Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@11:34:19 GMT

بستنی گردویی، دسری خوشمزه و عالی

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۵۰۶۶

بستنی گردویی، دسری خوشمزه و عالی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بستنی گردویی، یکی از خوشمزه‌ترین و عالی‌ترین دسر‌های فصل بهار و تابستان می‌باشد. مواد مورد نیاز برای تهیه این دسر عالی در دسترس می‌باشد و خیلی راحت و سریع می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید. همچنین این دسر نیازی به ابزار خاص و انجام روش مشکلی نداشته و می‌توانید آن را تهیه و میل کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشنهاد می‌کنیم که حتما بستنی گردویی را نیز برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های خود در این روز‌های گرم سال در نظر داشته باشید. مطمئناً این دسر بستنی خوشمزه و لذیذ، لذت مهمانی‌های خانوادگی شما را دوچندان خواهد کرد.

جدا از طعم عالی و خوشمزه این دسر بستنی خواص و فواید آن نیز بسیار می‌باشد. هر یک از مواد اولیه این دسر بستنی حاوی مواد معدنی سالم و مغذی می‌باشند که ده‌ها فایده و خواص را برای سلامتی افراد به دنبال خواهند داشت.

به عنوان مثال گردو یک منبع عالی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که موجب تقویت سلامت قلب، بهبود عملکرد مغز، سلامت استخوان ها، تقویت رشد مو، مراقبت از سلامت پوست و… می‌شود.

از دیگر انواع دسر‌ها و بستنی می‌توان به دسر هویج بستنی، ماست بستنی میوه ای، بستنی آناناس، آب هویج بستنی، دسر بستنی، بستنی عسل و لیمو ترش، ژله بستنی، بستنی سرخ شده و بستنی داغ اشاره کرد.

مواد لازم

شکلات خرد شده: ۱۰۰ گرم
گردو: ۲۰ گرم
خامه: ۲۰۰ میلی لیتر
شیر: ۱۰۰ میلی لیتر
بیسکویت: ۲۰ گرم

مراحل پخت

شیر را در یک ظرف ریخته و بر روی حرارت ملایم بگذارید تا گرم شود.

شکلات‌ها را خرد کنید و به ظرف شیر اضافه کنید.

وقتی شیر و شکلات کاملاً با هم ترکیب شدند، حرارت را خاموش کنید.

خامه را در یک ظرف جداگانه ریخته و با همزن آن را کمی مخلوط کنید.

سپس مخلوط سرد شده شیر را مرحله مرحله به خامه اضافه و هم بزنید.

حالا مخلوط آماده شده را در قالب بستنی بریزید و در فریزر به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید.

بعد از گذشت مدت زمان ذکر شده، بستنی را از فریزر خارج کنید و بیسکویت و گردوی خرد شده را بر روی بستنی بریزید.

مجدداً بستنی را به مدت ۱۵ دقیقه در فریزر بگذارید.

منبع: غذالند

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دسر خوشمزه بستنی خوشمزه دسر بستنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۵۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید

آفتاب‌‌نیوز :

سرکه سیب نوعی سرکه است که از آب سیب تخمیر شده تهیه می‌شود. این فرآیند شامل خرد کردن سیب برای استخراج آب آن، سپس اضافه کردن مخمر برای تخمیر قند‌های آن است.

سرکه سیب به دلیل مزایای بالقوه سلامتی خود، از جمله کمک به هضم، مدیریت سطح قند خون، و کاهش وزن شناخته شده است، اگرچه هنوز تحقیقات بیشتری برای اثبات تاثیر آن بر مدیریت وزن مورد نیاز است. در این مطلب به چند راه ساده برای افزودن سرکه سیب به رژیم غذایی روزانه اشاره شده است.

مواد مغذی موجود در سرکه سیب؟

سرکه سیب حاوی مواد مغذی مانند ویتامین C و برخی ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و منیزیم و همچنین آنتی اکسیدان‌هایی مانند پلی فنول‌ها است. همچنین حاوی اسید استیک است که مزایای سلامتی بالقوه سرکه سیب از آن نشات می‌گیرد. در این مطلب به ۷ راهی اشاره شده که می‌توانید سرکه سیب را در برنامه کاهش وزن خود قرار دهید:

به عنوان سس سالاد: با ترکیب سرکه سیب با روغن زیتون، کمی عسل یا خردل و گیاهان و ادویه‌های مورد علاقه خود، یک وینگرت ساده (یک سالاد روسی است که مواد اولیه آن شامل چغندر، سیب زمینی و هویج آب‌پز، پیاز و همین‌طور خیارشور می‌شود.) درست کنید. آن را روی سالاد بریزید تا بدون کالری اضافی طعم آن را افزایش دهید.

نوشیدنی سم زدایی صبحگاهی: روز خود را با یک لیوان آب مخلوط با یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب شروع کنید. برخی از افراد برای طعم دادن، کمی آب لیمو و کمی عسل نیز اضافه می‌کنند. این می‌تواند به شروع متابولیسم (سوخت وساز) و هضم کمک کند.

استفاده پیش از غذا به عنوان سرکوب کننده اشتها: نوشیدن مقدار کمی سرکه سیب رقیق شده قبل از غذا ممکن است به کاهش اشتها و تقویت احساس سیری کمک کند و به طور بالقوه منجر به مصرف کالری کمتر شود.

استفاده در اسموتی‌ها: یک قطره سرکه سیب را به دستور اسموتی مورد علاقه خود بیافزائید. آن را با میوه‌هایی مانند انواع توت‌ها، موز و سبزیجات همراه کنید.

در آشپزی استفاده کنید: از سرکه سیب به عنوان ماریناد (مایع چاشنی برای طعم دادن به غذا) برای طعم دادن به گوشت یا توفو یا به عنوان تقویت کننده طعم در سس‌ها، سوپ‌ها و سرخ کردنی‌ها استفاده کنید.

برای کمک به دستگاه گوارش: یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب رقیق کنید و بعد از یک وعده غذایی سنگین میل کنید. متوجه خواهید شد که به کاهش نفخ و سوء هاضمه کمک می‌کند.

به عنوان یک نوشیدنی بعد از تمرین ورزشی: سرکه سیب را با آب و کمی نمک دریا مخلوط کنید تا یک نوشیدنی ورزشی طبیعی بسازید. این نوشیدنی می‌تواند به جبران الکترولیت‌های از دست رفته در طول ورزش کمک کرده و ممکن است از هیدراتاسیون (آبرسانی) حمایت کند.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • یک سفر خبری خوشمزه!
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • ۷ راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • لعاب دار کردن قورمه سبزی ؛ اندازه دقیق سبزی قورمه برای یک کیلوگرم چقدر است؟ | ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی