا پایان سال جاری انجام شده و امسال شاهد اجرای طرح ترافیک خواهیم بود یا نه؟ اظهار کرد: قطعا امسال نیست و باید اقدامات کارشناسی به درستی انجام شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که چه بزرگراه‌هایی در تهران وجود دارد که آسفالت آنها نیاز به مرمت آسفالت دارند، گفت: عمدتا محورهای کمربندی که خودروهای سنگین در آن تردد می‌کنند همچون بزرگراه یاسینی، آزادگان و قسمتی از بزرگراه بسیج محورهایی هستند که آسفالت آنها نیاز به بهسازی بیشتر دارند.

منبع : ایسنا

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • دستگیری ۴ عامل تخریب شیشه‌ مغازه‌ها و خودروها در ملارد
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود