Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@03:03:48 GMT

با قرض و وام وارد بورس نشوید

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۷۳۱۲

با قرض و وام وارد بورس نشوید

ایران اکونومیست- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه به کسانی پیشنهاد می ‌شود که پول مازاد دارند و برای حفظ ارزش سرمایه خود بورس را انتخاب می‌کنند و ریسک آن را هم می‌پذیرند.

 سید حمید میرمعینی درباره خطرات ورود مستقیم سهام‌داران مبتدی و سرمایه‌داران خرد به بازار سرمایه اظهار داشت: در شرایط رکود و ریزش بازار سهام‌داران خردی که با مقررات، مکانیزم و قواعد معاملات بازار، نحوه رفتار معامله‌گران و بازیگران بازار آشنا نیستند، آسیب می‌بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه‌ داد: در بازار سرمایه تعداد بسیار زیادی خریدار و تعدا بسیار زیادی فروشنده داریم که رفتار برخی از آنها مبتنی بر هیجانات روانی است و سهام‌دارانی هم براساس مطالعات و بررسی وتحلیل‌هایی که انجام می‌دهند نسبت به معامله سهام تصمیم می‌گیرند، بنابراین بازار سرمایه محل تضارب آرا و افکار است و نمی‌توان همواره امتداد انتظار روند مثبت یا منفی را در این بازار داشت. نمی توان انتظار داشت که همواره یک روند در بازار سرمایه ادامه داشته‌ باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه این بازار برای افرادی که مبتدی‌ هستند، قابل اطمینان نیست و نباید به صورت مستقیم وارد بازار شوند، گفت: با توجه به رشد چند ماه اخیر بازار سرمایه عده‌ای با رفتار هیجانی و با رویاپردازی وارد بورس شدند که البته این رفتارهای هیجانی ممکن است در هر بازاری رخ دهد اما غیرحرفه‌ای هایی که در این شرایط وارد بازار شدند معمولا بازدهی مورد نظر را کسب نمی‌کنند.

میرمعینی افزود: در حال حاضر به لحاظ اقتصادی و رفتار هیجان‌زده از سوی مردم بازار سرمایه با ریسک‌هایی مواجه شده و به طور قطع در این شرایط مبتدی‌ها متضرر می‌شوند و ضررشان هم به زودی جبران نخواهد شد.

وی با ارایه توصیه‌هایی به سهام‌داران خرد اظهار داشت: سهام‌داران خرد و مبتدی‌ بدانند که اگر با نقد کردن دارایی‌ها وارد این بازار می‌شوند باید دید بلندمدت داشته‌ باشند. سهام‌داران با این دید باید خریدار سهام ارزنده باشند و به سراغ شرکت‌هایی بروند که سودهای عملیاتی و پشتوانه دارایی خوبی دارند. خریدار سهام صنایع و گروه‌هایی باشند که دارای مزیت نسبی هستند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: توصیه دیگر این است که این افراد به طور غیرمستقیم و از طریق شرکت‌های سبد گردان و صندوق‌های سرمایه گذاری وارد بورس شوند.

میرمعینی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین توصیه این است که مبتدی‌ها به هیچ وجه از اهرم استفاده نکنند، اینکه با وام یا قرض در بورس سرمایه‌گذاری کنند بسیار خطرناک است، گفت: سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه به کسانی پیشنهاد می ‌شود که پول مازاد دارند و برای حفظ ارزش سرمایه خود بورس را انتخاب می‌کنند و ریسک آن را هم می‌پذیرند و البته با این انتخاب خود هم در افزایش تولید و هم تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کشورمان موثر خواهند بود.

 

 ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار سرمایه سرمایه گذاری سهام داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۷۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در رابطه با قرارداد‌های آتی تک سهم تاکنون بیش از ۳۰ نماد در بازار ابزار‌های نوین خودمان در قالب قرارداد آتی تک سهم شروع به کار کردند نکته‌ای که وجود دارد این است که omsهای متنوعی بتوانند اضافه شوند در حال حاضر دو تا از oms مجوز گرفتند به مرور که چند oms دیگر هم اضافه شوند به امید خدا ما نماد‌های پایه‌ایی که بخواهند در بازار قرارداد آتی تک سهم فعالیت داشته باشند را اضافه خواهیم کرد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: فکر می‌کنم به امید خدا تا پایان سال بتوانیم به بیش از ۴۰ نماد به عبارتی حداقل نماد‌هایی که گردش بالایی دارند این فرآیند را افزایش دهیم.

گودرزی در رابطه با اهمیت قرارداد آتی تک سهم هم بیان کرد: دو طرفه شدن بازار مهم‌ترین فاکتور و عامل ایجاد این بازار است و فکر می‌کنم بازار آتی تک سهم می‌تواند کمک شایانی کند که حتی در بازار نزولی هم معامله‌گران سود داشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص