Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@09:01:17 GMT

سخنان روحانی درباره بازگشایی اماکن مقدسه

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۵۶۶۴

سخنان روحانی درباره بازگشایی اماکن مقدسه

خبرگزاری فارس: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا ضمن اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان گفت: امروز سوم خرداد هم است و روز بسیار مهمی در تاریخ ملی و دفاع مقدس کشور ما است. شاید شادمانی سوم خرداد از یاد رفتنی نباشد.

وی با اشاره به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال ۶۱ ادامه داد: سوم خرداد نیرو‌های مسلح و عشایر آن پیروزی بزرگ و غرور ملی را رقم زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوم خرداد پایان یک توطئه عظیم استکبار جهانی و بین المللی و منطقه‌ای بود.

رئیس جمهور ضمن بیان اقدامات ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار داشت: مرحله مهار کرونا شروع شده و تقریباً ده استان را می‌توان بگوئیم شرایط خوبی دارند و در مرحله مهار هستند. ما در مرحله مهار بخش تشخیص را ادامه می‌دهیم، و جداسازی مبتلایان در این مرحله به شدت ادامه دارد. برای ما مهم است که دقیق‌تر مبتلایان را شناسایی و آن‌ها را جدا کنیم و به قرنطینه خانگی خود و یا در شرایطی به بیمارستان منتقل شوند.

روحانی تاکید کرد: امنیت جمعی ما هنوز کم است. آنتی بادی‌ها و پادتن‌ها به رقمی نرسیده که اطمینان بخش باشد، باید آموزش‌ها و دقت‌ها رابالا ببریم. در این جلسه مصوب شد نظارت‌ها را افزایش دهیم، ۱۸۵ هزار نفر برای نظارت آماده هستند. کادر درمان ما هم باید با همان آمادگی روز‌های اول باشد، چون شاهد یک پیک خواهیم بود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه عده‌ای دنبال هراس افکنی هستند، اظهار داشت: برخی می‌خواهند به مردم القا کنند که وضعیت غیر قابل بازگشت است. هراس افکنی اصلاً جا ندارد و ما باید به کار و فعالیت خود ادامه دهیم. ما در زمینه بازگشایی یک قدم داریم جلو می‌رویم، هراس نباید داشته باشیم و در عین حال باید دستورالعمل‌ها بهداشتی را رعایت کنیم.

روحانی گفت: ما دربرابر یک موجود نوپدید و عالم گیر روبرو شدیم، میزان مرگ و میر نسبت به ابتلا روند نزولی دارد. دوران مدت بستری هم روند نزولی را آغاز کرده است. فعالیت وزارت بهداشت برای شناسایی مبتلایان افزایش یافته که همه این‌ها بسیار خوشایند است، اما مرگ و میر‌ها نسبت به افرادی اتفاق افتاده که بیماری زمینه‌ای داشته‌اند، که یک هشدار است و بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت اعلام شده است.

وی بیان داشت: ۸۸درصد افرادی که بخاطر این ویروس در کشور فوت کرده‌اند دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

رئیس جمهور تصریح داشت: در جلسه پیش هم اماکن مقدسه را باز شدن صبح و تعطیلی و سپس بازگشایی در عصر بود، اما دوستان متولی گفتند کار سخت است. بنابر این قرار شد یک ساعت بعد از طلوع آفتاب بازگشایی و یک ساعت قبل از غروب آفتاب بسته شود و خدام نسبت به این امر هماهنگی خواهند کرد و از فردا صحن‌ها هم همزمان گشایش می‌یابد.

ادامه دارد ...

منبع: فردا

کلیدواژه: اماکن مقدسه روحانی کرونا رئیس جمهور سوم خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز چهارشنبه به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های سفر یکروزه خود به سریلانکا، با حضور در مسجد جامع «کالپیتی» شهر کلمبو، ضمن دیدار و گفتگو با نمازگزاران، نماز مغرب را نیز در این مسجد اقامه کرد.

رئیس‌جمهور با ابراز خرسندی از حضور در جمع نمازگزاران مسجد جامع شهر کلمبو، اظهار امیدواری کرد مذاکرات صورت گرفته میان دو کشور به گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های فیمابین منجر شود.

رئیسی طراحی و اجرای مجموعه سد، نیروگاه و تونل انتقال آب «اومااویا» از سوی شرکت‌های متخصص ایرانی را نماد همکاری‌های موفق دو کشور دانست و گفت: امیدواریم بهره‌برداری از این طرح‌ها افزایش رفاه مردم سریلانکا را در پی داشته باشد.

رئیس‌جمهور در ادامه وحدت و انسجام را نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام دانست و گفت: دشمنان و در راس آنان آمریکا، با ایجاد گروهک‌های تروریستی مانند داعش به دنبال ایجاد ناامنی، کشتار و تفرقه در جهان اسلام هستند، بنابراین بسیار ضرورت دارد از هر اقدام و گفتاری که میان مسلمانان تفرقه ایجاد می‌کند، پرهیز شود.

رئیسی در ادامه ظالم و ستم بی‌سابقه رژیم صهیونیستی و کشتار و نسل‌کشی در غزه را نتیجه وجود اختلافات در امت اسلامی دانست و افزود: امام خمینی (ره) از 45 سال پیش رژیم صهیونیستی را غده‌ای سرطانی برای امنیت منطقه دانسته و بر آزادی فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام تاکید کرده بود و امروز حقانیت این سخن امام راحل، بر همگان روشن شده است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دفاع از حقوق فلسطینیان را وظیفه همه مسلمانان و انسان‌های آزاده جهان می‌داند و معتقد است امروز حمایت از کسانی که از خانه، وطن، دین، ناموس و جان و عزت خود دفاع می‌کنند، شاخصی برای کشورهاست که آیا مدافع شرافت هستند، یا همراه شرارت؟

رئیسی خاطرنشان کرد: آمریکا مردم ایران را بابت دفاع از حق و عدالت مورد تحریم‌های ظالمانه قرار داد، اما جوانان ما تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند و امروز ایران در همه حوزه‌ها در حال پیشرفت است. دشمن تلاش کرد پیشرفت ایران را متوقف کند، اما ملت ایران اراده کرد پیشرفت کند و در این جنگ اراده‌ها ملت ایران پیروز شد.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به همه ما آموختند که رمز موفقیت توکل بر خدا و اعتماد به نفس و داشته‌های درونی است، گفت:‌ دشمنان برای متوقف کردن ملت ایران علاوه بر تحمیل 8 سال جنگ به ما، تلاش کردند با ترور، انفجار، توطئه و فتنه‌های متعدد این مردم را از ادامه مسیرش منصرف کنند، اما موفق نشدند. امروز مقاومت و ایستادگی در مقابل نظام سلطه نه فقط مورد توجه نظام اسلامی ایران بلکه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است که معتقدند نباید تن به زیاده‌خواهی‌ها و مظالم نظام سلطه داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • بازدید رئیس جمهور از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • فیلیپین نخستین حریف نوجوانان دختر ایران/ تلاش ۱۳ تیم برای جام
  • تفال به حافظ پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ گر من از سرزنش مدعیان اندیشم...
  • رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • ببینید | عزیمت به کراچی، مرحله سوم سفر رسمی رئیس جمهور به پاکستان