Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@20:13:45 GMT

ممنوعیت برگزاری امتحانات پایانی در دوره ابتدایی

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۹۵۰۳

ممنوعیت برگزاری امتحانات پایانی در دوره ابتدایی

ایسنا/زنجان معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: برگزاری امتحانات در دوره ابتدایی ممنوع است.

صیاد سلامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به آیین‌نامه، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی دوره ابتدایی و تحلیل و تفسیر وضعیت یادگیری دانش‌آموزان تا اسفندماه بر اساس فعالیت‌های طول سال و پوشه کار، چک‌لیست، فعالیت‌های کلاسی، تکالیف مهارت‌محور و سایر ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات و از اسفند به بعد از طریق پیام‌رسان شاد و خودآموز بهاری و نمون‌برگ‌ها و آزمون‌های عملکردی وسایرفعالیت‌های متنوع انجام شده به طرق مختلف توسط معلم تنظیم شده و جهت تایید به شورای مدرسه واگذار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: در دوره ابتدایی ارتقای دانش‌آموز فرایند محور بوده و با توجه به شرایط کنونی آزمون پایانی و امتحان به عنوان ملاک ارتقا وجود ندارد و طبق دستور العمل ارزشیابی توصیفی انجام می‌شود.

وی افزود: مدیران و معلمان مدارس موظف هستند برای آن دسته از دانش‌آموزانی که به دلیل عدم دسترسی به فناوری‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و به هر دلیل دیگری در یادگیری محتوای درسی باقی‌مانده از زمان تعطیلی مدارس ضعف دارند، برنامه مشخص جبرانی تعیین کنند.

سلامی با اشاره به شیوه‌نامه ارزشیابی توصیفی، تصریح کرد: معلمان مدارس به همراهی مدیر مدرسه موظف به تکمیل نمون‌برگ جدول بررسی وضعیت پوشش تحصیلی دانش‌آموزان هستند، چنانچه دانش‌آموزی با توجه به تحلیل و تفسیر اطلاعات و داده‌ها به انتظارات نرسیده باشد برنامه تکمیلی خردادماه را ضمیمه فرم کند و با همکاری مدیر مدرسه شرایطی را ایجاد کند که دانش‌آموزان به استانداردهای لازم در یادگیری برسند.

وی افزود: بر اساس ارزشیابی توصیفی، اعلام عدم ارتقای دانش‌آموز به پایه بالاتر در خردادماه ممنوع است و از اولیا درخواست داریم نگران یادگیری دانش آموزان نباشند؛ چراکه معلمان تلاشگر با همراهی مدیران توانمند، یاری‌گر دانش‌آموزان خواهند بود.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آنان در ایام شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، تعامل خوبی را برای آموزش مجازی داشتند. البته نواقصی نیز وجود داشت که قطعا به مرور زمان بهبود می‌یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان امتحانات نهایی آموزش و پرورش دوره ابتدایی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۹۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر آموزش و پرورش بردسکن در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بردسکن گفت: در برنامه ریزی‌های صورت گرفته در ستاد بزرگداشت مقام معلم شهرستان بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول هفته مقام معلم برگزار می‌شود.

علی اکبر چراغیان افزود: تجلیل و تکریم از معلمان، حضور مسئولان در ۱۲ اردیبهشت ماه روز بزرگداشت مقام معلم در مدارس با اهداء شاخه‌های گل و شیرینی، دیدار با امام جمعه، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدای معلم، دیدار با فرماندار، عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مرتضی مطهری از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته در شهرستان بردسکن است.

وی با اشاره به موضوع مهم برگزاری امتحانات نهایی افزود: امسال با توجه به اهمیت امتحانات نهایی در ۵ حوزه به صورت تجمیعی برگزار می‌شود و این امتحانات از ۳۰ اردیبهشت ماه تا ۲۵ خردادماه ادامه دارد.

علی دهقان زاده فرماندار بردسکن هم در این جلسه با بیان اینکه آموزش و پرورش رکن توسعه هر جامعه‌ای است، گفت: جایگاه و منزلت فرهنگیان و معلمان در جامعه باید مورد تکریم قرار گیرد. وی گفت: معلمان همواره نقش سازنده‌ای در عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی ایفا کرده اند و جای تقدیر و تشکر دارد که در انتخابات یازدهم اسفندماه بیش از ۸۰ درصد عوامل برگزاری انتخابات فرهنگیان بودند.

دیگر خبرها

  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز