Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:25:33 GMT

 کرونا برخی نوازندگان را راهی خیابان‌های مشهد کرد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۶۱۴۵

 کرونا برخی نوازندگان را راهی خیابان‌های مشهد کرد

مجتبی قیطاقی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: نوازندگان در این مدت تلاش کردند برای شادی مردم در فضای مجازی و خیابان‌ها به نوازندگی و خوانندگی بپردازند که برخی از آنان بویژه نوازندگان سنتی نیز به دلیل مشکلات مالی و فشارهای اقتصادی درآمدزایی در خیابان‌ها را در پیش گرفتند.

وی ادامه داد: شیوع کرونا و تعطیلی اجباری مراکز فرهنگی و هنری لطمه بسیار به هنرمندان زد، از نیمه اسفند ماه همه مجتمع‌های فرهنگی و هنری استان تعطیل شدند و تعطیلی آنها هنوز ادامه دارد و این موضوع موجب ضرر و زیان فعالان عرصه موسیقی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس انجمن موسیقی خراسان رضوی گفت: به خاطر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا آموزشگاه‌های آزاد هنری نیز تا ابتدای اردیبهشت ماه تعطیل بودند که صاحبان ۲ آموزشگاه به دلیل عدم توانایی در پرداخت اجاره مکان ناگزیر به رها کردن کسب و کار خود شدند.

وی افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه ۶۰ آموزشگاه آزاد هنری خراسان رضوی فعالیت خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری کلاس‌های انفرادی آغاز کرده‌اند که از این تعداد ۴۸ آموزشگاه در مشهد قرار دارد.

قیطاقی اظهار امیدواری کرد هرچه سریعتر مجتمع‌ها و مراکز فرهنگی و هنری بازگشایی شوند تا اقتصاد هنر جان دوباره‌ بگیرد. 

۱۸۰ آموزشگاه آزاد هنری دارای مجوز در رشته‌های هنرهای تجسمی و خوشنویسی، سرود و آهنگ‌های انقلابی، هنرهای نمایشی و هنرهای سنتی در استان خراسان رضوی فعایت دارد که ۸۰ آموزشگاه از این تعداد در شهر مشهد فعال است.

۲۵ آموزشگاه موسیقی و پنج شرکت تولید و تکثیر آثار موسیقایی نیز در خراسان رضوی فعالیت دارد.
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۳۱ هزار و ۶۵۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری جان هفت هزار و ۳۰۰ را در کشور گرفته است. همچنین تاکنون ۱۰۲ هزار و ۲۷۶ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد دفتر موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد دفتر موسیقی ویروس کرونا مشهد دفتر موسیقی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۶۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

محسن ذاکریان در همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد که با همکاری بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی و جمعیت هلال احمر استان امروز در اردوگاه فرهنگی و تربیتی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: آمار‌های غیررسمی در کشور نشان می‌دهد که سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در سطح کشور انجام می‌شود، عددی که بسیار نگران‌کننده بوده و لازم است تا همه دستگاه‌ها در این زمینه فعالیت‌های جدی کنند.

وی تصریح کرد: مرکز نفس در سال ۱۴۰۰ کار خود را در مشهد و با هدف جلوگیری از سقط عمد جنین سالم آغاز کرد و تاکنون بیش از ۳ هزار مورد جلوگیری از سقط عمد جنین سالم در نقاط مختلف کشور توسط مرکز نفس انجام شده است.

رئیس قرارگاه نفس کشور و مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین دلیل سقط عمد در کشور را ناسازگاری زوجین و احساس عدم امنیت بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیکر عیسی بخشی آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • جان باختن پاکبان مشهدی بر اثر لغزندگی خیابان و بی احتیاطی راننده
  • وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت
  • لغزندگی خیابان و بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد
  • پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است