Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا سعیدی در گفت و گو با ایسنا در خصوص انجام تست کرونا از سوی باشگاه های فوتبال، اظهار کرد: دستورالعمل مربوطه در این خصوص تدوین و به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ابلاغ شد اما مقوله اجرای تست کرونا و ارزیابی ها بر عهده تیم ها خواهد بود.

وی ادامه داد: به طور کلی یکبار قبل از شروع تمرینات تمام ارکان تیم ها، تست PCR انجام می دهند و با شروع مسابقات نیز در بازه های زمانی پنج روزه تست کرونا مدنظر قرار می گیرد که جمعا باید از اعضای هر تیم ۱۰ بار تست کرونا انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه انجام تست کرونا چقدر می شود؟ 

سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه هزینه انجام تست بر عهده باشگاه ها است، تاکید کرد: امکان تامین اعتبار مبالغ مربوط به تست های کرونا برای تیم ها از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی وجود ندارد، هرچند در حال رایزنی هستیم تا از مبادی مربوطه کیت های ارزان قیمت تری را تهیه کنیم اما نمی توانیم در این زمینه وعده مشخصی بدهیم.

سعیدی با اشاره به اینکه برخی تیم ها توانسته اند کیت رایگان تهیه کنند، گفت: این مسئله به مجموعه پزشکی باشگاه ها بستگی دارد؛ باید بدانیم که هزینه PCR  آزاد حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است اما تیم های ورزشی معمولا می توانند کیت ها را از مراکز بهداشت تهیه کنند و قیمت ها از این طریق کاهش یافته و انجام هر تست به حدود ۲۰۰ هزار تومان کاهش می یابد.

هر تیم لیگ برتری ۱۰ بار باید تست کرونا بگیرد

وی در مورد اینکه هزینه انجام ۱۰ مرتبه PCR آزاد برای هر همه عوامل تیم ها تا پایان لیگ برتر حدود ۲۵۰ میلیون تومان خواهد بود، اظهار کرد: برای لیگ ۲ و ۳ هنوز هیچ تصمیم دستورالعملی تهیه نشده است و دستورالعمل مربوطه صرفا برای تیم های لیگ برتر و لیگ یک فوتبال ایران است.

سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: در مورد لیگ برتر حتی با احتساب انجام تست PCR به صورت آزاد که حدود ۲۵۰ میلیون تومان برآورد شده است شاهد هزینه سنگینی نیستیم و به نظر می رسد که در این خصوص مشکلی وجود نداشته باشد، در عین حال باید توجه داشته باشیم که قراردادهای تیم های لیگ برتری بالا بوده و بعید است که باشگاه ها نتوانند به صورت کلی ۲۵۰ میلیون تومان برای سلامت بازیکنان خود در طول ۲ ماه هزینه کنند.

رایزنی برای تیم های کم بضاعت لیگ یکی

سعیدی با تاکید بر اینکه مقوله سلامت از هر چیزی مهم تر است و مدیران باشگاه ها باید منابع مالی را مدیریت کرده و انجام تست کرونا را در شرایطی که بحران ناخواسته ناشی از شیوع ویروس کرونا به صورت جدی مدنظر قرار دهند، اظهار کرد: در خصوص لیگ یک فوتبال ایران نیز که بضاعت مالی کمتر می تواند یک پیشنهاد این باشد که با وزارت بهداشت رایزنی کنیم تا بتوانیم کیت هایی با یارانه دولتی به تیم هایی که به بضاعت مالی کمتری دارند اختصاص دهیم.

وی با تاکید بر اینکه نظارت انجام تست های کرونا به صورت جدی از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی، مدنظر قرار می گیرد، گفت: این نظارت از سوی افسران کنترل سلامت فدراسیون پزشکی ورزشی که به صورت خاص در سراسر کشور آموزش دیده اند انجام می شود و هیچ گونه مماشاتی در این راستا نخواهیم داشت.

فدراسیون پزشکی ورزشی فعالیت پلیسی انجام نمی دهد

سعیدی ادامه داد: در عین حال تاکید می کنیم که فدراسیون پزشکی ورزشی فعالیت پلیسی انجام نمی دهد و بحث نظارت و اعلام وضعیت را در دستور کار قرار داد هرچند گزارش های مربوطه را به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعلام می کند و باید بدانیم هر گونه برخورد لازم باشد باید از سوی این دو مجموعه انجام شود.

منبع: الف

کلیدواژه: فدراسیون پزشکی ورزشی انجام تست کرونا باشگاه ها لیگ برتر تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست فوق العاده هیات رییسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی روز شنبه برگزار شد. این نشست به ریاست نصراله پریچهره سرپرست فدراسیون و با حضور حمیدرضا غزنوی نایب رییس، مهدی سلاطی سرپرست دبیری فدراسیون، سهراب آزاد، سلامی، امیر غریبلو و چشمی بازرس فدراسیون برگزار شد.

در این جلسه تاریخ پیشنهادی برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزشی تعیین شد و مقرر شد که این تاریخ به وزارت ورزش و جوانان ارائه و پیشنهاد شود.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد انتخابات ریاست فدراسیون روز ۳۰ خرداد سال جاری برگزار خواهد شد.

بررسی حضور سه رشته سپک تاکرا، فلوربال و جوجیتسو در مسابقات ایندورگیمز(داخل سالن آسیا)، میزبانی ایران از مسابقات سپک تاکرای آسیا در شهریور و بیس بال غرب آسیا در مهرماه ۱۴۰۳ و همچنین بازگشت رشته‌های آبی اسکی روی آب، جت اسکی و موج سواری به فدراسیون انجمنهای ورزشی و اضافه شدن انجمن ماهیگیری به فدراسیون از دیگر موارد قابل بحث در این نشست بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نام نویسی از کاندیداها از بهمن ۱۴۰۱ آغاز شد و تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی نیز در اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام شد. بر اساس آنچه که در جلسه هیات رییسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی مورد بررسی قرار گرفت مقرر شد مجمع انتخاباتی این فدراسیون در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شود. برای حضور در این انتخابات ۱۰ نامزد نام نویسی کرده بودند.

کد خبر 6090740

دیگر خبرها

  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • هینن: باید بفهمم چرا والیبال چین در میان بزرگان جهان نیست
  • هاشمی: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران