Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@09:57:27 GMT

مقابله با صید غیر مجاز با همکاری شیلات

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۸۸۱۱

مقابله با صید غیر مجاز با همکاری شیلات

در شورای حفاظت منابع و آبزیان شیلات هرمزگان و در جهت حفاطت از ذخایر آبزیان خلیج فارس و دریای عمان که با حضور سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان،فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان، معاون برنامه ریزی و منابع، سرپرست صیدو بنادر ماهیگیری و جمعی از مسئولین شیلات استان برگزار گردید، مطرح شد:همکاری مستمر شیلات با جامعه صیادی و یگان حفاظت عاملی مهم در مقابله باصید غیر مجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،در این نشست عبدالرسول دریایی با اشاره به اهمیت حفظ منابع و ذخایر ارزشمند دریایی و  فعالیت های یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در جهت صیانت از آن گفت: بدون شک ارتقای نیروی انسانی یگان حفاظت منابع آبزیان و تامین منابع مالی و تجهیزات مورد نیاز این یگان نقش بسزایی در برخورد با تخلفات صیادی دارد.

وی تصریح کرد: در مقابله با تخلفات و قانون شکنی ها همواره فرهنگ سازی و پیشگیری بهتر از مقابله و درمان است که در این راستا نیز، ارتقای برنامه های آموزشی و فرهنگی در دستور کار قرار خواهد گرفت .

این مسئول ضمن تشکر از مشارکت جامعه صیادی استان در رعایت قوانین صیادی جهت حفظ ذخایر با هر تخلف و صید غیر مجاز برابر قوانین برخورد خواهد شد  .

دریایی افزود: جهت حفاظت و صیانت از ذخایر آبزیان نیاز به حمایت مادی و معنوی از یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات می باشد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان در این نشست  با بیان اینکه در راستای حفاظت از منابع آبزیان مسایل و مشکلاتی وجود دارد گفت :  باتوجه به گستردگی طول نوار ساحلی کمبودنیروی انسانی، عدم اختصاص ردیف اعتباری و بودجه مناسب به یگان جهت برنامه ریزی، عدم تامین سوخت به شناورها  نبود شناور نیمه سنگین که قابلیت ماندگاری و دریاروی به مدت 3 الی 4 روز در دریا را داشته باشد را از اهم این مشکلات دانست.

سرهنگ آزادی با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع آبزیان برای نسل آینده و صید و صیادی اصولی پایدار گفت : در همین راستا در سال گذشته یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان موفق به توقیف بالغ بر ۱۹۹ فروند شناور صیادی متخلف که به روش صید غیر مجاز اقدام  می نمودند توقیف و  اعمال قانون شدند.

وی با اشاره به آمار و عملکرد کشفیات در دو ماهه سال جاری گفت : تعداد 19 فروند شناور های صید صنعتی و سنتی  به علت عدم رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی و عدم ثبت پلاک ثبتی برروی شناور و صید غیر مجاز به کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی اداره کل شیلات استان  و دادگاه معرفی و در این راستا تعداد 42 نفر متهم دستگیر شدند.

این مقام مسئول افزود: همکاری و حمایت ازیگان حفاظت منابع آبزیان شیلات تاثیر بسزایی در کاهش تخلف دارد و تعامل و پشتیبانی  و همکاری جامعه صیادی را عامل مهمی در ارتقای فعالیت های این یگان دانست و گفت : این حمایت ها در برخورد با متخلفان صیادی بسیار تاثیر گذار بوده است..

گفتنی است : تلفن ۰۷۶۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان برای دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات در راستای صید، صیادی و مقابله با صید غیر مجاز به صورت شبانه روزی پاسخگوی مخاطبین این حوزه است .

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صید غیرمجاز یگان حفاظت منابع آبزیان حفاظت از منابع آبزیان آبزیان شیلات هرمزگان منابع آبزیان شیلات صید غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۸۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در پیامی به نخستین نشست شورای حکام، خواستار توسعه دانش و فناوری، ارتقای آگاهی، حمایت مالی و علمی، ظرفیت‌سازی و بسیج منابع در سطوح ملی و بین‌المللی شد.

متن پیام به شرح زیر است:

امنیت غذایی به عنوان یکی از مهمترین مقوله‌های متأثر از حکمرانی منابع طبیعی و مدیریت منابع آب و خاک مطرح است و مدیریت سازگار و تاب‌آوری جوامع محلی، محور مدیریت حوزه‌های آبخیز با رویکرد جامع‌نگری و مشارکت مؤثر تمام دست‌اندرکاران و ذی‌نفعان برای دستیابی به امنیت پایدار غذایی به شمار می‌رود.

در این راستا حمایت، آموزش و توانمندسازی دست‌اندرکاران به ویژه زنان و جوانان در جمعیت‌های روستایی و عشایری، انجام تحقیقات و توسعه و پایش شبکه‌های دانش و اطلاعات، توجه به دانش بومی و تجارب بین‌المللی و پشتیبانی از مجموعه‌های دانش‌بنیان نقش اساسی دارد.

همچنین وزیر جهاد کشاورزی در پیام خود با اشاره به اینکه در «اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» بر حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی تاکید شده، ادامه داد: در این مسیر تلاش شده در تدوین برنامه‌های توسعه‌ای کشور، ملاحظات مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز و منابع آب، خاک و اکوسیستم‌ها مد نظر قرار گیرد.

«ایران» در راستای دستیابی به حفاظت، احیا و توسعه پایدار سرزمین، اقدامات بنیادین مختلفی در زمینه مدیریت پایدار مراتع، حفظ و صیانت از جنگل‌ها و به طور ویژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار خود دارد و این طرح زیربنایی را با مشارکت مسؤولان جوامع محلی، بخش خصوصی، دستگاه‌های اجرایی مرتبط و با محوریت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور دنبال می‌کند.

نیکبخت در این پیام، حمایت همه‌جانبه این مجموعه را به نمایندگی از «ایران» از توافقنامه تأسیس مرکز بین‌المللی مدیریت جامع آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه‌خشک اعلام و ابراز امیدواری کرده در چارچوب همکاری‌های سازمان ملل متحد، «ایران» و سایر نهادهای بین‌المللی، نقش مؤثری در حوزه‌های آموزش، علوم و فرهنگ مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز و حفاظت از تنوع زیستی ایفا شود.‌

کد خبر 6088526

دیگر خبرها

  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل