Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@13:46:00 GMT

پوئم سمفونیک«ناصر» از استاد علیقلی منتشر می شود+ تیزر

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۵۹۵۳

پوئم سمفونیک«ناصر» از استاد علیقلی منتشر می شود+ تیزر

‍‍‍‍‍‍

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری از انتشار اثر تازه استاد محمدرضا علیقلی با عنوان پوئم سمفونیک «ناصر» در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، میلاد عرفان‌پور، با بیان اینکه این اثر از شاخص‌ترین و دلنشین‌ترین آثار استاد محمدرضا علیقلی محسوب می‌شود افزود: این اثر متفاوت به یاد شهید «ناصر شراره» که دوست صمیمی استاد علیقلی و هنرمند حوزه آهنگسازی و فیلمسازی بوده است «ناصر» نام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پوئم سمفونیک برجسته، اشاراتی هنرمندانه و خلاقانه به آواهای خاطره‌انگیز انقلاب و دفاع مقدس، شده‌است از این روی، در روز آزاد سازی خرمشهر این خبر به همراه بخش کوتاهی از این اثر منتشر شده است.

 

عرفان‌پور درباره تولید این اثر گفت: پوئم سمفونیک «ناصر» در سال ۱۳۸۸ به همت باغ موزه دفاع مقدس ساخته شد و اینک با مشارکت مرکز موسیقی حوزه هنری به انتشار می‌رسد. این اثر در کارنامه استاد محمدرضا علیقلی  بی‌شک، یکی از ارجمندترین و تأثیرگذارترین آثار است. اثری که فارغ از بازار ذائقه‌های مسخ شده، موسیقی را چنانکه باید از سلوک درمی‌یابد و برای همه جان‌ها و همه جهان حرف تازه دارد.

«ناصر» را می توان عصاره‌ موسیقی انقلاب اسلامی دانست. می توان خاطره‌های چندین دهه را با همین چند دقیقه موسیقی احضار کرد. می‌توان تمام خطوط روشن وصیت‌نامه‌های شهیدان را، می‌توان تمام خطوط  پیشانی جاماندگان از کاروان شهیدان را، می‌توان تمام دردها، امیدها، حماسه‌ها، جراحات و فتوحات این سرزمین را با «ناصر» به یادآورد.  

احتمالا این اثر فاخر، در سالگرد شهادت شهید هنرمند، ناصر شراره رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس موسیقی شهید حوزه هنری پوئم سمفونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۵۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیزر جالب نایکی از معرفی پیراهن اول لیورپول در فصل 2024/25 / فیلم

لیورپول از کیت اول خود برای فصل 2024/25 رونمایی کرد.

دانلود (8.1MB)

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیکر عیسی بخشی آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • از وطنم ایران تا شب‌نورد؛ با تارِ لطفی + فیلم
  • استاد موسیقی شمال خراسان را بهتر بشناسیم
  • عیسی قلی پور درگذشت
  • هنرمند پرآوزاه موسیقی خراسان شمالی درگذشت
  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • تیزر جالب نایکی از معرفی پیراهن اول لیورپول در فصل 2024/25 / فیلم
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد