Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر نقطه عطف هشت سال دفاع مقدس است، گفت: باید از گنج با برکت دفاع مقدس در جهت ارائه دستاوردهای آن به نسل جوان استفاده کرد. تاریخ انتشار: 11:58 - 03 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۳۱۸۱

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی ارتش، نشست تخصصی ستاد برگزاری چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس با حضور امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از معاونین آجا در ستاد ارتش انجام و برنامه های این ستاد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگ کننده ارتش در این نشست که فرماندهان یکان‌های آجا در مناطق و یکان های ارتش از سراسر کشور نیز به صورت ویدئوکنفرانس در آن حضور داشتند، با بیان اینکه چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس آجا با شعار محوری «ما قوی هستیم» از روز سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر آغاز می شود، افزود: الحمدلله و همانگونه که همه مستحضرید ارتش جمهوری اسلامی ایران با همراهی سایر نیروهای مسلح از امتحان مبارزه با بیماری کرونا که ظرف چند ماه گذشته کشور را درگیر کرده بود با تلاش و برنامه ریزی هایی که انجام شد و نیروهایی که پای کار آمدند؛ سرافراز بیرون آمد و بار دیگر فدایی ملت بودن را به منصه ظهور رساند.

وی در این رابطه افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی باعث شده امروز پادگانها و مراکز نظامی ما در بهترین و سالم‌ترین وضعیت باشند و کارکنان و خانواده‌های ما و سربازان اطمینان دارند که سالم ترین محیط، پادگان‌ها هستند و این وضعیت باید تا رفع این بیماری ادامه یابد.

معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه گفت: سوم خرداد سالروزآزادسازی خرمشهر عزیز است و ما درود می‌فرستیم به روح شهدا و امام شهدا و عرض سلام داریم خدمت همه پیشکسوتان و خانواده شهدای عملیات‌ بیت المقدس. عملیات‌ بیت المقدس ویژگی های خاصی را برای ما به ارمغان آورده است به نحوی که شرکت کنندگان در عملیات بیت المقدس شامل ارتش، سپاه بسیج مردمی و جهاد سازندگی در این عملیات تمام توان و نیروهای خود را پای کار آورده بودند.

وی در ادامه به ویژگی های عملیات بیت المقدس اشاره کرد و گفت: فاصله بین دو عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس تنها یک ماه بود در حالی که برای آماده شدن در این عملیات بزرگ نیاز به زمان بیشتری وجود داشت اما نیروهای مسلح ما در کمتر از یک ماه بعد از عملیات فتح‌المین، عملیات بزرگ دیگری به نام بیت‌المقدس را رقم زدند. وسعت منطقه عملیات در این عملیات 10 برابر عملیات طریق القدس و دو برابر عملیات فتح‌المبین بود یعنی ۶۰۰۰ کیلومتر. مداومت عملیات نیز در عملیات بیت‌المقدس بسیار چشمگیر بود به نحوی که عملیات آفندی ۲۶ روزه کار بسیار بزرگی بود که در عملیات بیت المقدس انجام شد. تأمین نیرو، سلاح، شناسایی، کنترل دشمن و غیره در طول ۲۶ روز کاری بسیار عظیم بود. عملیات عبور از رودخانه نیز بسیار مهم و پیچیده بود که در عملیات بیت المقدس انجام شد و پنج لشکر در طول شب از رودخانه عیور کردند و به لطف خدا و همت رزمندگان این کارها انجام شد و تعجب جهانیان را برانگیخت.

امیر دریادار سیاری توکل به خدا، توسل به ائمه اطهار (ع) و تکیه بر نیروهای رزمنده را نیز در این عملیات بسیار مهم و چشمگیر دانست که باعث شد این عملیات معجزه گونه به پیروزی برسد.

