Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:13:57 GMT

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۴۱۵۴

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

استان سمنان در هفته گذشته (از بیست و هفتم اردیبهشت تا دوم خرداد ۹۹) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

سیاسی

مسوولان، سازمان‌ها و نهادهای استان سمنان، با گرامیداشت روز جهانی قدس، در بیانیه‌های خود اعلام کردند : قدس نماد حیات اسلام، مقاومت، وحدت، و هم‌صدایی آزادیخواهان راه حل نجات فلسطین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اقتصاد
سیدمحمد موسوی زاده مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان عصر پنجشنبه به مناسبت یکم خرداد روز بهره وری و مصرف بهینه به رسانه‌ها اظهارداشت: ۱۲ میلیارد ریال پاداش خوش‌مصرفی ۱۶۷ هزار مشترک خانگی رعایت‌کننده الگوی مصرف چهارماه گرم سال ۹۸ این استان لحاظ شد.
امیر خلیلی‌خواه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۳۷۰ هزار نفر سهامدار قطعی و مشمول سهام عدالت در این استان وجود دارد.
علی همتی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرماندار گرمسار روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: تعهد اشتغال این شهرستان سال گذشته به تعداد ۲ هزار و ۱۲۷ شغل ۱۰۰ درصد محقق شد.
حسین دهقان مدیر کل راه و شهرسازی استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۵.۵ هکتار زمین در استان برای اجرای مرحله اول ثبت نام طرح ملی اقدام مسکن و ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع در مرحله دوم به این طرح اختصاص یافت.
علی اکبر عرب‌عامری مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۱۷۳ هزار و ۸۰ لیتر انواع فرآورده‌های اصلی نفتی مانند بنزین، نفتگاز و نفت سفید عرضه خارج از شبکه سال ۹۸ کشف شد.
مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۲۰ نقطه حادثه‌خیز راه‌های روستایی استان برای کاهش تصادف و افزایش امنیت تردد ساماندهی شود.
محمدباقر منوچهری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن گندم برای افزایش پایداری و کیفیت آرد این استان خریداری شد.
حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: ۱۴ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۶۰۷ قطعه مرغ گوشتی سال گذشته در کشتارگاه های استان کشتار شد.
عباس رستمی مدیرکل استاندارد استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۱۵۸ فقره گواهینامه انطباق کالاهای وارداتی دارای استاندارد با هدف جلوگیری از ورود محصولات نامرغوب سال گذشته در این استان صادر شد.
ایرج کارخایی مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان روز سه‌شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان در سالن یادگار امام استانداری گفت: ۲۰ واحد از ۱۵۰ واحد صنعتی تولیدکننده و یا مصرف‌کننده مواد شیمیایی در این استان به لحاظ تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل خطرآفرین است.

فرهنگی
مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: ۸۵۶ اثر تاریخی و فرهنگی ارزشمند این استان در فهرست میراث ملی کشور ثبت شد.

اجتماعی
حسن ارگی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: سمنان در شاخص کمترین تعداد فوت‌شدگان ناشی از سوء مصرف مواد مخدر رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.
عبدالرضا میقانی فرماندار مهدیشهر شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: سه واحد نانوایی متخلف به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و به منظور مقابله با کرونا در این شهرستان پلمب شد.
حمیدرضا کشاورزیان رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) دامغان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مردم این شهرستان، ۱۹ میلیارد و ۲۴۱ میلیون ریال انواع زکات مستحبی، واجب و فطریه در سال گذشته پرداخت کردند.
رضا ممتحن مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۲۱۰ میلیارد ریال به موسسه‌های درمانی و تشخیصی استان، طرف قرارداد با بیمه سلامت، بابت هزینه ارائه خدمات درمانی در اسفند ۹۸ پرداخت شد.
سردار عبدالله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: محموله یک و نیم میلیارد ریالی کالای قاچاق از یک دستگاه کامیون کشنده در شهرستان سرخه توقیف شد.
مظفر محمدخانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان شامگاه چهارشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: واژگونی خودرو سواری پژو پارس در محور دامغان به شاهرود یک کشته و سه مصدوم بر جا گذاشت.

