Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان گفت: تلاش برای عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها تداوم سیاست شکست‌خورده شاخه زیتون است که برخی کشورهای مرتجع عرب مثل آل سعود از طریق آن به‌دنبال مشروعیت‌یابی برای رژیم صهیونیستی هستند.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به نطق زنده رهبر معظّم انقلاب در روز جهانی قدس، گفت: سخنان تاریخی رهبر حکیم انقلاب در روز قدس، ابتکار عمل را در پیشبرد آرمان فلسطین و آزادی قدس به‌دست جریان مقاومت فلسطین داد و در واقع راه آزادی قدس را بر پایه حرکت جهاد فی سبیل‌الله و پشتیبانی از مقاومت اسلامی و مکتب شهید سلیمانی که همان مکتب عاشورا و ولایت فقیه است ترسیم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سخنان دیروز رهبر انقلاب نشان داد که آرمان فلسطین و آزادی قدس از دیدگاه رهبری، پیشینه عقلی، شرعی و انسانی دارد. ایشان هم سابقه غصب فلسطین اشاره کردند و هم پشتیبانی از مقاومت را به صراحت تأکید کردند و هم بر مبنای معاهده الزام فقهی، راه حل آزادی فلسطین و قدس را بر پایه منطق دموکراسی و مشارکت همگانی فلسطینی‌ها اعم از یهودی و مسیحی و مسلمان و آوارگان در تعیین سرنوشت خود به عنوان راه حل جمهوری اسلامی که با حقوق بین‌المللی امروزی هم سازگار است، تبیین کردند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی همواره در بوق و کرنا می‌کند که نظام جمهوری اسلامی و رهبر آن، یهودی‌ستیزی را دنبال می‌کنند، گفت: رهبر انقلاب در نطق تاریخی خود بیان کردند که آرمان آزادی فلسطین و قدس به معنای یهودی‌ستیزی نیست بلکه آرمان بشریت و همه ادیان و انسان‌ها است و اصلاً صهیونیست‌ها فرعون‌های زمانه هستند که برخلاف آیین موسی دارند عمل می‌کنند. این را هم رهبری به خوبی بیان کردند.

کعبی با بیان اینکه رهبر انقلاب، افق‌های آینده آزادی فلسطین و قدس را بیان کردند، عنوان کرد: ایشان فرآیند مقابله‌ با رژیم صهیونیستی و حامیانشان را به‌گونه‌ای بر پایه نظام حقوق بین‌الملل و شرع و انسانیت تبیین کردند که صهیونیست‌ها را به انفعال و واکنش عکس‌العملی وا داشته است.

وی تصریح کرد: بازتاب جهانی سخنان رهبر انقلاب بیانگر آن است که رهبر معظّم انقلاب با همین سخنرانی موج جهانی بر علیه صهیونیسم بین‌الملل ایجاد کرده است.

کعبی، سازش و تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانت به آرمان فلسطین و خیانت به امت عربی دانست و گفت: سازش با رژیم صهیونیستی مثل این است که کسی، خانه‌ای را غصب کرده باشد و حالا که می‌خواهند او را بیرون کنند، بگوید بیایید درباره وسایل منزل، مذاکره کنیم و صاحبخانه هم با لبخند به دنبال راضی‌کردن غاصب باشد و دست از اقدامات قانونی خود بردارد.

عضو مجلس خبرگان رهبر افزود: رژیم صهیونیستی به دنبال پایان دادن به آرمان مطالبه قدس است و در حال نوعی مشروعیت‌سازی برای رژیم جعلی خودش است و متأسفانه برخی کشورهای عربی و جریان‌های درون فلسطینی فریب آن ‌ها را خورده‌اند و الان هم جنگ نرم رسانه‌ای و تلاش برای عادی سازی روابط اقتصادی و سیاسی، تداوم سیاست شکست‌خورده شاخه زیتون است که برخی کشورهای مرتجع عرب مثل آل سعود از طریق آن به‌دنبال مشروعیت‌یابی رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کعبی رهبر انقلاب قدس مجلس خبرگان خوزستان عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی رهبر انقلاب صهیونیست ها مجلس خبرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، جک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، با بیان این که دولت بایدن بدون موافقت عربستان و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط، هرگز توافقنامه دفاعی میان ایالات متحده آمریکا و ریاض را امضا نخواهد کرد، گفت که این دو مسئله بخشی از یک نگاه جامع و جدایی‌ناپذیر است.

پیش از این نیز روزنامه نیویورک‌تایمز از شروط عربستان برای دستیابی به توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل خبرداده بود که یکی از آن شروط برپایی دولت فلسطین در کرانه باختری و غزه و متوقف کردن شهرک‌سازی‌ها است.

توماس فریدمن، روزنامه‌نگار آمریکایی در مطلبی تصریح کرد که عادی‌سازی روابط دیپلماتیک میان عربستان و اسرائیل مبتنی بر شروطی است و تنها در صورتی امکان‌پذیر است که اسرائیل با شروط ریاض مبنی بر خروج از غزه، توقف شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدم گذاشتن در مسیری سه تا پنج ساله برای برپایی دولت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی موافقت کند.

وی با اشاره به این که انتظار نمی‌رود، کابینه کنونی اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو با این شروط موافقت کند، تاکیدکرد: به این ترتیب چه بسا این توافقنامه منتفی و به زمانی موکول شود که اسرائیل آماده پذیرش شروط عربستان باشد.

در همین رابطه رسانه‌های عبری گزارش دادند که دفتر نتانیاهو، اقدامات و ابتکارات مطرح شده از سوی ایالات متحده و اروپا در خصوص صلح و عادی‌سازی روابط با عربستان (و اسرائیل) تشکیل دولت مستقل فلسطین بعد از پایان کامل جنگ با حماس را به سخره می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین رزمندگان حزب‌الله
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • مقامات صهیونیست: اسرائیل در جنگ غزه به بن‌بست خورده است
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • حملات بامدادی به جنوب لبنان/ اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • عربستان و آمریکا به توافق نزدیک شدند؟