معاون هماهنگ کننده ارتش در مورد نتایج عملیات بیت المقدس نیز به آزادسازی بیش از ۶ هزار کیلومتر مربع از خاک کشور، آزادسازی خرمشهر پس از 19 ماه اسارت که دشمن با انبوهی از امکانات حتی فکرش را هم نمی کرد که ایران بتواند خرمشهر را آزاد کند، اسارت بیش از ۱۹ هزار نفر از دشمن و به هلاکت رسیدن ۱۶ هزار نفر از دشمن بعثی، انهدام بیش از ۶۰۰ دستگاه انواع خودرو و بیش از ۶۶۰ فروند بالگرد و هواپیما در این عملیات بعنوان تنها بخشی از دستاوردهای این عملیات اشاره کرد و گفت: در عملیات بیت المقدس رژیم بعثی عراق بی اعتبار و بی آبرو شد و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در جنگ و مقابله با دشمن به نمایش درآمد. بالندگی و غرور نیز در بین مردم اوج گرفت .

دریادار سیاری به سخن ماندگار امام (ره) در پایان عملیات بیت المقدس که فرمودند "خرمشهر را خداوند آزاد کرد" و "فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌های اسلامی است" نیز اشاره کرد و افزود: عملیات بیت المقدس به خاطر خداباوری و همدلی، هماهنگی، انسجام و پشتیبانی خوب ملت و تکیه بر ارزش های اسلامی به پیروزی رسید.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به برنامه‌های اجرایی چهلمین سال آغاز دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: از امروز سوم خرداد سال ۱۳۹۹ تا پایان سال برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس دنبال می شود و انتظار ما از تمامی نیروها و یکان های آجا در گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس این است که با انتقال تجارب دفاع مقدس، این تحارب را به نسل جوان منتقل نمایند. به آزادگان و پیشکسوتان نیز توجه لازم را داشته و از آنها برای سخنرانی و انتقال تجارب شان دعوت کنند. هدایت الهی فرماندهی ولی فقیه و وحدت و همدلی تمام اقشار جامعه در کسب این پیروزی باید در این چهل و سه هفته به خوبی تبیین شود. تبیین آثار و دستاوردهای عملیات بیت المقدس و پیروزی‌های به دست آمده نیز انجام بشود.

امیر سیاری در ادامه به تفصیل به برنامه‌های نیروهای آجا و سازمان‌های وابسته در طول 43 هفته گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد.

در ادامه این جلسه، فرماندهان یکانها و مناطق عملیاتی ارتش به ارائه نقطه نظرات خود و برنامه های یکان‌های متبوعشان در گرامیداشت چهلمین سال آغاز دفاع مقدس به صورت ویدئو کنفرانس پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امیر سیاری آزادسازی خرمشهر معاون هماهنگ کننده ارتش عملیات بیت المقدس جمهوری اسلامی ایران آزادسازی خرمشهر چهلمین سال دفاع مقدس انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۷۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه به آینده باید در تربیت و آموزش ارتش وجود داشته باشد

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در همایش تجلیل از برترین اساتید و مربیان ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سالن کوثر سازمان عقیدتی ارتش برگزار شد، با بیان اینکه اهمیت نیروی انسانی در همه سازمان‌ها مشخص است، اظهار داشت: پیش‌تر گفته می‌شد نیروی انسانی، اما امروز از آن به عنوان سرمایه انسانی یاد می‌شود که باید آموزش دیده و با مهارت باشد.

معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد کل ارتش افزود: آنچه در دنیای امروز موجب بالندگی سازمان‌ها می‌شود سرمایه انسانی آنهاست و اگر نیروی انسانی بالنده، کیفی و سرافراز در سازمان وجود نداشته باشد، مسیر سازمان به طور قطع معکوس می‌شود و رشد نمی‌کند.

وی ادامه داد: باید به تربیت و آموزش آینده سازان در ارتش توجه کنیم که مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید اولویت اول فرماندهان باشد و از موضوعاتی است که باید همیشه در دستور کار ما قرار داشته باشد.

