Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) گفت: هدف نظام استکبار از تشدید بحران‌ها در جوامع اسلامی کاهش اهمیت مساله فلسطین است.

حسن مروتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کشورهای اسلامی برای اولویت‌بخشی به مساله فلسطین در وهله نخست باید مسائل و بحران‌هایی که می‌تواند مساله فلسطین را تحت‌الشعاع قرار دهد را کنترل و مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بروز جنگ‌های داخلی در کشورهای اسلامی، اختلافات بین کشورهای اسلامی، تلاش استکبار برای اختلاف‌افکنی بین مذاهب اسلامی از عواملی است که می‌تواند سبب کاهش تمرکز کشورهای مسلمان بر اولویت مساله فلسطین شود.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده هدف نظام استکبار از تشدید این بحران‌ها در جوامع اسلامی کاهش اهمیت مساله فلسطین بوده که کشورهای اسلامی با هوشیاری در مورد این مساله می‌توانند مانع از تحقق این نقشه شوم شوند.

مروتی اضافه کرد: این مساله عمدتاً به نگاه غیر برابر گرایانه و سیاسی غرب به مفاهیمی نظیر حقوق بشر، حقوق زن و حقوق کودک بازمی‌گردد.

وی بیان کرد: سازمان‌های بین‌المللی و به‌ویژه سازمان ملل متحد عمدتاً تحت تأثیر دولت‌های غربی قرار داشته و این نگاه سیاسی و تبعیض‌آمیز به مفهوم حقوق کودک و زن به شکل جدی در رفتار این سازمان‌ها وجود دارد.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) ادامه داد: این نگاه سبب شده تا مسائل زنان و کودکان در کشورهای غربی مورد توجه این سازمان قرار گیرد ولی آلام زنان و کودکان فلسطینی و یمنی مورد توجه قرار نگیرد. بدیهی است کشورهای اسلامی از طریق گسترش همکاری‌ها و تقویت فعالیت‌های رسانه‌ای باید آلام کودکان و زنان فلسطینی و یمنی را به گوش جهانیان برسانند.

مروتی در پاسخ به سؤال مبارزه برای آزادی فلسطین چه نتایجی برای مبارزان به دنبال خواهد داشت؟ اظهار کرد: در پاسخ به این سؤال ضرورتاً به تاریخچه اشغال فلسطین توسط اسرائیل غاصب باید اشاره شود.

وی تصریح کرد: از زمانی که مساله فلسطین در سال ۱۹۴۸ با اشغال آن توسط صهیونیست‌ها آغاز شده دو رویکرد سازش و مبارزه مطرح شده است.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) خاطرنشان کرد: سازش هیچ ثمره‌ای در پی نداشته است و این مساله حتی برای یاسر عرفات نیز در اواخر حیات سیاسی‌اش اثبات شد.

مروتی اضافه کرد: مبارزه نیز به دو صورت وجود داشته است؛ یکی در سایه ارتش کشورهای عربی بود که به شکست در جنگ‌های ۱۹۴۸، ۱۹۵۶، ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ منجر شد، دیگر نوع مبارزه الگوی مقاومت اسلامی بود که متأثر از انقلاب اسلامی بود.

وی بیان کرد: این استراتژی در جریان جنگ ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و نبردهای اخیر گروه‌های جهادی در نوار غزه موفقیت خود را نشان داده است.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) ادامه داد: قطعاً موضوع فلسطین با آرمان‌های اسلامی و امت اسلامی گره خورده است.

مروتی عنوان کرد: مبارزه جهت آزادی فلسطین موجب بیداری مردم مسلمان و آزادگان کشورهای مختلف در سراسر دنیا و حساسیت آن‌ها به مردم مظلوم فلسطین برخلاف اراده آمریکا و اسرائیل شده است و به لطف خداوند متعال تأثیرات زیادی در عرصه تصمیم‌گیری‌های داخلی و بین‌المللی گذاشته است. ان شاالله در سایه مقاومت و آزادسازی فلسطین، سیاست مقاومت به پیروزی می‌رسد و روحیه‌ای مضاعف برای همه آزادگان در سراسر گیتی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آیت الله بروجردی مقاومت اسلامی اسراييل حقوق بشر فلسطین روز قدس کشورهای اسلامی مساله فلسطین بحران ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است

حسن کاظمی قمی سفیر و نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در افغانستان در پیامی در «ایکس» نوشت: تروریسم و مشخصاً داعش خراسان یک تهدید مشترک برون پایه برای ایران، افغانستان و کشورهای منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه طالبان شریک ایران در مبارزه با تهدید داعش است، افزود: ما افغانستان را شریک خود در مبارزه با این تهدید مشترک می‌دانیم و همکاری در این حوزه از اولویت‌ها خواهد بود.

کاظمی قمی پیش از این نیز تاکید کرده بود افغانستان مستقل ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد.

 نماینده ویژه ایران در افغانستان چندی قبل در واکنش به حمله تروریستی در مسکو نیز گفته بود کشورهای منطقه باید برابر تروریسم با منشأ خارجی متحدانه عمل کنند.

پیش‌تر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران در هرات تصریح کرده بود: ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نقش مهم متفکران دینی در ایجاد وحدت
  • مردم فلسطین، نیازمند دوراندیشی دولتهای مسلمان
  • هشدار مدیریت بحران کرمانشاه در پی تشدید سامانه بارشی
  • هشدار مدیرکل مدیریت بحران استانداری در پی تشدید بارش‌ها در کرمانشاه
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست
  • تیک‌تاک؛ صدای اعتراض
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • تیک‌تاک؛ صدایی برای اعتراض