Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس گزارش تارنمای سازمان جهانی بهداشت گزارش داد: کووید-۱۹ خدمات خودایمنی در جهان را مختل کرده و میلیون ها کودک در کشورهای غنی و فقیر را در معرض چنین بیماری هایی قرار داده است.

این سه نهاد خواستار تلاش مشترک برای ایمن سازی روزمره و پیشبرد پویش واکسیناسیون برای مقابله با بیماری های مرگبار قابل پیشگیری با استفاده از واکسن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هشدار در آستانه برگزاری اجلاس جهانی واکسن در روز ۴ ژوئن (۱۵ خرداد) مطرح شده است. در این اجلاس رهبران جهان به منظور حفظ برنامه های ایمن سازی و کاهش تاثیر همه گیری در کشورهایی با درامد پایین تر گردهم می آیند.

براساس آماری که سازمان جهانی بهداشت، یونیسف و گاوی به هماره موسسه سابان واکسن که در توسعه واکسن در جهان فعالیت می کند، خدمات عادی ایمن سازی با استفاده از واکسن دستکم در ۶۸ کشور به تعویق افتاده است و می تواند بر تقریبا ۸۰ میلیون کودک زیر یک سال در این کشورها تاثیر بگذارد.  

بیش از نیمی از ۱۲۹ کشور در بازه زمانی بین مارس تا آوریل ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸ تا فروردین ۹۹) از اختلال یا تعلیق در واکسیناسیون خبر داده اند.

تمایل نداشتن والدین برای ترک خانه به دلیل محدودیت های رفت و امد کرونایی، نداشتن اطلاعات یا ترس از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دلایل این اختلال در واکسیناسیون بوده است. بعلاوه بسیاری از نیروهای بخش های بهداشتی به دلیل محدودیت های سفر یا ماموریت جدید خود در مقابله با بیماری کووید-۱۹ و نیز نبود تجهیزات محافظتی در دسترس نبوده اند.

سازمان جهانی بهداشت هفته آینده توصیه جدیدی را به کشورها درباره حفظ خدمات ضروری در دوران همه گیری ارائه خواهد داد که شامل توصیه هایی درباره ایمنی واکسیناسیون است.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسیناسیون یونیسف سازمان جهانی بهداشت پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسیناسیون یونیسف سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا واکسیناسیون یونیسف سازمان جهانی بهداشت سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۰۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیام طبرسی متخصص بیماری‌های عفونی، در روز جهانی مبارزه با مالاریا (۲۵ آوریل مصادف با ششم اردیبهشت)، از مالاریا به عنوان بیماری انگلی شایع در جهان نام برد و گفت: حذف و ریشه کنی مالاریا یکی از اهداف سازمان جهانی بهداشت است.


این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وضعیت شیوع مالاریا در ایران، گفت: این بیماری در سال‌های دور شیوع گسترده‌ای در کشور داشت، اما با بهبود وضعیت بهداشت در مناطق روستایی و آندمیک مالاریا و تلاش کارشناسان بهداشت محیط و شبکه‌های بهداشتی در سالیان اخیر تا آستانه ریشه کنی مالاریا پیش رفت.
به گفته طبرسی، روند ریشه کنی مالاریا در چند سال گذشته به علت همسایگی با کشور‌های مالاریا خیز در حاشیه جنوب شرقی کشور (افغانستان و پاکستان)، شیوع کرونا و اختصاص تمام ظرفیت شبکه‌های بهداشتی به کنترل کرونا دچار اختلال شد به نحوی که امسال آمار مبتلایان به مالاریا افزایش داشته است.
این متخصص بیماری‌های عفونی گفت:در یک سال گذشته در برخی مناطق به خصوص مناطق جنوب شرقی، شاهد افزایش موارد ابتلا بودیم که وزارت بهداشت در تلاش است بیماری را در آن مناطق کنترل و ریشه کن کند.
انتقال بیماری فقط از طریق پشه آنوفل است و فرد به فرد صورت نمی‌گیرد. به این معنا که در مناطقی که این پشه وجود ندارد حتی اگر فرد مبتلا به مالاریا وجود داشته باشد بیماری منتقل نمی‌شود.
مناطق آندمیک مالاریا در ایران، محدود به استان‌های جنوب شرقی هم مرز با افغانستان و پاکستان است و شیوع و عدم کنترل مناسب مالاریا در این کشور‌ها و وجود مراودات با ایران باعث انتقال مالاریا در استان‌های جنوب شرقی کشور شده است.
افرادی که از مناطق غیرآندمیک به مناطق آندمیک مالاریا سفر می‌کنند باید نکات ایمنی و حفاظتی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری رعایت کنند و با هماهنگی مراکز بهداشتی، داروی پیشگیری از ابتلا به مالاریا مصرف کنند.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل