Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی شامگاه جمعه در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا با اشاره به آخرین وضعیت این بیماری در لرستان، اظهار داشت: با توجه به اینکه هر روز در برخی از شهرستان‌ها افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا را داریم، مقرر شده است برخی از محدودیت‌ها را ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تعطیلات عید فطر به لرستان سفر نکنید

وی، گفت: با توجه به تعطیلات چند روز آینده به مناسبت عید سعید فطر و نظر به جاذبه‌های گردشگری استان لرستان، ممکن است مردم از سایر استان‌ها به لرستان سفر کنند که ما از همین جا اعلام می‌کنیم که استان لرستان علی‌رغم آنکه مردم مهمان نوازی دارد، اما به دلیل آماده نبودن شرایط مهمان نوازی به مقصد لرستان برنامه ریزی نکنند و در این ایام مراکز تفرجگاهی استان به شدت کنترل می‌شوند و پذیرش در این مناطق وجود ندارد لذا از همه هم میهنان به ویژه از استان‌های همجوار درخواست داریم که به استان لرستان سفر نکنند.

استاندار لرستان در خصوص موضوع کنترل و اعمال محدودیت‌ها در ورودی برخی از شهرها، گفت: این موضوع در برخی از شهرستان‌ها به ویژه در چهار شهرستان بروجرد، دلفان، دورود و خرم آباد بر عهده فرمانداران گذاشته شده است.

اوضاع در بروجرد و دلفان قرمز است

خادمی با اشاره به ممنوعیت برگزاری مجالس ترحیم و جشن‌های عروسی، گفت: با توجه به ممنوعیت برگزاری مجالس ترحیم و عروسی اگر افرادی این موضوع را رعایت نکنند مطابق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از همکاری خوب مردم در رعایت فاصله اجتماعی به اهمیت و ضرورت همکاری مردم در کنترل بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: اگر اهالی منطقه‌ای در این زمینه همکاری لازم را نداشته باشند علاوه بر اینکه برای خودشان مشکل ایجاد می‌کنند برای دیگران هم مشکل ایجاد خواهد شد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر در دو شهرستان بروجرد و دلفان گزارشات خوبی واصل نشده است، گفت: آمار مبتلایان در این دو شهرستان نسبتاً بیشتر است و علت آن، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازارها و در مراکز تفریحی است.

خادمی، از مردم فهیم بروجرد و دلفان خواست برای حفظ سلامتی خودشان و همچنین کمک به سلامت استان و خروج از این وضعیت همکاری‌های خود را بیشتر کنند و با رعایت فاصله اجتماعی از حضور در مراسمات و ازدحام‌ها خودداری کنند.

نماز عید فطر اقامه نمی‌شود

وی، عنوان کرد: وقتی استانی در وضعیت هشدار قرار می‌گیرد به حوزه اقتصادی و حوزه‌های دیگر خسارت‌های زیادی وارد می‌شود چراکه ما مجبوریم محدودیت‌ها را افزایش دهیم.

استاندار لرستان در خصوص برگزاری نماز عید فطر، گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، به هیچ عنوان تجمعات بزرگ برگزار نخواهد شد و با توجه به وضعیت استان که در حالت هشدار قرار داریم این فریضه مستحب برگزار نخواهد شد.

خادمی، تصریح کرد: در خصوص دو شهرستان پلدختر و چگنی که وضعیت آنها سفید بوده، آخرین وضعیت آنها بررسی خواهد شد و با همفکری دانشگاه‌علوم‌پزشکی و نماینده ولی فقیه در خصوص برگزاری نماز عید فطر در این دو شهرستان تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر 4932373

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار لرستان سید موسی خادمی ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد گرگان شب قدر قزوین شیوع کرونا روز جهانی قدس روابط عمومی راهپیمایی روز قدس بیرجند مشهد بروجرد و دلفان دو شهرستان لرستان سفر خواهد شد عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۴۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!

طبق اطلاعات منتشرشده از سوی وزارت آموزش‌وپرورش، میانگین کشوری نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در رشته تجربی ۱۱.۲۳، رشته ریاضی ۱۰.۷۹، رشته انسانی ۸.۷۵ و در رشته معارف ۱۰.۵۶ بوده است. درحالی‌که سال ۱۴۰۱ میانگین نمرات دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۰۲، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۶۴، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۲۰ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۱ بوده است.

این معدل در سال ۱۴۰۰، برای رشته علوم تجربی ۱۳.۱۸، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۳۵، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۴۲ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۴ ثبت‌شده است.

روزنامه فرهیختگان نوشت:در سال ۱۳۹۹ نیز معدل دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۷۳، رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۵۰، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۱.۳۴ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۶ را نشان می‌دهد.

میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال ۱۳۹۸، در رشته علوم تجربی ۱۳.۷۷، در رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۲۸، در رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۷۶ و در رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۸ بوده است.

ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که میانگین معدل نمرات دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به چهار سال پیش از آن در تمامی رشته‌ها با افت حدود دو نمره‌ای در امتحانات نهایی روبه‌رو بوده است.

ناظر به همین معیار و مولفه و با بررسی وضعیت استان‌ها، نقشه وضعیت معدل استان‌ها تا حد زیادی منطبق با نقشه فقر کشور است. به این صورت که میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در استان‌های هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خوزستان، آذربایجان غربی ۸ تا ۹ بود. خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، فارس، کرمان، گیلان، بوشهر و چهارمحال‌وبختیاری نیز استان‌هایی هستند که میانگین ۹ تا ۱۰ را ثبت کردند. یعنی معدل دانش‌آموزان این استان‌های نیز کم و هشدارآمیز است. با این حساب مجموعا، در ۱۷ استان میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد هشت تا ۱۰ بوده که در وضعیت قرمز هستند.

دیگر خبرها

  • استاندار لرستان از طرح نهضت ملی مسکن بروجرد بازدید کرد
  • رفع ۳۴ مورد تجاوز به حریم راه‌های شهرستان بروجرد
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • دامپروری یکی از مزیت‌های لرستان محسوب می‌شود
  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است