دریادار سیاری با بیان اینکه جایگاه تربیت و آموزش یک جایگاه بسیار والا است، تاکید کرد: مربیان و اساتید با از خود گذشتگی، ایثار و تلاش موجب تربیت نیروی انسانی با کیفیت می‌شوند.

وی افزود: مربیان و اساتید همه کسانی که امروز توسط مربیان تربیت شده و آموزش می‌بینند آینده سازان ارتش هستند بنابراین جایگاه اساتید و مربیان در ارتش جمهوری اسلامی ایران یک جایگاه والا و ارزشمند است که باید به آن توجه خاصی داشت.

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد کل ارتش با بیان اینکه تهدیدات آینده متفاوت هستند، گفت: اساتید باید توجه کنند دانشجویان خود را به گونه‌ای آموزش دهند که برای مقابله با تهدیدات آینده آمادگی داشته باشند. اگر نگاه به آینده وجود نداشته باشد، تربیت و آموزش دچار روزمرگی می‌شود.

دریادار سیاری بیان داشت: محیط، فناوری‌ها، سلاح و تجهیزات آینده در حال تغییر است و هر جنگی که امروز اتفاق می‌افتد در مقایسه با جنگ‌های گذشته حاوی تغییراتی است. به همین دلیل باید با توجه به تهدیدات در آینده دانشجویان را تربیت کنیم.

وی ضمن تاکید بر لزوم عدم دچار شدن به غافلگیری فناورانه در جنگ‌ها، تاکید کرد: ما باید همگام با فناوری‌ها آموزش دهیم و به پیش برویم.

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد کل ارتش ادامه داد: اقدامات خانواده تربیت و آموزش ارتش، بسیار ارزشمند است که نمونه آن برگزاری نخستین نمایشگاه تربیت آموزش در سال گذشته است و دستاورد‌های نمایشگاه به گونه‌ای بود که دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از این دستاورد‌ها استقبال کرد و خواستار اجرای آن در این نهاد شد.

دریادار سیاری گفت: همه دانشجویانی که در مراکز آموزشی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحصیل می‌کنند باید بتوانند نیاز‌های جنگ آینده را تامین کنند.

دریادار سیاری بر لزوم نظارت مستمر بر آموزش‌ها تاکید کرد و گفت: همه مربیان و اساتید دقت و تلاش کنند تا دچار خواب حرفه‌ای نشوند، خواب حرفه‌ای به این معناست که گاهی به علت انجام بسیار زیاد یک کار تصور می‌کنیم که در حد اعلای آن کار قرار داریم و برتر از ما وجود ندارد.

وی افزود: هنگامی که به این حالت رسیدیم یعنی دیگر به پژوهش، مطالعه و به روز شدن کاری نداریم و فکر می‌کنیم نسبت به همه مطالب اشراف داریم، آنگاه دچار روزمرگی می‌شویم که آفت مدیریت و فرماندهی است.

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد کل ارتش با بیان اینکه اگر دچار روزمرگی در حوزه تربیت و آموزش شویم و به روز نشویم و نسبت به فناوری‌ها و تجهیزات روز تسلط نداشتیم، افزود: این زمان است که دچار روزمرگی و خواب حرفه‌ای می‌شویم و خواب حرفه‌ای بزرگترین آسیبی است که در حوزه تربیت و آموزش بر یک استاد و مربی غلبه پیدا می‌کند.

دریادار سیاری در پایان گفت: استاد و مربی باید هنگام مراجعه به هر کلاس به روز باشد، چون فناوری و علم در حال تغییر بوده و دانشجوی تحت آموزش نیز با روز گذشته متفاوت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۰ برنامه فرهنگی، هنری و اجتماعی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • نگاه به آینده باید در تربیت و آموزش ارتش وجود داشته باشد
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • یک روایت از جهادگران در عملیات بیت‌المقدس
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد