Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید سروری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فرصت‌ها و تهدیداتی که استارت‌آپ‌ها و گروه‌های کسب‌وکار در ایام شیوع کرونا با آن درگیر شده‌اند، اظهار کرد: بعضی از استارت‌آپ‌ها در زمینه فروش خدمات و محصولات با مشکلاتی روبرو شده‌اند و مراجعه مشتریان برای ثبت سفارش کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: به‌طور مثال استارت‌آپی در حوزه ارائه خدمات جشن‌های عروسی تحت یک نرم‌افزار موبایلی فعالیت می‌کند که طی چندین ماه گذشته هیچ سفارشی نگرفته و به‌نوعی کسب‌وکار آنها از این شرایط آسیب دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی ایام کرونا برای بعضی از استارت‌آپ‌ها فرصت مناسبی را برای ارائه بیشتر و بهتر محصولات فراهم ساخت.

مدیر مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: استارت‌آپ‌های تولید محتوای آموزشی و یادگیری، سرگرمی، شبکه‌های مجازی، دیجیتال مارکتینگ و مالتی‌مدیا از فرصت کرونا بهترین استفاده را بردند و توانستند با ارائه توانمندی‌ها و محصولات اغلب محتوایی بازار مناسبی برای خود درست کنند.

سروری افزایش اجاره بهای دفاتر و فضای کار را برای گروه‌های استارت‌آپیِ آسیب‌دیده، نگران‌کننده خواند و گفت: در شرایطی که هزینه‌های جاری اعم از اجاره بها در سال جدید افزایش پیدا کرده، شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها تمایل زیادی به استقرار در مراکز رشد و فناوری پیدا کرده‌اند چراکه بسیاری از امکانات در مراکز رشد به‌صورت مشاعی استفاده می‌شود و هزینه‌های پیش پرداخت(رهن) نیز در این مراکز دریافت نمی‌‌شود.

وی ادامه داد: آمد و شد در مرکز رشد و فناوری واحد علوم و تحقیقات در ایام کرونا تاحدی تحت تأثیر قرار گرفته بود ولی با بهتر شدن شرایط و مرور زمان رفت و آمدها بیشتر شده است. اکنون بیش از 30 شرکت دانش‌بنیان و قریب به 80 هسته فناور و واحد فناور در مرکز رشد و فناوری واحد علوم و تحقیقات مستقر و از خدمات این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

مدیر مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که اخیراً کلید خورده، فعال‌سازی انجمن‌های علمی و دانشجویی دانشکده‌های مختلف در مرکز رشد است. این انجمن‌ها پیش از این با تهیه مجلات و برنامه‌های علمی درحال فعالیت بودند ولی اکنون باتوجه به ظرفیت‌های این گروه از دانشجویان، اهداف مسئله‌محور برای آنها تعریف شده است.

سروری خبر داد: اکنون انجمن‌های علمی مأمور شده‌اند همه فعالیت‌های خود را در راستای مسائل اصلی کشور ایجاد کسب‌وکارهای نو و کارآفرینی قرار بدهند. از اهالی صنعت و اساتید دانشگاهیِ مرتبط با صنعت دعوت به‌عمل می‌آید تا مسائل کشور را برای گروه‌های دانشجویی و انجمن‌های علمی تعریف کنند و ذهن دانشجویان را در راستای حل آنها هدایت کنند. دانشجویان انجمن‌های علمی می‌توانند ضمن آشنایی با مسائل کشور و برگزاری چالش‌های نوآوری به راه‌حل‌های عملیاتی برسند و در نهایت بهترین راه‌حل حمایت و وارد فاز اجرایی بشود.

وی عنوان کرد: طراحی و فعال‌سازی انجمن‌های علمی در چنین چرخه‌‌ای موجب تشکیل تیم‌ها و گروه‌های حل مسئله و در نهایت منجربه روی کار آمدن استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای جدید می‌شود. دانشجویان عضو انجمن‌ها نیز تجربه بسیار خوبی در این راه کسب می‌کنند و قبل اتمام تحصیل می‌توانند موقعیت شغلی خود را تضمین کنند. سمینارهای مجازی توانمندسازی برای دانشجویان و فعالان حوزه زیست بوم فناوری درنظر گرفته شده تا با مسائل حوزه تخصصی خود آشنا شوند.

انتهای پیام/

358 / 167 برگ برنده استارتاپ های دیجیتال مارکتینگ کسب و کار در انجمن های علمی استارتاپ محتوای آموزشی زیست بوم فناوری تأثیر کرونا بر استارتاپ ها

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: استارتاپ محتوای آموزشی زیست بوم فناوری واحد علوم و تحقیقات انجمن های علمی استارت آپ ها مرکز رشد انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکابزنی ۱۸۰ کیلومتری با شعار «ارتش فدای ملت»

این رکابزنان طی ۳ روز این مسافت را پیمودند و در مرکز آموزشی ۰۳ عجب شیر به کار خود پایان داده و توسط فرمانده این مرکز آموزشی مورد تجلیل قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • انجمن واردکنندگان برنج : چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟
  • آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان
  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • ۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها محکوم به شکستند/عدم بازارسنجی علمی فعالیت‌های جدید و نو
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • رکابزنی ۱۸۰ کیلومتری با شعار «ارتش فدای ملت»