فرمانده انتظامی استان سمنان روزیکشنبه به رسانه ها گفت: سه گروگانگیر که اقدام به ربایش جوانی ۲۱ ساله در دامغان کرده بودند، پس از گرفتاری در دام قانون، به مرجع قضایی معرفی شدند تا محاکمه آنان آغاز شود.

علمی
امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: دومین خانواده سه نفره یوزپلنگ آسیایی به فاصله یک هفته از مشاهده خانواده پنج نفره در پارک ملی توران این استان مشاهده شد.
ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: میانگین بارندگی از ابتدای سال زراعی ۹۹-۹۸ تاکنون در استان نسبت به بلندمدت ۶۰.۶ درصد افزایش یافت.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی سمنان اقتصاد مقاومتی علمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی سمنان اقتصاد مقاومتی علمی خبرگزاری جمهوری اسلامی سمنان اقتصاد مقاومتی علمی رسانه ها سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ «سپاس» در استان سمنان نواخته شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح سه شنبه مدارس استان سمنان میزبان آین نمادین زنگ سپاس معلم بودند این مراسم با حضور دانش آموزان در واقع با هدف گرامی داشت مقام معلم متقارن با آغاز برنامه های هفته معلم برگزار شد.

مدرسه ابتدایی دخترانه مهر عظام سمنان لحظاتی قبل میزان مراسم محوری زنگ سپاس معلم با حضور مسئولان ارشد استانی و شهرستانی بود. مراسمی که به نمایندگی از دیگر مدارس استان سمنان برگزار و مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، معاون استاندار سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در آن حضور داشتند.

زنگ سپاس معلم به نوعی آغاز برنامه های بزرگداشت مقام معلم در یک هزار مدرس استان سمنان است. مدارسی که ۱۲۵ هزار دانش آموز را در خود جای داده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در حاشیه مراسم زنگ سپاس با بیان اینکه تمهیدات خوبی برای برنامه های بزرگداشت مقام معلم در سراسر استان سمنان اندیشیده شده است، گفت: یک هزار مدرسه استان میزبان برنامه های هفته معلم است.

سید جمال وزیری با بیان اینکه تقدیر از مقام معلمان و همچنین معرفی و قدردانی از معلمان نمونه استان سمنان یکی از برنامه های شاخص این هفته است، تاکید کرد: ۳۳ معلم در سطح استانی طی مراسمی تجلیل و سه معلم نمونه استانی نیز در وزارت آموزش و پرورش مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه بعد از زنگ سپاس معلم، غبارروبی گلزارهای شهدا دومین برنامه شاخص هفته معلم است، افزود: با این برنامه ها، رسماً آیین گرامی داشت هفته معلم در استان سمنان آغاز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به حضور روسای آموزش و پرورش شهرستان های استان در نماز جمعه و گزارش عملکرد این ارگان به مردم را دیگر برنامه هفته معلم یاد کرد و بیان داشت: برپایی میز خدمت در مصلاهای اقامه نماز جمعه از جمله دیگر برنامه های هفته معلم است.

وزیری از برگزاری جشن ها، مسابقات فرهنگی و ورزشی، همایش ها، دیدار با خانواده‌های شهدای معلم و دانش‌آموز و … نیز در استان سمنان خبر داد و افزود: نشاط جمعی برای دانش آموزان در این برنامه ها دیده شده است.

کد خبر 6092857

دیگر خبرها

  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • زنگ «سپاس» در استان سمنان نواخته شد
  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • ۱۰۰۰ معلم استان سمنان تجلیل می‌شوند
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • آخر هفته‌ای بارانی در انتظار خوزستان