Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت اقتصاد از تشکیل بزرگترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) در کشور از نظر ارزش سرمایه گذاری و تعداد سهامداران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: بیش از سه میلیون و چهار صد و هشتاد و یک هزار (3481000) نفر با سرمایه گذاری بیش از 5886 میلیارد تومان از آحاد مردم در این پذیره نویسی مشارکت نمودند که بیانگر تشکیل بزرگترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) در کشور از نظر ارزش سرمایه گذاری و تعداد سهامداران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پذیره ‏نویسی از سامانه های کارگزاری ‏های بورس و سامانه‏ های آنلاین معاملاتی و درگاه ‏های غیرحضوری و حضوری 14 بانک‏ منتخب از تاریخ ۱۳۹۹/۲/۱۴ لغایت ۱۳۹۹/۳/۱  استفاده شد.

این واگذاری، فرصت بی ‏نظیری را برای ورود آحاد جامعه به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های معتبر کشور با هدف مردمی کردن اقتصاد و امکان دسترسی آحاد مردم کشور به بازار سرمایه و انتفاع از رشد این بازار فراهم آورد.

از مردم شریف کشور که با استقبال از پذیره نویسی  واحد های صندوق واسطه گری مالی یکم پا به عرصه این سرمایه گذاری نهادند  و همچنین تلاش های متعهدانه  دست اندارکاران این طرح بویژه سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان خصوصی سازی، بانک ها، کارگزاری ها، رسانه ها گروهی بویژه صدا و سیما و همکاران وزارت امور اقتصادی و دارایی در سطوح ستاد و استانها که در طراحی، اجرا و اطلاع رسانی این مهم مشارکت نمودند، قدردانی و تشکر می نماید.

‌امید است، دو صندوق قابل معامله آتی (پالایشی و پتروشیمی و صنایع فلزی و خوردویی) نیز با توجه به آنکه فرصتی مشابه این صندوق برای آحاد جامعه فراهم می سازد، همچنان مورد توجه قرار گرفته و نتیجه آن رونق و تعمیق بازار سرمایه کشور در کنار تحقق هدف والای تقویت بخش خصوصی و مردمی کردن اقتصاد باشد، چرا که رونق، تعمیق و بلوغ بازار سرمایه هدفی است راهبردی که وزارت امور اقتصادی و دارایی همواره آن را دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سرمایه گذاری بورس اقتصاد سرمایه سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۸۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، برزو حق شناس، کارشناس و فعال بازار سرمایه در رابطه با فلسفه بازارگردانی و مخالفت یا موافقت با این موضوع بیان کرد: بنده قصد ندارم به این موضوع به عنوان یک دیدگاه صفر و صد نگاه کنم. در مجموع، اگر بخواهیم بگوییم که بازارگردانی از سال ۹۹ به بعد برای بازار سرمایه مفید یا مضر بوده است؟ باید به این نکته توجه کرد که بازارگردانی در مقاطعی، نقدشوندگی بازار را بالا برده و اجازه داده است افرادی که قصد خروج از بازار و یا ورود به آن را داشته‌اند این کار را انجام دهند و این موارد از جمله محاسن بازارگردانی محسوب می‌شوند، ولی در مجموع، اگر بخواهیم مزایا و محاسن آن را کنار هم بگذاریم به نظر بنده، بازارگردانی به ضرر بازار سرمایه بوده؛ به‌طوری که بیشتر به بورس ضربه زده است تا این‌که بخواهد برای آن کمک‌کننده باشد و برای این موضوع، دلایل خاص خودم را دارم. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000J3A

دیگر خبرها

  • صندوق سرمایه‌گذاری سهامی‌ چیست؟
  • فروش میلیاردی دو کد در خوساز
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • سود ۱۳۵۰ درصدی صندوق سهامی سرو!
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