Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار لرستان گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت را نسل به نسل ترویج دهیم چون تا زمانی فرهنگ ایثار و شهادت  در کشور ما باقی باشد این کشور از طمع و حمله بیگانگان در امان خواهد ماند. ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد محمود ثمینی ظهر امروز در مراسم سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران عرصه سلامت  که همزمان با سالروز فتح خرمشهر در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان برگزار شد با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: اگر تکلیف جنگ و بستن دهن یاوه گویان به ویژه رژیم عراق داشتیم به واسطه فتح خرمشهر بود و این فتح در واقع نقطه عطف هشت سال جنگ تحمیلی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: دشمنان به واسطه استحکامات پیچیده نظامی که در خرمشهر ایجاد کرده بودند تصور نمی‌کردند ایران بتواند خرمشهر را آزاد کند ولی با همت جوانان ایران تمام نیروهای مسلح، بسیجیان و راهنمایی‌های ارزشمند امام راحل و همچنین برنامه‌ریزی دقیق فرماندهان جنگ رویای پوشالی دشمنان در هم شکست و طی عملیات بیت المقدس خرمشهر را که نماد ایثار و مقاومت بود از چنگال دشمن خارج کردند.

‌‌170 شهید و 200 مجروح سهم البرز در آزادسازی خرمشهر‌فرمانده سپاه کردستان:‌ عملیات آزادسازی خرمشهر حاصل خلاقیت، ابتکار و طراحی ‌شهید حسن باقری بودتداوم ورود کالای اساسی به ایران / تخلیه 340 هزار تن کالا در بندر شهید بهشتی /‌جزئیات جدید از سرمایه‌گذاری هندی‌‌ها

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان عنوان کرد: پس از فتح خرمشهر بیش از 19 هزار نفر از دشمنان توسط رزمندگان اسلام اسیر شدند و به طور یقین تمام جولانهایی که حامیان صدام می‌دادند حیثیتشان در دنیا رفت اما با کمال تاسف چون تمام رسانه‌های بیگانگان در اختیارشان بود اجازه ندادند عظمت کار کاملا به تصویر کشیده شود. 

وی با اشاره به اهمیت پاسداشت ایثار و شهادت بیان کرد: همواره در گذشته ایران کهن هرگاه بیگانگان به این مملکت کهن حمله کردند قطعه‌ای از خاک ایران را جدا کردند اما علی‌رغم اینکه  در 8 سال دفاع مقدس بیش از 46 کشور مقتدر جهان به واسطه تسهیلات جنگی و پشتیبانی مالی از صدام با ایران می‌جنگیدند ایران اسلامی با کمترین امکانات و به همت مردم و خانواده‌های معظم شهدا که فرزندانشان را به جبهه فرستادند و همچنین صبر و مقاومت اسرای ایرانی در زندان‌های عراق 8 سال دفاع مقدس را با سربلندی پشت سر گذاشتیم و حتی یک وجب  از خاک ایران به دست دشمن نیفتاد.

ثمینی گفت: آنچه حائز اهمیت است این است که باید یادمان باشد در هر پست و مقامی که هستیم به واسطه رشادت‌های ایثارگران، جانبازان و شهداست و این فرصتی است برای خدمت رسانی به مردم که خداوند به ما عنایت کرده است که باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم و سعی کنیم فرهنگ ایثار و شهادت را نسل به نسل ترویج دهیم چون تا زمانی فرهنگ ایثار و شهادت  در کشور ما باقی باشد این کشور از طمع و حمله بیگانگان در امان خواهد ماند.

وی تصریح کرد: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس هستیم و در 31 شهریور ماه 59 با حمله توپخانه‌ای وارد خاک ایران شدند و تجاوز را آغاز کردند انتظار این است به نحو شایسته سالگرد چهلم دفاع مقدس  را گرامی بداریم و دستگاه‌ها و نهادها برنامه‌های مختلفی داشته باشند که بتوانیم همچون چهلمین سالگرد پیروزی انقلابی اسلامی که به نحو شایسته پشتت سر گذاشته‌ایم  چهلمین سال دفاع مقدس را نیز گرامی بداریم.

انتهای پیام/645/ ت

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرهنگ ایثار و شهادت دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۸۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران بامدادی غزه

به گزارش خبرگزاری مهر بر اساس گزارش شبکه المیادین، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌های مسکونی را در محله السلام واقع در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند که به دنبال آن تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌های فلسطینی‌ها را در محله الزیتون واقع در جنوب شرق شهر غزه نیز هدف قرار دادند. این جنگنده‌های متجاوز ساعتی قبل شمال اردوگاه النصیرات را بمباران کردند.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز همزمان با حمله‌های جنگنده‌های این رژیم بخش‌های مختلف نوار غزه را زیر آتش گرفت.

این حمله‌های زمینی بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه را در برگرفت. عناصر رژیم صهیونیستی بمب‌های دودزا به سمت فلسطینی‌های ساکن بیت لاهیا شلیک کردند.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی محل تجمع آوارگان فلسطینی در نزدیکی مدرسه ابوعربان در اردوگاه النصیرات را بمباران کردند که به دنبال آن دست کم چهار فلسطینی به شهادت رسیدند.

روز گذشته وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت سه کشتار و جنایت دیگر را علیه فلسطینی‌ها در این باریکه مرتکب شد. در این حمله‌ها ۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۵۹ نفر هم زخمی شدند.

شمار کلی شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۷۷ هزار و ۱۴۳ نفر افزایش یافته است. هنوز هزاران نفر نیز مفقود یا زیر آوار هستند. همچنین بیش از ۷۲ درصد قربانیان جنگ در غزه زن و کودک هستند.

کد خبر 6087210

دیگر خبرها

  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران بامدادی غزه