Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز تاسف از تصمیم آمریکا برای خروج از معاهده آسمان‌های باز، از واشنگتن خواست آن را مورد بازبینی قرار دهد.

 «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دولت دونالد ترامپ خواست درباره تصمیمش برای خروج از معاهده آسمان‌های باز تجدیدنظر کند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، بورل در بیانیه‌ای گفت: من از اعلام تصمیم آمریکا درباره خروج از معاهده آسمان‌های باز متأسفم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این معاهده عنصر اصلی معماری کنترل سلاح ماست و مثل سوپاپ اطمینان و تدبیر امینت‌ساز عمل می‌کند.

وی افزود: در حالی از روسیه می‌خواهم فوراً به اجرای کامل این معاهده بازگردد که از ایالت متحده نیز درخواست دارم در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

این مقام اتحادیه اروپا یادآور شد که معاهده آسمان‌های باز از زمان اجرایی شدن در سال ۲۰۰۲ بیش از هزار و ۵۰۰ ماموریت شناسایی بر فراز سرزمین‌های کشورهای امضاکننده فراهم کرده که همین مسئله باعث شفافیت و قابلیت پیش‌بینی شده است.

بورل در ادامه گفت که اتحادیه اروپا پیامدهای این تصمیم را بر امنیت خود بررسی خواهد کرد.

روز جمعه، معاون وزیر خارجه روسیه، «سرگئی ریابکوف»، گفت که آمریکا رسماً مسکو را از تصمیم خود درباره خروج از این معاهده آگاه کرده است. این مقام روس تاکید کرد که خروج واشنگتن از توافق پروازهای نظارتی به اختلال در سیستم امنیتی منجر خواهد شد.

بعد از آن که روز پنجشنبه «دونالد ترامپ» برنامه خروج آمریکا از این معاهده را مورد تایید قرار داد، «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان، بابت این تصمیم دولت آمریکا عمیقاً ابراز تاسف کرد.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا هم گفت که بازه خروج از دیروز جمعه تا شش ماه آینده آغاز شده، اما اگر روسیه به پایبندی کامل به معاهده بازگردد، امکان تجدیدنظر در این تصمیم وجود دارد. پامپئو مدعی شد که مسکو این توافق را به ابزاری برای ارعاب و تهدید تبدیل کرده است.

«الکساندر گروشکو»، یکی از معاونان وزیر خارجه روسیه پیش از این تاکید کرده بود که این کشور معاهده را نقض نکرده و افزوده بود که مسکو مصمم است که تا زمانی که این توافق معتبر باقی بماند، به تمام الزامات آن پایبند باشد.

معاهده آسمان‌های باز که سال ۱۹۹۲ امضا شد و در سال ۲۰۰۲ اعتبار پیدا کرد، برنامه‌ای را تدوین کرده که بر اساس آن پروازهای نظارتی غیرمسلح بر فراز کل محدوده کشورهای عضو این توافق امکان‌پذیر است.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: خروج از معاهده آسمان های باز اتحادیه اروپا وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۶۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید اتحادیه اروپا ۱۵ میلیون یورو را برای پیش‌گیری و درمان سوءتغذیه در میان زنان، دختران نوجوان و کودکان و بهبود خدمات آب و فاضلاب در افغانستان اختصاص داده است.

یونیسف روز شنبه، ۸ ثور، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که با این کمک برنامه ۲۷ ماهه در ۲۲ ولایت کشور اجرا خواهد شد.

قرار است از طریق این برنامه، برای ۸۰ هزار تن آب آشامیدنی و برای ۲۰۶ هزار تن خدمات صحی و به شش‌ هزار دختر نوجوان آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای فراهم شود.

بربنیاد آمار یونیسف، افغانستان با حدود ۲۹ میلیون نیازمند، از جمله ۱۵.۸ میلیون کودک و ۱۱ میلیون زن که به کمک‌های بشری نیاز دارند، یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان است.

روز گذشته نیز اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که برای کمک به مهاجران اخراج شده از ایران و پاکستان،‌ ۱۷ میلیون یورو به سازمان بین‌المللی مهاجرت اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تصمیم رونالدو نازاریو: خروج کامل از عرصه باشگاه‌داری
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • پس از انتقادات فراوان: وی‌اِی‌آر در سوئد اجرا نمی‌شود!
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان